Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Jag ska måla hela världen....

Av Amanda - 7 juli 2015 00:17

Mitt förslag röstades ner rätt omgående (som vanligt).
Vaddå?
Har ni nån gång sett ett stall som är rosa invändigt?
Förutom i Barbies och My Little Ponys värld?
Näej, inte jag heller..
Så mitt förslag var rosa och svart..
Men neeeej...

Har idag förvandlat mig själv till en livs levande Smurf! Knas-Smurfan är mitt nya namn!
Jag vågar knappast berätta vad Nicke sa och visade mig när han såg mig..
Men här är vi inte så knussliga av oss så Let's Go!
Av någon anledning kom det lika mycket färg på mig som på boxväggarna så ja..
När då min (lite mindre) älskade karl/fästman ser mig så möts man av ett stort flin.
"Manda! Du har just uppfyllt min sexfantasi! Kolla här!!"
Han tar fram nåt på telefonen och vad ser jag?!
Två personer som är målade blå som smurfar och spelar in en porrfilm!
Ska jag bli räddast över att det finns folk som tycker att det är bra, eller över att Nicke har "filmen" i telefonen?!
WTF lixom..
Jag gav han numret till psykakuten.

Nä nu droppar vi ämnet!
Ska dock slänga allt som vi har i färgen blå och med smurfarna, bara för säkerhets skull.

Annars.. Så hade vi räknat med en varm och go dag, men nej!
Halv storm ute med regn och 17 grader varmt!
Fördelen var att vi fick sjukt mycket gjort då värmen inte tog på krafterna.
Vi trodde att vi skulle hinna halvvägs som bäst men nu är det bara att måla ett lager till så är det klart sen :)
Faen vad duktiga vi är flickor!:)
Stallet kommer att bli som nytt!

Och Nina lovade att göra nya boxskyltar till hästarna:)
De gamla är kladdiga och slitna.
Usch, det var faktiskt lite sorgligt för både mig och syster.
Vi plockade ner skyltarna som pryddes av våra prinsars namn. Vi sparade dem men det var svårt att ta ner dem.
Vila i Frid älskade Sirocco och Shetan.

Öh ja.. Vad grabbarna har gjort vet jag knappt.
Jim är på sitt värsta PMShumör för Bonnevillen strular.
Kommer inte tillräckligt med bränsle till motorn så han har bytt alla bränsleslangar, filtret och rengjort förgasaren. Ändå vill inte Skrållan vara med på noterna.
Så sist jag hörde nått så funderade han på att riva isär hela motorn... Ja ja de löser det nog!
Hoppas jag!

Vi tjejer har ju haft det gott i alla fall. Tjejsnack och glada miner hela dagen.
Tess lyckades klanta till det ordentligt genom att snubbla över en sån här pallbock typ och landade rakt ner i en vattenhink inne i en av boxarna.
För en gångs skull var det inte jag!

Vi tog även en paus och red ut allihop!
Jag på Felizia, Tess på Lillfux, Caitlin på Q.R, Natha på Silver, Lynn på Sunny, Sanna red på Totte och Nina fick ta Antonia :) ashärligt och lugnt och skönt!

En toppendag! Och om ni har tips på hur man får bort blå färg ur håret mottages det med största tacksamhet!

Hm jag undrar när min sambo kommer hem från garaget?
Snart dags att efterlysa honom!

Men jag gosar ner mig med kissekatten framför en film och jag lovar att det INTE blir Smurfarna!!

Pussen på er och håll tummarna för bättre väder imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards