Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Det ja!

Av Amanda - 30 juni 2014 19:45

Dag 1 - avklarad! Phuuu!


Natha och Micke fick planera det mesta av undervisningen.

Jag passade på att vara lekledare i förmiddags och försökte få fram vad tjejerna ville med denna veckan och vad de hade för förhoppningar. Jösses, 4/5 svarade samma sak : " Min ponny vinner inga tävlingar!!"

Sista tjejen Annie sitter tyst tills jag frågar henne och får då det vettigaste svaret: " Jag och min häst har lite svårigheter med att sammarbeta så istället för att sälja så vill jag få reda på om det är jag som gör fel eller om vi helt enkelt inte passar ihop..."

Mycket bra svar tycker jag.

Sen fick de presentera sig själva och berätta lite om sina hästar. Alla kommer från samma ställe/ridskola tydligen.


Aja, Micke skulle sedan ha lite markarbete med dem för att bedöma deras och hästarnas kapacitet. Jag älskar verkligen att se andra rida lektion. Kan se på dem i timmar. Så passade på att titta. Man lär sig sjukt mycket!

Skönt att vi har ridhuset för precis när de kom ut ur stallet kommer världens skyfall ^^

Men jösses vilka fantastiska ponnier tjejerna har!

Helt underbara allíhop.

Fulla av potential och man bara... WOW!

Ja, annars... Ganska olika nivåer på både häst och ryttare måste jag säga. Men alla med fina förutsättningar.


Sen att man hade en kritisk syster bredvid sig i en och en halvtimme var lite påfrestande.

Hon nämner sällan ryttarnas namn utan oftast hästens eller hästens färg.

" Fuxen bjuder alldeles för lite framåt, lilla skimmelns ryttare borde verkligen lära sig att sitta på hästen! Den bruna har ingen koll alls på varken sig själv eller hästen..."

" Caitlin, är du nöjd med någon?!" Stönar jag.

" Skäcken... Perfekt samspel mellan häst och ryttare även fast ingen av dem har en aning om vad de vill utföra riktigt!"

" Du vet om att du låter som värsta bitterfittan?!"

" Absolut! Med all rätt så får jag det! De hör inte vad jag säger heller..."

" Sluta kommentera när de rider förbi dem då!"

" Det hjälper ju! Kolla nu trampar skimmeln ner hälarna!"

Jaa...

Ingen kommentar mer än du är världens mest kritiska person när det kommer till andra ibland ;)


Ja sen har vi haft lite regler och sånt genomgång. Caitlin påpekade nog åtta gånger att de inte får vara hos våra hästar utan tillstånd och till Ginger får de absolut inte gå..

Vi visade upp T.D för dem och sen fick de alla prova att rida Antonia och Palle ( våra andalusier ) mest för skojs skull.

I eftermiddags fick de hoppa för Micke.

Men jag red ut med Tess istället.

Våran åldersnivå sjönk med minst 10 år och vi fnittrade nog ikapp under de två timmarna. ^^

Jag och Felizia vann kapplöpningen idag över fältet :D :D  First time ever kan jag säga... Tess sa att Lillfuxen hade lite ont i tummen så det var därför...

Hon blev jättearg när jag sa att hästar inte har någon tumme... ^^

Gött att man bara kan slappna av.


Ja, nu ska jag njuta av ett stort glas iskall hallonsaft, slänga upp mina fötter på bordet och glassa i kvällssolen. Ikväll kommer Robin oxå :) Så OM han hinner hem innan McDonald´s stänger så skulle vi dra och käka.

Lite småbus mitt i natten hehe...


Pussen och Kramen.


P.S  Om ni undrar varför Bä Bä vita lamm ligger uppe.... Don´t ask! Men syster kunde inte texten... D.S

 
 
Caitie

Caitie

30 juni 2014 20:06

Mja men får de inte höra vad som är fel kan de inte rätta till det :)
Jag ska vara tjurig ett tag haha!

Hittat telefonen btw?

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

30 juni 2014 20:08

Sant, men ibland är du hemsk! Speciellt om du tycker att deras träns inte ser snyggt ut på hästen... Det kan du gnälla om i timmar efteråt!
Minns du sista tävlingen? Hon med rosa detaljer på sin häst?! Haha...

Nix, borta med vinden! Men har mitt gamla nummer nu, så går att ringa på de

 
Caitie

Caitie

30 juni 2014 20:11

Vem i helskotta sätter rosa utrustning på en stackars valack som absolut inte passar i färgen? En ståtlig Pinto dessutom! Ovanpå det har hon nog det hemskaste och fulaste tränset jag sett med en dm brett pannband och lika brednosgrimma! Nu är jag upprörd igen! Hur tänker man då?

Smsa numret då... Sego! Kolla i Robins bil eller nått... för den låg inte i nån av våra iaf...

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

30 juni 2014 20:13

Haha Smaken är som baken! Delad! Hon kanske tyckte att det var fint! Jag ska byta ut all din utrustning mot rosa saker (när jag får råd) Hehehehe... Risse är jättefin i rosa! :D

Ja, jaaa....

 
Caitie

Caitie

30 juni 2014 20:15

Den dagen lär aldrig att ske... Tack och lov :P

Haha sätt aldrig mer på honom en rosa grimma! Hans manlighet är förstörd!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

30 juni 2014 20:16

När jag blir 18 ska jag vinna 35 miljoner på Keno! Så passa dig!

Haha, men skaffa reservgrimmor då!
Och Caitlin... Risse har ingen manlighet. Han är det fjolligaste som finns om jag ska vara ärlig... Så du kan vara lugn, han tog ingen skada av att ha en rosa grimma i en dag!

 
Caitie

Caitie

30 juni 2014 20:21

Det har han visst!

Och han blev faktiskt jätteledsen när de andra mobbade honom i en hel dag för att du satte på honom en rosa grimma! Så han fick ett kilo morötter som tröst´! Mattes lilla ponke var så ledsen när Casanova och Palle skrattade åt honom :( <3 <3 <3

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

30 juni 2014 20:23

Hahaha som du daltar med honom är han bara två saker...
1. Bortskämd liten gosse som vet att du skyddar honom
2. Tjock som en tunna!

Men i love you both anyway!

 
Ingen bild

becca

2 juli 2014 00:02

... Men det är FRUKTANSVÄRT roligt att sätta på en ståtlig hingst ett rosa schabrak m.m dom lixom vet att man fnissar åt dom....
AMANDA!! Jag vet att det finns rosa träns!! Göm caities träns så hon blir så illa tvingat att rida i ett rosa träns!!

Hur kan något INTE passa i rosa? Hade det varit en grön häst så okay men vah? Rosa är fancy!
Btw är jag rätt sugen på att köpa en rosa grimma från rosa bandet! Fatta vad förnedrad min Jocce kommer bli!? Haha aw...

Kram på er, knasbollar!

Amanda

4 juli 2014 16:06

JAG MENAR JU DET!
Och en vit hingst... han är supersöt i rosa... Haha jodu, det hade varit en syn det kan jag lova... Ska göra det innan nästa utlandssemester tror jag... Så jag slipper höra illvrålet av ilska ^^

Haha Rosa är fint, det är tufft att bära det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards