Alla inlägg den 30 december 2014

Av Amanda - 30 december 2014 17:16

Hörru du,bloggen!

Jag tror minsann att vi ska ta ett ALLVARLIGT snack här och nu!


Jag vet att jag uppdaterade på kvällen den 26:e dec från mobilen. Och då undrar jag var du har gömt det fenomenala inlägget?

KAN DU SVARA PÅ DET?!

Det här är INTE okej nånstans! Skärpning!


Hej på er andra! Lite småsur är jag allt... För tydligen är inlägget om julen helt totally borta. Och det var ju lite synd, mest för att mitt minne säger mej att jag skrev det, men VAD jag skrev... är en annan femma.


I korta drag då... *tänker*

Mormor & Morfar fick trots allt åka släde på julafton!

Snön kom och därmed var mitt och syrrans arbete med att få vagnen fin och välpolerad helt bortkastat!

Silver hade ingenting emot att vara draghäst med bjällerkrans om halsen.

Speciellt eftersom att det kom en drös med ungar och gav honom sina snögubbars näsor i form av morötter på ungefär varenda gata i byn.  En nöjd häst och nöjda morföräldrar.

En inte lika nöjd Caitlin som bara klagar på snön och att det är kallt...

Men hur många har den äran att få köra häst och släde 2014?

Var liiiite positiv tack!


Annars så... var det en ganska... intressant jul! Jo, jag tror vi väljer ordet "intressant"!

Julmaten smakade jättebra, även om samtalsämnet och bordsskicket kanske borde bättras på.

Killarna är ju inte direkt fina i kanten...

" Skicka potatisen!"

Ingenting händer då Jim och Ragge har precis kommit på vad två köttbullar och en prinskorv kan likna om man har deras idiotiska fantasi.

" Hallåååååå POTATISEN!!!"

Ingen reaktion.

" Men föri helvete era jävla supermongon! Se till att skicka hit den där jävla potatisen nån jädra gång!"

PANG!

Tre potatisar kommer flygande och träffar folk i huvudet.

Ja, ibland är det bra att man alltid lagar mat åt ett helt kompani.

Matkriget bröt ut. Alla mot alla.

Utom Caitlin som mest står och vrålar att de ska sluta och Gud nåde dem om de förstör nånting i hennes nyrenoverade kök...

Ja, ja... I och med att vi var rätt många så gick det ganska fort att städa efteråt =)


Enda traditionen vi egentligen har, är att 15.00 åker tvn på för då är det Kalle Anka.

Hela gänget golvade framför tvn som små barn och denna timmen var väl den enda på hela dagen de faktiskt skötte sig.

Lite kommentarer om vad Jim hade komplex för när han nu köpt en så stor tv och det vanliga småhackandet såklart men de satt åtminstone stilla.


Sen vart det julklappar!

Tyvärr Tess... Tomten kom inte till oss iår... Hans GPS funkade inte så vi satte på Jim en tomteluva och så fick han som faktiskt var värden i huset dela ut alla paket.

En ganska kass idé då orden " AKTA ÖMTÅLIGT" på något sätt inte kan registreras i hans hjärna men inget gick sönder i alla fall!


Hepp, ingen blå Cadillac från 1958 fick jag men 5 körlektioner på en körskola och även körprovet fick jag pröjsat och klart av Jim och Caitlin.

Ett jättefint träns ( av märket Stübben ) från stora syster, och ja även bettet matchade beslagen... Not surprised! Men Star är  jättefin i det! Blåa stenar i pannbandet som var en silverlänk typ! =)

Sen fick jag lite presentkort på kläder, har varit så duktig att jag handlat upp nästan allt nu i mellandagsrean =)

En jättefin parfym kom från mamma. D&G

Pappa skickade en check med pengar bara...

Nicke gav mig ett jättefint armband

och så fick jag en stor påse godis av Ragge =) Haha att ni försöker få mig fet!


Men är faktiskt superduper nöjd! =)


Jaha, nu vankas det nyår... Fylleristafton #1!

Även om vi har varit ganska duktiga allihop nu mellan jul och nyår så... " Uppvärmning " som Ragge kallar det hela.

Hans dilemma är att avsluta varje år på fyllan och han kan inte tänka sig en bättre start på det nya..

Mja...

Själv är jag mest orolig för hästarna och hundarna när det ska skjutas raketer.

Självklart skjuter vi inget sånt hemma men nere i byn lär det ju panga lite. Så blir nog att sitta i stallet och se till dem.

Fullbloden är ju lite extra nerviga av sig så vi brukar faktiskt ge dem lite lugnande. Men en radio som spelar lite musik och massor av hö, fungerar utmärkt på våra hästar.

Jaa... Jag vet inte vad mer jag ska berätta...

Cadillacen har undgått grabbarnas framfarter sen de hällde färg på den... Nu är den spegelblank i lacken!


Pojkarna fick för sig att bygga en snögubbe häromdagen förresten!

Haha..

Men, att de är lata är ingen hemlighet fast jag undrar om det inte var mer krabb för dem än att bygga en snögubbe på det gamla hederliga sättet.

Fast försöka att berätta det för dem, när de har fått en "kanonidé" är i princip omöjligt.


1. Det tog dem 3,5 timmar att få igång traktorn.

2. En timme senare så hade de fått av plogbladet och satt dit skopan.

3. De får dieselslut i traktorn.

4. Tre vändor fram och tillbaka till macken för att hämta mer diesel ( i vanliga fall tankar vi den hos grannen Sven)

5. Det tog dem 45 minuter att bestämma sig för vart snögubben skulle stå. Platsen blev i en tom hästhage som har vintervila.

6. När de ska in i hagen så missbedömer de grindhålet så pass att hela staketet går sönder.

7. 10 minuters överläggning så skulle de fixa det "sen" ... År 2967 typ...

8. De börjar skyffla snö som ska bli botten på deras gigantiska snögubbe.

9. Traktorn körs fast då marken inte är jättefrusen och de väljer förmodligen den mest sjunkande marken på gården.

10. Många försök senare att få loss traktorn senare ringer de efter Sven.

11. Svens traktor får loss våran.

12. Killarna finner en ny, bättre plats. Det vill säga mitt på gårdsplanen.

13. De börjar om.

14. De startar diskussionen om hur en snögubbe ser ut.

15. De hamnar i ett snökrig där de ska mula varandra.

16. Killarna hittar öl och blir sams.

17. De får till en stor snöhög mitt på gårdsplanen. Att göra runda bollar med en traktor var visst något de inte lyckades med.

18. De försöker forma snöhögen till en snögubbe.

19. Ragge kommer på att han fryser.

20. Det står fortfarande en stor snöhög på gårdsplanen.

21. Jim konstaterar att han är sjuk i huvudet som är utomhus när det är kallt. ( Som om det var den största anledningen?!)

22. De lämnar snöhögen.


Dag 2:

1, Jim råkar sladda in i snöhögen med sin 745:a och bilen dränks i snön.

2. Jim får be Ragge att ta bort snön så att han kommer ut.

3. Ragge skyfflar snö och Jim hoppar ut.

4. Resten av snöhögen rasar över volvon.

5. Killarna suckar, går in i huset och kollar på Blocket efter en ny bakhjulsdriven Volvo!

6. Caitlin undrar när de ska köra bort snöhögen som faktiskt är i vägen!

7. Killarna svarar att den är borta senast i juli 2015.


Bara jag som anser att de hade sparat en massa tid och besvär på att bara klä på sig vantar och rulla snöbollar och sedan bygga en traditonell snögubbe?!


Näe, Kramen och Pussen på er!

Och Gott nytt år !



Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards