Alla inlägg den 18 december 2014

Av Amanda - 18 december 2014 23:09

Detta är nu fjärde försöket att få ihop ett inlägg...

Alltid är det något som dyker upp.

Äta.

Duscha.

Fixa...

Men nu, mätt och nyduschad, nattat karln och högre makter nåde den som stör mig nu!

Jag SKA ha ett inlägg denna torsdag!

Har inte kommit på nåt vettigt att skriva om.


Hur vare nu med världsfreden, gröna pandor och ulliga salamandrar?

Nej vänta..

Det där blev fel va?

Ni ser...

Inte min dag idag!


MEN, jag tror att Q.R har fått lite idéer av den fiktiva ponnyn Apollo (som jag skrev om).

Min otåliga syster har nu kommit på att Q.R kan köras in.

Dessvärre har inte Q.R kommit på grejen med att dra runt på oss riktigt.

Det är en aning under hennes värdighet ( om man nu har nån när man rullar sig i sitt bajs!)

Men i vilket fall, allt har gått kanonbra!

Sele och tömkörning med mera.

Inspektion av vagnen - nemas problemas.

Så vi spände för henne och det var ju ingenting att dra en tom vagn!

Är man världens självsäkraste dam så klarar man allt!

Tills syster satte sig i vagnen!

Hästen vänder på huvudet och stirrar på henne som om hon nyss sett en utomjording.

Hörru, din lathög! Ska JAG dra runt på DIG?!

Den lilla fuxen lägger ena örat bakåt innan hon sätter sig ner på rumpan och där satt hon stadigt!

I 1 ½ timme!

Envisaste individkampen var inledd!

Jag lämnar Caitie och Q.R åt sitt öde, sina diskussioner får de ha för sig själva!

Jag är mest tacksam över att hon ville gå ut i hagen imorse!

Jag vet inte så mycket mer men till sist kastade stoet in handduken och Caitie fick sig en vagntur!

Lyckan var erforisk!

" Vi kanske kan köra henne på julafton!" Asglad Caitlin.

" Ehm... Det är sex dagar kvar... Tror inte det...!" Något tveksam Manda.

" VAAAAH ÄRE 6 DAGAR KVAR????!"

Oh shit...


Men lever man tillsammans med Jim och grabbarna, så är det inte mycket som förvånar en kan jag lova er så hon återhämtade sig från chocken ganska snabbt.

Apropå grabbarna ja...

TACK för att ni är som ni är så att jag har roliga saker att skriva på den här bloggen!

Utan er skulle den nog inte ens finnas!

Faktiskt..

Jag har funderat på det...

Ganska mycket nu i två dagar... Att jag skulle vara ganska tom på saker att skriva ner nu när det inte finns några Terrorist-Elefanter eller Morris-apor att härja med.

Så vad har denna skara "män" åstadkommit denna veckan?

Ja, likblekhet, svettningar, bortförklaringar och helt plötsligt så har de minst 12000 saker att göra i garaget eller nån annanstans där vi tjejer inte befinner oss!

HM!

Det ENDA vi föreslog var Ullared.

Sanna:

" Toppen, då kan vi hitta massa saker till liten!"

Tess:

" Yeeeey hästsaker!"

Caitlin:

" Grimmor!"

Lynn:

" KLÄDER!!!!"

Jag:

" Vem betalar för mig :)?"


Hur får man karlar att försvinna som avlöningar?

U-L-L-A-R-E-D!

Nicke kom hem nu ikväll med blommor + choklad och gråtfärdig min nästan.

"Snälla älskade hjärtat... Låt mig slippa!"

Aaaawh... Okej då! =)

Kort därefter så ringer syrran.

" Låter du Nicke slippa?!"

" Öh, jaaaa? Vaddårå?"

" Nu vill Jim oxå stanna hemma för att han sa att Nicke fick!"

( Äre bara jag som tycker att detta är lite som att vi är deras mammor och de vill gå på kalas?!)

" Jasså? Vad ska jag göra åt det?"

" Inte fan vet jag? Jag sa åt honom att han får la byta flickvän då om han nu inte kan ställa upp för min skull ett par timmar och så sa jag att de serverar öl..." sa Caitlin.

" Fick du inga blommor och choklad?"

" VA? Fick du det?? Vad faaan..."

" Haha, ja då kan man ju inte säga nej ^^"

" Ska jag få blommor får jag väl plocka dem själv och vill jag ha godis så får jag köpa det..." Muttrar syster.

Men Jim skulle visst med på lördag...

Hmm... Stackarn!

Hur det gått för Sanna och Rickard vet jag inte riktigt...

Rickard säger nog ja då Sannas ord är lag numera.

Tess & Robin... No Idea...


Ja så atte...

Träningen har jullov nu, så i mitten på Januari blir nästa gång jag får visa upp min fantastiska Stjärna.

Eller ja, vi ska på Nyårshoppning i och för sig men då tänkte jag tävla med Casanova och Felizia.

Så att motståndarna inte blir helt utslagna av hur briljanta jag och Star är!

Självförtroendet är bra, om ni undrar =)


Så idag har vi passat på att rida ut i skogen!

Jag och Lynn på våra isabell/palominohästar.

Inga galna älgjägare och framkomliga vägar!

YEEEEY!

Var riktigt trevligt faktiskt men märks att Lynn är ledsen för det med sin kille :/


Hoppade Felizia en sväng i ridhuset och hon börjar att skärpa sig lite.

Innan har hon varit extremt slarvig med bakbenen, de hängde inte riktigt med.

Men idag så skuttade hon perfekt över hindren!

Har inte hoppat med henne på ett bra tag heller, så kan vara det som är orsaken.


Och så bad jag Nina rida Casanova en stund, ville se hur han rör sig under ryttare och vad jag kan förbättra och jobba mer på med honom.

Ehm, det slutar med att jag bara sitter och vrålstirrar på min eleganta mörka häst som dansar fram!

Vad fan!

Men... Åh mumma! Tänk om killar kunde vara lika vackra som hästar?

Man ser musklerna röra sig i harmoni, de flyger fram med sin elegans och spänst.

Men... Nej..

Inte riktigt va?

En hjulbent sketig karl i träskor och hängande jeans med en keps som bara den Allsmäktige vet var den har varit nånstans...

Welcome to Reality girls...

Men... Jag gillar han ändå! =)

Speciellt ikväll!

Mmm... Choklad... Aaaawwwwhhhggg....


hepp... 23.51 dax att nanna kudden ( Nickes arm )

Så Puss och godnatt på er!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards