Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Amanda - 12 januari 2015 19:08

Hej på er!


Jag är inte bortrövad längre, helt kollrig av lycka möjligen men just nu känns mitt liv så jävla underbart.

Så alla Disneyprinsessor, FUCK YOU och gå å släng er i väggen!

Min prins kommer inte på en vit ädel häst ( varför har prinsen aldrig en fux tex?) och räddar mig, nej han överraskar mig med råge och får mig att bli ännu mer kär i honom!


Vi hade en liten mindre diskussion på flygplatsen då jag försökte allt med att få honom att avslöja vart vi skulle.

" Kan jag få se biljetterna, jag vill veta en sak..."

" Det får du reda på snart ändå..."

Fan!

" Men jag måste veta vad flighten heter... och om jag har fönsterplats!"

" Sen när bryr du dig om det?"

" Sen NU! Jag har FFS inte ens ett par rena trosor med mig!"

" Det kan vi ordna när vi kommer dit... Lugna ner dig!"

Mjaaa... Du kunde väl ha gett mig en chans om att i alla fall få med mig ett enda ombyte? Neej då...


Först när planet var i luften så säger piloten var flygmaskinen ska föra oss.

Blondin som jag egentligen är så måste jag ju fråga Nicke tre gånger om piloten verkligen sade rätt!

När jag får det bekräftat så kramar jag om min pojkvän och är överlycklig.

En Weekend i min absoluta favoritstad, Paris.  =) OH MY GOD!


Nej, jag vet inte varför jag älskar den stan, allting heter en massa konstigheter... Franska suger och det är ett snobbparadis men OH I LOVE IT!


Så vi landar och en taxi för oss till Hotel Ritz, där vi har ett jättefint rum. Roomservice haha!

Sover himmelskt gott i den mjukaste och skönaste sängen jag nånsin besökt.

Frukosten var bara... WOW!

Sen, chockerande nog så följer Nicke med ut för att se stan och shoppa!

Haha vad fan... Hur gick det här till?

Men i vilket fall, handlar lite fina kläder, en gudomlig vit klänning som var på rea (och Nicke betalade halva ^^ under förutsättning att jag skulle bära den under kvällen...)

No Problem...


Vi tar en taxi till en jättemysig restaurang, tyvärr kan jag inte för mitt liv komma ihåg var den låg eller hette men tre saker kommer jag ihåg!

Där inne vid ett bord sitter ingen mindre än Stephanié tillsammans med sin pojkvän ( Schysst att du berättat det, jag menar vi mailar faktiskt).

Så Nicke, har fått fatt i henne och ordnat en träff, enbart för min skull. Tyvärr hade han och Stephaniés kille inte så mycket att snacka om, då Nicke inte kan franska och han inte kunde ett ord engelska mer än Big Mac...

Den andra saken är lite vag, maten var utsökt god, det är nåt som säger mig att det ska jag minnas! Vad jag åt... Inte en aning!

Proppmätt så utbryter Nicke och jag en mindre diskussion på svenska. Han beordrar mig att beställa efterätt!

Allså det var verkligen en stor order! Läs Mordhot!

Okej då...

Marängswiss kan jag väl få ner, om inte annat kasta den i huvudet på han...


Servitören kommer in med efterätten och alla stirrar på min tallrik. Har ni aldrig sett glass förr eller vad fasen äre frågan om?

Jag tittar ner...

Vad fan...

På toppen bland glass, bananer och Choklad ligger det en ring... i silver och en sten på.

Jag stirrar först på ringen och sen på Nicke.

" Jag tror jag fått fel portion..." Mumlar jag och ser mig om ifall att det skulle ha suttit ¨nån smånervös kille runt borden...

Den enda nervösa snubben sitter rakt emot mig.

" Nej, du har fått precis rätt, hjärtat..." säger han och går fram till mig.

Sätter sig ner på knä.

" Vill du förlova dig med mig?"


Ursäkta? Vad sa du saru???

Du rövar bort mig till världens mest romantiska stad, följer med och shoppar, står ut med det ena och det andra dagligen, betalar hela resan inklusive hotell och mat, behandlar mig som en drottning... Hur i hela friden skulle jag ens kunna fundera på att säga nej?


När jag nickar och han trär ringen på mitt finger så applåderar hela restaurangen och servitören kommer med notan en stund efteråt.

Notan, ett totalt blankt papper och de handskrivna orden "Tout le beau obtenir de la nourriture gratuite ici..Bonne chance dans  á l´avenir!"

 

 

Vilket betyder: Alla vackra par får gratis mat här, lycka till i framtiden.


Oh My God! Jag har inte smält det ännu... Jag är förlovad! Shiiit! Och vi gjorde det i Paris... <3

Fatta att jag bara vill skrika ut det hela!


Men, jag har inte ens berättat för nån därhemma! Utan jag berättar det på bloggen allra först! Hahahaha!

Så nu vill jag ha massor av förvånade miner!


Puss och kramen på er!

PS. Ringen passar perfekt =)


  


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards