Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Stjärna, Stella och Nova

Av Amanda - 21 maj 2014 22:16

En mycket spännande dag måste jag säga och fått tre nya bekantskaper som rubriken antyder.

Nej det är inte kossor Caitlin!


Var med Robin hela dagen idag! Han lovade att följa med mig och Caitlin ut och rida och tro det eller ej det gjorde han oxå.

Vi lät honom rida Silver för det är lätt den snällaste hästen vi har här på gården. Karln hämtar in hästen och ställer sig och börjar borsta honom som om han aldrig gjort annat. Jag och Caitlin tittar på varandra förvånat men sade ingenting. När han även får på sadel och träns utan problem så inser jag att det är något den här pojken inte berättat för mig!!!!

Jag hoppar upp på Felizia, Syster på Ginger och Robin på Silver. Vi rider iväg.

Chocken kommer allt mer. Karln kan ju rida! Va tusan!

Och han är faktiskt riktigt duktig för någon som inte har större intresse i det alls!

Behärskade alla gångarter och även några skutt över omkullfallna träd.


När vi kom tillbaka så sitter han av och klappar om Silver.

" Ja, lite mer fart i dig så hade du varit perfekt!" sa han nöjt.

" Du kan ju rida?" sa jag fortfarande förvånad faktiskt.

" Ja vaddårå?"

" Varför sa du inget?"

" Du frågade aldrig, hjärtat!"

" Men hallå... var har du lärt dig det?"

" Hemma... Farsan har tre hästar... " svarar Robin som om allas farsa har tre hästar!


Vi tar hand om hästarna och åker sedan in till stan och käkar.

Tack för maten gubben ;)

Men jag är fortfarande nyfiken.

" Vad äre för hästar din pappa har?" undrar jag när vi tuggar i oss maten.

" De är inte lika dyra som dina... Men rätt fina!" Svarar han bara hemlighetsfullt. " Vill du träffa dem?"

JAAA!

Avslutar middagen och vi åker ut på landet.

Kommer till en stor bondgård med jättefina ladugårdar och hagar. En del kossor står och illglor. En Rottweiler hälsar glatt och Robin säger att hunden heter Bosse...

Okej... Fin Bosse...


Jag får träffa Robins mamma som är jättetrevlig. Hon berättar att hästarna är ute och arbetar men att vi kan ta fyrhjulingen och åka dit.

Haha gud, han är ju galen när han kör men kul var det.

Rätt ut i skogen, och jag fattar knappt hur han hittade men plötsligt stannar han och ett brak hörs av träd som bryts.

Från ingenstans dyker tre jättar upp.

Tre Nordsvenskar.


Asså jösses vilka härliga hästar! Jag är helt överraskad. Kanske inte av rasen i sig men att få se dem i sitt mer hemmahörande element. Var jättespännande. Inte många ( iaf inte här i krokarna ) som sett hur skogsbruk sköts utan maskiner och istället med hästar. Häftigt faktiskt!

Robins farsa låter de dra timmer ut till en grusväg för maskinerna kan inte ta sig fram mellan träden och skulle bara sjunka ner i marken. Hästarna är smidigare tycker han.

Verkligen!

Hur fina som helst och får veta att det är tre ston som heter Stjärna, Stella och Nova. Så fina så!


 

Nova till vänster, Stjärna i mitten och hennes dotter Stella till höger =)


Fina va? 

Jättesnälla var dem oxå=) Lite grövre sort än Kingen som vi  har hemma i stallet men han är ju travartypen och dessa är arbetshästen!


Nu ikväll jobbar Robin så jag sitter ensam hemma och tänker på hur bra min dag varit! =)

Får bli att sova snart asså, är astrött! Men vet inte varför!

Ja, ja.. Imorgon ska vi se om besten lugnat sig lite. Är fortfarande lite sur på honom ... Sen blire dressyr med Nina och på kvällen ungarna på ridskolan.


Natti natt på er!

 
 
Ingen bild

becca

21 maj 2014 23:34

Jag dog lite, grät lite och skrattade åt gamla minnen...
Klart hjärtat klappar lite extra när man ser en nordsvensk. Något i dom gör att man känner... alla känslor som finns att känna typ, kärlek, ,längtan, sorg, nyfikenhet...
Saknar Kaggen som fan just nu...
Nästa gång du tigger en häst Amanda, tigg en nordsvensk, finns absolut inget att ångra med det... dom har fart, enormt hjärta och hjärna. Klokare häst har jag aldrig mött!

Blää...nu får jag inte slut på tårarna...
Ajja, är glad för din skull sweetie♥ du förtjänar det bästa! Robin verkar nosa på den nivån...

Stor blöt puss och bamsekram på dig♡

Amanda

23 maj 2014 17:02

Inte meningen att göra dig ledsen med inlägget :( Men tur att du kanske fick nåt leende iaf..

Jo de är fina, absolut! Haha har nog med dem stollarna jag har så blir nog ingen nordis...

Desamma hörru Pössar och Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards