Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Amanda - 28 juli 2015 23:59

Så sker det mirakel!
Om ni inte upptäckt det vid det här laget så kan jag droppa nyheten.
Caitlin har uppdaterat sin blogg!!!!
Chockad men glad.
Och DÄR av alla ställen så säger hon att jag ska med på CCW!!
EN dag i förväg...
Panik! Jag måste packa!!!
Och försöker intala mig själv att Nicke är en så pass stor pojke att han klarar sig själv... Men han är ju kille ni vet... Och hur ska jag få honom att gå med på att släppa iväg mig?
I värsta fall får jag lyda systers råd men det kan ju funka! Finns bland kommentarerna i hennes senaste inlägg...

Då jag trackade hennes blogg kom jag ju på att jag har glömt att nämna en grej för er..
Sorry men nu kör vi!

Stallet blomstrar av fölisar, närmare bestämt 8 stycken.
Ginger fick ju en hingst som det har varit en del diskussioner angående hans namn.. Borderline.. Jag fattar fortfarande inte att det ens blev godkänt i stamboken!!
Cordelia satte ju hjärtinfarkt i oss med Delia's Little Miracle, som för övrigt mår jättebra.
Chantelle levererade ju ännu ett hingstföl av rasen frieser, nämligen Black King William. Ja fråga mig inte över namnet där heller.. Wille kallas han och är bästa hoomien med Egon..
Antonia fick ju en vacker fuxdam som jag får döpa, har inte riktigt bestämt ännu men hon kallas för Fancy för hon ser ut som en Fancy och är lite tjejig av sig...
Men jag har ju FFS inte ens nämt att Sky oxå har fölat!!
Japp, ännu ett stoföl. Brun i färgen med en strimbläs. Namnet... Ja syster har varit i farten igen så ännu en låttitel : Sea of Heartbreak. Men vi kallar henne för Lilly.. Jag vet inte varför!
Sen har vi tre ston med föl på bete här, en underbar nordsvensk som heter Bella och hennes son Lukas. Sen två halvblod som jag knappt vet namnen på men fölen är sjukt lika så jag brukar kalla dem Humle och Dumle, två gråsvarta illbattingar...

Jaa vart fan är min resväska?
Och var ska vi sova btw?
Detta blir en lååång natt!

Puss och Kram på er

Av Amanda - 28 juli 2015 13:37

Okej, börjar få lite mer insikt om vad som hänt.
Och det är sorgligt tycker jag.
Caitlin hörde av sig igår i alla fall så oroligheten är borta.
Skönt det!
Men det verkar inte bättre än att hon och Jim kommer att dela på sig.
Anledningarna är många och en del av dem förstår jag, andra inte.
Men det kanske är bäst?
Det är upp till dem.

Vi andra känner oss ganska splittrade, så tajta som vi är allihop.
Frågan är hur det kommer att bli nu?
Jag tänker inte välja nåns sida och de har lovat att fortsätta vara vänner..
Vi får la se.

Inga roliga nyheter direkt!

Men å andra sidan så dyker det väl upp något roligare att berätta om snart.

Jag funderar på att göra en "Bucket-list", allså en lista på saker jag vill göra innan jag dör :)
Det gnager rätt bra i skallen just nu hehe.. Well, I'll let you know!

Idag har jag och Star varit fantastiskt duktiga!
Vi överlevde ett hårt dressyrpass för Nina.
Asså shit vilken häst jag har!
Han gick som en dröm, ju hårdare jag arbetade desto bättre blev resultatet och känner mig så himla nöjd med min billiga korsningshäst utan stamtavla från England.
Han ger allt och det känns som att vi kan nå långt tillsammans. Awesome!
Till och med Nina blev impad och tro mig, bygg en fungerande rymdraket och hon rycker bara på axlarna. Så svårimpad är hon.

Kollade även på när Lynn red Chagall i markarbete.

Sen vart det en tur på Casanova i skogen.
Nu är det matpaus här så jag är mästerkokerska och kokar makaroner.
Vad vore världen utan makaroner egentligen?
Jag hade svulit ihjäl i alla fall.. Bästa födan vi har enligt mig!
På med grillkrydda och ketchup bara MUMS!

Nä puss

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards