Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Amanda - 20 augusti 2014 13:12

Så ska ni få er ett långt inlägg idag!

Har laddat med cola, så jag håller mig pigg och alert ( Sugarkick ADHD) och lite Banana Boat på mediaplayern. Vad mer behövs?

Jo jag sitter ganska bra med ;)

Gör ni?

Good Lets Go!


Hm funderar på om jag känner någon som är haj på teknik... Datorer allså... För min dator mår inte bra.. Stackars lilla Nisse II :(  Sjukt seg och när jag startade han idag så kom det upp ÅTTA internetsidor bang bang bang bara... Ehm Jahaaa.... Goddag Östen lixom?!

Problemet är att mitt umgänge inte är ett dugg intresserade av datorer och sånt.

De kan laga vilket fordon som helst men knappt att de vet hur man söker på Google...

Får forska lite i detta..

Rensa ut lite gamla bilder och sånt man inte har nån nytta av.. Kan ju börja i ena änden i alla fall.


Haha Tess undrade angående min bild här på bloggplatsen.

" Varför har du en Shetlandsponny?!"

Jaa... Vad är sötare än en ullig liten ponny?! Egentligen!!! En som dessutom Kicks some ass, ja klockren bild enligt mig!

Hon höll inte med utan var mer förvånad över att det inte var en flodhäst..

Kan säga att denna diskussionen pågick i en timme via sms...

Jag konstaterade att vi seriöst lider av något... Okänd diagnos hittills...


Hm, finnar kan vi ta några rader om! Inte folkslaget nu...

Ni vet dem där äckliga små vita sakerna som dyker upp i ansiktet på en då och då vid väl valda värsta tillfällena ever...

Vaknade i morse och det kliade som fasen på insidan av näsan... Ehm jaaa faktiskt!

Så när jag kollade mitt nyvakna face i spegeln ( den höll denna gången med) så ser jag vad det är!

En finne på insidan av näsan!!!!!!!!

WTF?!

HUR lyckas man med det lixom? Stor och vit var den oxå... Snyggt!

Smärta var att klämma den!

Irriterande!

Grattis Amanda... finns det något du inte lyckas med här i världen?

Kommer nog på något ska ni se....

Höjdhopp tex... Inte min grej!


Jaha, ikväll drar träningarna för Micke igen.

Lite nervös, det är typ ikväll man ska visa att man tränat hela sommarn och inte legat på latsidan minsann som vi alla lovade Micke dyrt och heligt att INTE göra.

Ehm, vad har jag gjort i sommar?

Lallat runt och latat mig 98% av tiden ^^ Haha!

Har inte fått igång Felizia ännu så tar Sky.

Syster vill gärna att jag tävlar henne lite i höst så visst, det är inte mig emot alls!

I just love a Challenge!


Haha apropå min kära syster.

Vi lät även fullbloden gå ute dygnet runt nu i somras.

Jösses så orolig människa hon är!

" Tänk om de fryser! Näe vi åker och tar in dem!!" typ på repeat.

Caitlin, de är inte gjorda av porslin direkt.

De håller värmen rätt bra när de går och äter konstant och fryser de har de kompisarna att värma sig emot... Jag LOVAR att de inte spricker av köld lixom. De har något som kallas päls... alla hästar har det om du inte visste det ;)

Svaret:

" Om du ska ha Sky som din tävlinghäst i höst så får du börja behandla henne som en porslinshäst!"

Öh, okeeej... Jag ska åka på Second Hand och köpa skumgummimadrasser att klä in henne till...

Hur många går det åt till en häst på 162 cm?

Det löser sig nog, vi har ju i alla fall gett dem regntäcken nu =)

Haha T.D har på en vecka förstört två täcken...  Att han är extremt duktig på det måste jag säga... Dyr i drift faktiskt.

Har prövat att köpa extra slitstarka täcken för dyra pengar... Tre timmar senare är det bara trasor kvar. Så nu får han nöja sig med billiga varianter.

Haha när vi var på Häst-loppisen så köpte vi upp alla täcken i storlek 135... 15 stycken, de trodde nog att vi var galna.

Caitlin frågade dessutom om de kunde lägga undan fler åt oss om det kom in... Tjejen såg ut att undra kan jag lova.

Så sist vi var där frågade hon faktiskt hur många hästar vi hade egentligen!

" Näe det är bara till araben, men han förstör täckena jämt... "

Hon gav oss sitt medlidande...


Jaa... asså det har inte hänt så mycket egentligen... inga terrorelefanter, bad bunnys eller liknande. Lite tråkigt faktiskt.

Grabbarna håller sig i skinnet, tror jag i alla fall.. Mest vart i stallet sista tiden så.


Njae en liten bättre uppdatering fick ni i alla fall!

Får la börja förbereda mig för träningen ikväll... Tror inte Micke blir så glad om man kommer med smutsig utrustning och i mysbyxor direkt..

Nej lite stil får det va!


Pussen & Kramen på er cuties!





Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards