Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Amanda - 21 januari 2015 11:59

Tyckte att detta var en oerhört passande rubrik till dagens inlägg + att jag lyssnade på den låten, så två flugor i en och samma smäll!


Har varit lite dålig på att uppdatera nu. Jag vet... Men har haft mycket att göra och sen har internetet varit på lite villovägar ^^


Kommer ni ihåg att jag hamnade i en diskussion med Minna angående Pessoabetten? Haha ja, jag trodde faktiskt att en mer eller mindre vuxen människa kan acceptera en annans åsikter och så. Gud, vad jag svävar i det blå!

Igår står det återigen två helt okända människor på gårdsplanen. De hälsar glatt på de 4 hundarna som leker i snön och ser sig om.

Ser att de kommer från Djurskyddet så givetvis undrar man återigen vad vi nu plågar våra djur för.

" Ja vi har fått in en anonym anmälan om att ni har betsel som skadar era hästar.... " säger den ena kvinnan och babblar upp bland annat Sky´s namn.

" Jasså? Jaa... det var ju konstigt att anmälaren är anonym då jag vet exakt vem det är" svarar jag och visar dem hästarna.

Utöver kvinnan så är det en veterinär med.

De undersöker Sky´s mun och kan konstatera att det inte finns några som helst skador på henne!

När de är klara så kommer Caitlin och undrar vad i helvete de håller på med med hennes häst!

De förklarar det hela och syrran bara skrattar åt dem.

" Ja... vi måste ju tyvärr kolla upp det hela men ingen av era hästar far illa!" sa kvinnan från Djurskyddet.

Haha suck... Minna, GE DIG NÅN GÅNG!


Såg även en protestlista upphängd på Ridskolans anslagstavla, där kan du skriva upp ditt namn för att få ett förbud mot skarpare bett på hästar som kommer dit. Jag övervägde länge om det skulle reta henne ännu mer att se mitt namn där... Har inte bestämt mig ännu!

Men snackade med Leena om det hela, hon bara skakade på huvudet och talade om att jag skulle låta henne hållas! Sedan tog hon ner lappen ( som ingen utöver Minna skrivit på ).


Ja, men tro det eller ej, det är inte Minna som rubriken antyder åt! Hepp... Kärringen i fråga är damen som jobbar på den Sociala Myndigheten här i trakten.

De är ute efter mig!

För tydligen, så får man inte "rymma" hem utan deras tillstånd!

Fick ett sms av Caitlin imorse när jag stod och skyfflade hästbajs:

" Soc är här, jag säger att du inte är här så göm dig!"

Okej... Ja, hölogen är ju... trevlig... Bland alla råttor och andra otrevligheter... Kliande hö i baken!


Tydligen skulle de hämta mig och ta mig tillbaka till England. :O  De sa ju att jag kunde bo hos Tess´ mamma! Vad fan!

Nej, det var bara en "nödlösning" enligt dem och inga papper skrivna. Tydligen gäller inte muntliga avtal i deras värld.

För min pappa hade "ångrat" att han behandlat mig som skit, enligt dem. HA HA HA! Ånger finns inte i hans värld!

Så... Inga roliga nyheter alls.

Soc vill nu ha tag i mig och ta mig tillbaka till England. Som tur är vet de inte om Nicke utan de hade letat hemma hos Stina och sen hos Caitlin.

Frågan är ju när de dyker upp nästa gång!

Jag vill verkligen inte tillbaka dit, på några som helst villkor... Så har inte en aning om vad jag ska göra.

De hotade till och med att ta med sig polisen nästa gång.

Så, vad gör man?


I vilket fall, tack syster!


Vi ska komma på en lösning, I promise... Det är bara tre månader.. Men nej, jag vill inte tillbaka till England!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards