Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Amanda - 18 maj 2014 21:18

Tänkte pröva ett nytt teckensnitt idag =)

Mest för variationens skull... Haha...


Ja, ja... Hm tredje gången gillt? Eller vad säger man? Varför är det alltid tre?

Oftast tre händelser eller figurer i sagorna?

Tre är sämre än två - i alla fall blire ostadigt att gå med tre ben istället för två...


Likaså när det gäller mitt nya åtagande då syster inte kan.

Jag kände mig som queen of the world när jag gjorde iordning Casanova idag! Ha! Jag klarar av besten!

I CAN DO IT!

Hm ha aldrig så bra självförtroende Amanda!


Sitter upp och nu visar han sitt rätta jag. Allt vi har tränat på är som bortblåst! Så rodeo är bara förnamnet.

Jag flyger av ( givetvis i en vattenpöl i geggan) och hästen som nu anser sig vara en fri mustang sprätter grus i ansiktet på mig när han galopperar runt runt i paddocken.

Jag reser mig upp, dygnsur och intalar mig själv att jag älskar hästar, ridning och absolut inte vill byta till en mer stillsam hobby utan djur.  Frimärkssamling eller legobyggning ligger ganska bra till på listan...

Försöker nu fånga illbattingen som for runt som om något satt en raket i baken på honom. Ha ha ha lycka till Amanda!

Good Fucking Luck with that asshole!

10 minuter senare ger jag upp och sätter mig och tjurar medan Casanova fortfarande galopperar runt.

Nästa Grand National - vinnare tror jag att han lekte!

Självklart börjar det spöregna oxå!

Men blöt är jag ju redan så WTF lixom?!


" Jaa det var ett annorlunda sätt att motionera hästarna på... Äre inte meningen att man ska sitta på dem?!"

Tack Robin, var du tvungen att dyka upp från ingenstans just NU? Pinsamt värre! Förresten, vad fasen gör du här för det första?!

Nej, jag hade visst inte svarat i telefon så han trodde nåt hade hänt...

Aaaawww gullet då! <3

Du skulle fått en kram om jag inte var en vandrande lerhög!


Han sätter sig bredvid mig och tittar på hingsten som far runt som en tok fortfarande.  Som tur är, är åskådarbänken under tak intill en vägg så man slipper bli blöt.

Jag förklarar varför jag sitter som jag gör och han stirrar på hästen.

" Får jag försöka?" undrar han när jag berättar att det inte går att fånga honom.

" Visst... du får en lerig puss om du lyckas!" muttrar jag.

" Fint!"

Robin reser på sig och kliver ut på ridbanan som är värre än en grusgrop. Han sätter fingrarna i munnen och busvisslar.

Casanova tvärnitar och stirrar på honom.

Sen världens löjligaste kommentar:

" Komsi då lilla hästen.." Med bebisröst!

Denna stora mörka hingst skrittar snällt fram till Robin och han kan utan problem leda honom fram till mig.

Drömmer jag? Vad i hela friden är detta?

Robin håller den genomsvettiga hästen medan jag sitter upp.

Satan har förvandlats till en ängel nu...

Han lyssnar och lyder utan problem.


Robin... Vad i hela friden gjorde du?


Ja, ja skrittar av honom i alla fall och anser att nu vill jag komma in och duscha och få på mig torra kläder.

Så tar hand om odågan och tar med mig Robin in.

Hans puss fick vänta tills man såg ut som människa igen kan jag lova.

Sen åkte vi och åt och nu väntar jag på att han ska komma hit med en film...


Haha mjaaa... Hemmakvällen med Tess igår då?

Blev ingen hemmakväll utan vi var ute och åkte lite Chrysler med grabbarna. =) Skojsigt!


Hm borde ringa min syster och undra om hon lever... Vid halv 10 imorse kom Bonnevillen körandes genom byn och släppte av sina trötta passagerare så anar att det blivit en helkväll för dem med övertid!


Neej men hoppas att ni fick nåra skratt... Vi får väl se om illbattingen/Satan sköter sig imörrn..


PUSSEN och KRAMEN!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards