Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Hoppsan... Oplanerade Familjen igång!

Av Amanda - 29 juni 2014 18:58

Har just återfått min normala dygnsrytm och rutiner efter Midsommar.

Idag kom det en stor chock.


Som jag nämt tidigare är mina föräldrar utomlands och jag och Caitie har väl då ansvaret för gården och hästarna. Inga problem. Tills telefonen ringde. Min syster skriker och gapar och är vansinnig klockan 07.04 en söndag.

"Jag ska avsäga mig allt jävla släktskap med den här familjen!!" vrålar hon av ilska.

" Jaha, vad har jag gjort nu då?" undrar jag ganska yr som man är i nyvaket tillstånd.

" Dig behåller jag! Men de där som anses vuxna och ska sköta affärer angående den här gården menar jag!"

" Vad äre nu då?"

" Det står fem tjejer med varsin ponny här och undrar varför ingen tagit emot dem då de skulle på träningsläger här!"

" Va?" Jag frågar tre gånger om hon är seriös. " Men vi ska inte ha några läger iår!"

" Nej precis! Får inte tag i Peter eller mamma som vanligt, Nina svarar inte heller... Så vad gör vi?"

" Ge mig 20 min så kommer jag!"


Kastar på mig kläder, väcker en oerhört bakis Robin och han skjutsar mig till gården. Japp, där har Caitlin gett de fem tjejerna lite frukost i trädgården så länge. Jag ser på Caitlin att hon åkt till stallet direkt från utekvällen igår. Blev nog sent med andra ord. Speciellt eftersom att hennes ögon går i kors.

Jag presenterar mig för tjejerna mellan 12-14 år och ser sedan på min syster som häller i sig kaffe.

Ingen svarar i telefon, tjejerna meddelar att deras ponnyer är på väg och ska anlända snart. De själva blev ditskjutsade av två föräldrar.

Vi kan ju inte berätta för dem att vi inte har en blekaste aning om vad som pågår så vi säger snabbt att den som är ansvarig för lägret fått förhinder. Förhindret är en solig strand i Spanien... * Avis *


Tack och lov kommer Nina efter en timme. Vi berättar läget för henne.

" Skojar ni?" får som reaktion. - " Aja vi får sätta dem i arbete med att göra iordning gästboxarna då..."

Så tjejerna får strö upp boxar till sina hästar medans vi försöker komma på hur vi ska lösa den här situationen.

En gigantisk hästlastbil anländer och ponnierna är på plats. Jättefina hela bunten må jag säga och vi kan ju sysselsätta tjejerna med att ta hand om sina hästar.

Caitlin och Nina jagar våra föräldrar. Vi ringer Natha om akuthjälp att visa tjejerna runt och var de ska sova och ställa sina saker med mera.

Kan lova er att denna dagen kan beskrivas med ett ord KAOS!


I eftermiddags så hör mamma av sig. Ehm kanske med en vinflaska för mycket i kroppen. Hon säger att det ska vi ta med Peter. Men han svarar inte. Jahopp ingen hjälp där inte. Okej.

Pappa ringer en stund senare.

Han hade råkat glömma att berätta för oss om detta. Han har hyrt in en tränare ( från Ridskolan så det är Micke som ska ha hand om gruppen) och de ska stanna i en vecka för att kunna utvecklas med sina hästar...

Caitlin är rasande och jag har aldrig sett henne så förbannad innan. Det slutar med att hon skriker till pappa att nu skiter hon totalt i den här verksamheten och de börjar bråka allt mer. Värsta utbrottet jag har sett. Som tur var hade Nina tagit med tjejerna ut på en ridtur i skogen.

Pappa vill då snacka med mig och han säger att han ska kontakta Nina och höra om hon vill jobba extra. Jag råkar veta att Nina ska åka utomlands imorgon och inte tänker avboka den resan, så gissa vem som kommer få vara lägerledare i en vecka? Tack och lov har Natha och Micke lovat att hjälpa mig en hel del.

Så Natha fick åka in till stan och storhandla mat till oss andra och hon kommer även sova här på gården under veckan.

Caitlin åkte hem till sig arg som ett bi, ska se om jag vågar ringa henne senare ikväll...


Där rök min Västerås-resa kan jag lova. Suck. Ja, ja... Kommer sakna er andra som åker!


Men men... Vill ni ha två föräldrar? De är billiga nu...

 
 
Ingen bild

becca :]

29 juni 2014 21:54

Aaaah...
Jaa, det finns ju inte så mycket att göra?
Du klarar det! Jag vet det!!

Åh, lugna sansade Caitie... ska dock inte reta henne när jag skulle ha reagerat likadant (jag har dock en förkärlek till att slå sönder saker när jag är arg)

Lär mig oxå!!! Hur kan du se ljuset hela jäwla 'tin?!

Kram♥

Amanda

30 juni 2014 18:55

Nej det är sant, men man känner sig grymt besviken!
Tack, jodå har ju hjälp av folk som varit med förr men lite planering hade inte skadat...

Ja explodera kunde hon! Så pass att hon funderar på att flytta! Förstår henne också..
Ja men det är ett bra sätt att få ur sig ilskan :)

Haha du kan få samma tips som Caitie fick!

När saker går åt skogen... Nynna bä bä vita lamm och tänk på ett bra minne! Upprepa vid behov och tänk sedan igenom vad du kan göra för att förbättra situationen :)

Kram

 
Ingen bild

Becca

1 juli 2014 01:04

Honestly brukar jag bara viska det fulaste ord jag kommer på. I bland mixa dem, personlig favorit är f*ttrök... idk... knyta nävarna och slåss eller käfta... jag ger mig inte.
Dessvärre Amanda, när jag är arg, vill jag vara arg! Jag vill skrika och fan inte tänka på söta lamm, snarare strimmla dem i småbitar!

Förstår hennes ilska till 100%

Håller på med att det hjälper otroligt att se på när andra rider, älskar även att sitta i timmar och granska min häst. Man lär sig otroligt!!

Puss & godnatt om du inte sover redan xD

Amanda

4 juli 2014 16:04

Haha jo det är ju en s.k normal reaktion. Sån var jag också innan ska du veta, men varför ska man vara som andra tänkte jag och kom på denna idén...

De små lammen på ängen som skuttar och busar..Aaawww

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards