Alla inlägg den 6 december 2014

Av Amanda - 6 december 2014 13:20

   Det närmar sig jul hörrni, så därför skriver jag i rött idag!

Jisses vad det kommer skära sig mot allt rosa i denna blogg ^^ Men jag hoppas att ni kan leva med det!

Trots allt, det finns värre saker att bekymra sig om...

Ni kan nog komma på vad helt själva så jag slipper dra upp det för er!


Jag är lite delad, för att spinna vidare på temat jul!

Alla år innan har man ju firat med familjen.

Mamma, pappa, Mormor och Morfar, moster och hennes familj, syrran, nåra kusiner ( som vi typ bara träffar då)

Ja ni fattar...

Men iår...

Pappa är i England, Mamma bosatt i Stockholm, Moster bortrest...

Vem tusan ska fixa prinskorvarna och köttbullarna iår???

Det kommer att bli annorlunda...

Inte det vanliga - och det är liiiite skrämmande!

Ja, tomten har jag ju växt ifrån så det är inte så viktigt om Sven skippar att klä ut sig och komma förbi iår, men det är nog mer spänningen och familjen som gör julen.

Ska fira med vännerna, och så ska vi på middag hos Nickes föräldrar.

Jim och Caitlin ska till hans mamma.

( Jag lovar er att Caitie kommer att få släpa dit honom med våld haha! Han hatar allt vad "familjesammankonster" innebär...)

Sen på kvällen så blir det att samlas hos Jim & Caitie.

Hm...

Julefirande som kommer att bli ännu en fyllefest...

I Know you guys to well :P


Vi har i alla fall lovat mormor och morfar att skjutsa dem till kyrkan i jul på deras mässa.

Planen iår var att spänna för Silver framför släden, men än så länge har vi lite ont om snö...

Men de älskar att åka häst och släde dit, lite av en tradition som vi gör för dem varje år.

Men i annat fall går det nog lika bra med vagnen =)

Snacka om att deras Oldie-vänner blir lite smått avis när de kommer med släde, bjällror och hela kittet :)

Våran julklapp till dem, och de gillar att styla lite =)


Resan innefattar att vi hämtar dem hemma sen tar det ungefär en halvtimme till kyrkan med häst.

Under dessa 30 minuter berättar Mormor att när hon var liten fick de minsann åka i flera timmar och morfar frågar om han får ta över tömmarna konstant, för han körde minsann ardennerhästar på 40-talet!

Ganska enformigt!

Men så länge de är glada så ...


 


Aeee men vi fortsätter la...

Jag och syster, fick en spontan idé om att åka på Julmarknad med grabbarna.

Mest för att vi tycker om det.

Eller rättare sagt... GJORDE!

Heder och ära till alla landets dagisfröknar som lyckas att hålla ordning på en hel grupp barn dag ut och dag in!

Hur gör ni?

Det tog 10 min efter att vi anlände till marknaden och så var alla grabbarna borta...

Puts väck!

De försvann som avlöningar.

Jag kanske ska tillägga att ingen av dem var särskilt sugna på dagens aktivitet men vi tjejer brukar få våran vilja igenom förr eller senare.

Så in med dem i bilen och vi åkte till marknaden.

Massor av tomtar, julsaker, folk ja ni vet.

" vars är ölen?"

"Det finns ingen, Ragge!"

Sen försvann de illa kvickt.

Jag och syster spenderade tre timmar med att leta efter dem, tro mig!

De är inga "alldagliga" varelser och brukar sticka ut i mängden men dessa långa, stora killar försvann!

Vi letade överallt!

Frågade Jims mamma om hon sett han och då får vi ett gapskratt och frågan om hur vi lyckades få med honom på något sånt här!

Hm, tack...

Vi hann inte se mycket av marknaden kan jag säga.

Ingen av dem svarade i telefon så efter en bra stund ger vi upp.

Knatar mot bilen och får en sista förhoppning om att de var där..

Icke...


Så någon som sett grabbarna idag?

De är borta med vinden...

Men vi tänker att de är vuxna, och kan klara sig själva....

*Host host*

Jösses, nu ljuger jag så att jag tror mig själv!


Nej, det får bli en ridtur på Casanova nu och sen får vi se vart de har tagit vägen.

Är ju inte så troligt att de gått särskilt långt då de alla är lata som fasen och klagar över att det till och med är för långt att gå från en vanlig parkering in till Biltema...


Pussen och Kramen på er!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards