Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Amanda - 23 maj 2014 17:03

Dagens hiss:  Gick strålande bra med Casanova idag =)

Dagens diss: Långhåriga katter!


Ja, asså min katt Ludde är världens goaste tös...Ja vi trodde att Ludde var en han tills det dök upp kattungar från henne... Titta noga innan man döper dem kanske?! Ja, ja... I vilket fall så är Ludde långhåriga varianten och idag när vi gosade ( läs: Amanda pillar bort allt bös i päls) så hittade jag världens tova i Luddes armveck. Precis bakom överst vid frambenet. Hur i allsin dar får jag dän den?!

Vågar inte klippa då katten inte ligger stilla och jag är rädd att klippa fel.

Det går inte att kamma ut tovan.

Jag hämtar pälsglans och balsamspray... Ja vad tror ni händer när man kommer med något som sprutar vätska på katt?

Aj, Aj, Aj, Klösbrädan Amanda finns nu till uthyrning lixom.

Så jag är sönderriven på armarna och katten blänger på mig som om blickar kunde döda.... Summan av kardemumman ; Arg katt!

Funkar inte ens att muta med tonfisk!

Vad göra?


Ja, ja... Ehm.. för varmt idag kan jag säga!

30+ visar termometern.

Så ridning idag... Blev att ta med mina badpojkar ner till sjön och låta dem plaska lite.

T.D älskar det, efter lite övertalning då om att vatten inte äter upp ens ökenhästar!

Och Casanova verkade lite skeptiskt men tänkte att kommer det ett monster och ska äta mig så mördar jag det först.

Utan att tveka klev han i och hade jätteskoj. Kan meddela att jag hade mindre skoj med att få upp honom men efter en halvtimmes försök så gick det.

Lyckades även döda min telefon så ni vet det. Mamma skulle se om det går på nån garanti/drulleförsäkring.

Jag råkade ha den i fickan när vi badade...

INGEN bra idé, Just so you know!

Men sparkade igång min gamla misshandlade sak så att man kan smsa med Robin iaf ( VÄÄÄRRRY IMPORTANT ) haha...


Ehm nu väntar jag på syster. För vi ska in till stan och handla tills ikväll... Hon skulle kommit för en timme sen men vaddå passa tid? Ja, ja...


Ha en bra fredag nu! Puss och Kram på er alla!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards