Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Amanda - 14 januari 2015 22:17

Som jag nämnt tidigare så är jag en succer för spelet Starstable Online ( SSO) även om jag är lite sur för att det kostar pengar att spela efter level 4. Men ilskan lägger sig mer och mer...  Gillar ni inte dessa inlägg så - tråkigt för er! De kommer att finnas och existera och valet är ert om huruvida ni vill läsa dem eller inte ;)


I vilket fall, så har jag lovat att presentera hästarna jag har. För tillfället är de sex stycken. Ponnyn köpte jag bara för ett uppdrags skull och har dessvärre mobbat henne lite genom att ge henne träns och sadel med rosa hjärtan på... ASCUTE! :D


Här är en bild på de ädla springarna! Jag har gjort den själv i Paint :D


 


Människan är då jag.  Som för tillfället är lila...

Sen har vi.

1. Dreamdiamond - en söt liten Jorvikisk Ponny med färgen vindottir ( vet inte vad den heter i spelet) ett sto som är på level 2... Och jag använder henne typ aldrig. Rosa och lila utrustning för att höja cute-faktorn.

2. Dreamfire ox - min vackra arab och min favorit, en het palomino med 4 vita strumpor och bläs och nu har mitt duktiga och trogna sto nått level 11. Har även lila utrustning nu så det är henne jag försöker matcha bäst.

3. Dreamdancer - min läromästare och första häst. En trogen fux med bläs och strumpor som nu är mer eller mindre pensionär då han nått level 15. Han bär den stolta färgen blått och har fått flätad man.  Rasen är Jorvikiskt Varmblod.

4. Dreamrebel - En fuxfärgad Morganhingst som var den första hästen jag köpte för SC. Jag tycker att han är hemskt vacker och passar väldigt bra i vitt. Han nådde level 4 innan intresset hamnade på annat håll.

5. Dreamhunter - Nyast i gänget, och hårigast! En linfuxfärgad Nordsvensk som bär mig över bergen stadig som en klippa.  Men han passar inte alls i sadel - men vem säger nej till barbackamys? Level 4 på två dagar.

6. Dreampearl - min ståtligaste lustiano. Nummer 2 på favoritlistan. Ett mörkbrunt sto med vita tecken. Brunt och svart är hennes färger nu, men brukar ha gult oxå. Level 8 ligger hon på och mer ska det bli. Högsta hästen i stallet lilla söta" Pärlan"


Där har ni hela gänget... Ingen av dem är någon direkt fotomodell... ^^ Och det var ett sjå att få dem att ställa upp sig någorlunda!


********************************************


Idag, så har jag och Fire ( jag kallar dem mest för det som de heter efter Dream..) fiskat! Jajjemensan! Mörtar och Gösar nere i Fiskebyn. Det gick ganska bra.

Vi har även träffat på förhäxade fågelskrämmor som jagade ut oss ur dalen, sicken stil va? Jaga mig och min vackra häst! Nej smått dåligt! Fire bar både mig och Linda fram och tillbaka mellan Vingården och Västra Järngrinden.

Har även träffat på spöket på den Övergivna Bondgården, så sorgligt att han omkom i en olycka och nu väntar på sin fru... Jag undrar vem frugan är... Baronessan?  I WANNA KNOW NOW!


Så fick jag vara barnvakt åt tvillingarna oxå... Phu... trött i benen blev man av att härja runt efter dem i 150 km...

Ja just ja... en snabbvisit hos idolen James oxå haha... Så skön han är! Men ganska oduglig!

Nu känns det som att jag pyntat hela Silverglade. Hjälpt Rådsmannen med ALLT! Och ändå är det uppdrag kvar... Jisses...

Håller på med nya hästskor till Fire som man smider själv.. Dag 3 i morgon och det är ganska jobbigt att smida, värma och kyla omvartannat men jag diggar Conrad (smeden) han är ju hängiven sitt jobb...


Har även blitt polare med Ferdinand och Edvina på hästmarknaden i Silverglade... Fick jaga rätt på 4 hästar som smet och det var minsann inte lätt alls!

Påtat en hel del i Vingårdens trädgård men slapp de där dumma ekorrarna idag!


Så man hinner med en hel del! Tur att det går transporter nästan överallt!


En bild på Pärlan, i skymningens Moorland hann jag med oxå.... Var tvungen att logga in igen för att kolla alla hästarnas levlar och sånt... ^^  Aint She Lovely?? Men gissa om den manen kräver omvårdnad om det vart en riktig häst.. Huja vågar inte ens tänka på det.  Till och med syrran gillade schabraket! Det ni!


 


Nästa gång får ni bild på min håriga mys, Dreamhunter! ( tror jag ) Ska ta bättre på dem allihopa. Jag lovar!

 

Av Amanda - 14 januari 2015 12:09

NU är det på gång faktiskt!

Bokat och klart!


Dagen efter jag fyller 18, så har jag fått tid för uppskrivning och uppkörning! Shiit om 3 månader kanske jag har körkort! Så sjukt :P

Jag berättade detta för de andra, kommentaren jag fick:

" Bra då har vi fyllechaffis!"

Öh, okej?

Men men har idag genomgått min första körlektion på bilskolan!

Det enda konstiga var att få köra en ny och modern bil haha... Lite annorlunda från en gammal Volvo eller pappas Merca, men det gick bra!

Läraren sa att jag var duktig och gav mig lite småsaker att rätta till! Så ska höra om Jim har tid att öva med mig, då han är min privata lärare.

Eller jaa... Han sitter bredvid med näsan i telefonen och bryr sig inte ett dugg men men... =)

Meeeen 3 månader... JÖSSES!


Ja, ja... Idag ska jag försöka mig på att vara hemmafru och laga mat till min karl.

Vi får la se hur det slutar men måste hinna med att rida Casanova oxå... Star och Felizia kan vila idag, men illbattingen blir heltokig av att stå stilla...

Men, det är glashalt ute så lär bli ridhuset.


Jösses. Det åskade igår! I Januari! Helkonstigt...

Jag finner ingen ro alls att skriva nåt vettigt idag... Vi får la se om jag får ihop nåt bättre ikväll!


Puss på er i alla fall och glöm inte att sätta broddar på skorna!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards