Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Amanda - 3 augusti 2014 18:48

Har funderat i fem minuter på vad jag ska ha för rubrik. Nu konstaterar jag att jag inte har en enda aning om vad detta inlägget ska handla om^^ ...
Så blir väl allmänt drabbel om det vanliga.

Vi har inte haft besök av fler tjurar i alla fall:) däremot har vi konstaterat att Q.R inte gillar kor!
Följde med henne och syster på en promenad idag ( det är jättespännande att ha träns på sig)
Så kom vi förbi en hage med kossa mu i. Hästen blir stel som en pinne och blåser upp sig. Hon börjar andas häftigt och klipper med öronen. Stoet totalvägrar att röra sig en millimeter till. Vi lockar med godis och försöker övertala henne att gå framåt men icke! Kossor äter små fuxar har Q.R bestämt.
Efter en halvtimme så är vi ganska rådlösa. Om vi vänder och går hem så visar vi ju henne att de är farliga men hur ska vi få henne att på tryggt avstånd våga passera?

Kor är ju ett ganska nyfiket djurslag så hjorden närmar sig allt mer. Q.R börjar röra hovarna och vi inser snart att hon tänker försöka sticka hem. Syster ger mig grimskaftet och hoppar in i kohagen. Jag försöker lugna hästen medan Caitie klappar på korna. Q.Rs min talade mycket väl om att hennes ägare inte är klok!
Å andra sidan älskar den här damen uppmärksamhet, speciellt från Caitie så avundsjukan tar över rädslan och hon går fram till sin matte och ger henne ett nafs!
Kunde inte låta bli att skratta:)
Efter att ha nosat på kossa mu och fått matte tillbaka var det inga problem att passera hagen:)
Jag undrar hur den där damen tänker egentligen?! Skulle vara intressant att veta....

Sen fick jag en lektion av Nina på Casanova. Guld värt och stort tack för alla goda råd :D
Vi tränade galoppombyten och det gick verkligen inget bra i början! Jag vet inte vilken gångart han fick till men det var definitivt inte förvänd galopp;)
Men Nina gav mig ett tips som jag inte tänkt på.
Lägg ut en markbom och när hästen kliver över den så fatta galopp. Funkade klockrent för oss i alla fall och vi avslutade passet med att lyckas göra ett byte utan bommen.
Min duktiga häst!
Skrittade av en vända i skogen som belöning.

Har även hoppat med Sky. Var ett tag sen så nu vet jag att jag lever! Halvhalt, styr, halvhalt, sakta ner, halvhalt... Helt slut! Efter en timme i värmen (30 grader i solen) så dröp vi båda av svett! Jag var helt utmattad och Sky bara " Näe ska vi ta ett pass till hörru".....
Så schabraket fick åka i tvätten och all utrustning smörjas då de va genomblött. Spolade av hästen och mig själv oxå:)

Njöt rätt bra av en "lugnare" skogstur på T.D sen :)

Nu blire att grilla och njuta;). Pusss

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards