Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Amanda - 15 oktober 2013 20:41

Jag skulle skriva detta inlägget innan idag men fastnade lite med att svara på min systers kommentarer och med Nicke på Skype ;)


Ja, vart ska vi börja idag?

Kanske med rubriken?

Okidoki...


  


Ja vi tänkte såhär att när man är i ett land med anor från 20000000000000000 miljarder år tillbaka kan det vara kul att se annat än Hotellet så vi åkte med en utflykt till en liten djurpark.

Mammas kollega rekommenderade den i och med att jag var med och tycker om djur.

Ah jo, nu hade nog detta varit roligare om man var 6 år istället för 16 men men gosa med håriga och söta djur säger man inte nej till.

Okej vi kommer dit.

Vars är djuren då?

Jag vill gosa, klappa och mysa!

Fail nummmer 1.

"Djurparken" innehåller bara en kategori djur och det var minsann inga söta kaniner med bollsvans här inte.

Möjligen att de stod på menyn till parkens invånare.

Nej vi har hamnat i en reptilpark!

Jag är livrädd för djur utan ben och hår!

Fobi eller vad det heter...

Men jag kan inte med ormar, ödlor och grodor alls!

De skrämmer slag på mig bara jag ser dem på tv!


Men, jag går in.

Modigt!

Min mamma älskar ormar!

Hade hon fått för pappa skulle hon nog ha en eller två hemma i vardagsrummet.

" Men gumman, de är så lena och varma.... Hur bedårande som helst!" säger min mor medan hon klappar på en gigantisk Pytonorm och ler till sin dotter som är helvit i ansiktet av skräck.

Mannen som håller ormen bara ler och säger att den inte är farlig.


JO Lasse Pyton här planerar snart sin middag och jag vet att jag står på menyn FFS!


Typ, i alla fall.

Mamma sliter sig från en 300 kgs lömsk mördarmaskin och vi går vidare och tittar på giftormar, mest kobror... Jag gömmer mig i mamma som bara utbrister hur vackra djuren är.

Ah, jo du kan ju få studera dem från insidan med...


Vi kommer till en självmordbenägen man som sitter på en bänk och ser trevlig ut.

( Jag visste inte att han var självmordsbenägen först...)

Bredvid honom på bänken står en helt orörlig ödla med ett koppel om halsen.

Lika stor som en rottweiler ungefär.

Mamma säger att den är fin och jag vågar gå lite närmare.

Den ser ju uppstoppad ut.

Mannen nickar och säger att vi får komma fram och berättar att det är en Varanödla.

Mamma klappar på den och den står fortfarande helt stilla men jag tvekar.

Så frågar mannen om den är uppstoppad.

"Oh yes miss of course! These babys are very dangerous in the wild!"


Okeeeeey... Jag kanske vågar röra den?

Försäkrar mig om att den är död och mannen nickar och ler.

Jag sträcker ut min hand mot dens rygg.

Asså JAG står en halvmeter ifrån en jätteödla som är svart och bara ser livsfarlig ut men den är ju död i alla fall...

Eller?!

Min hand snuddar den fjälliga ryggen och jag hinner inte ens blinka förrän ödlan vrider på huvudet mot mig.

Med ett gallskrik kastar jag mig bakåt och känner paniken växa medan besten bara räcker ut tungan åt mig!


Hjärtat går i 583 km/h och jag bara springer därifrån och ut mot bussen vi kom med.

Fy fan jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!!

Den skulle lixom kunna förgifta mig, svälja mig, bita ihjäl mig och jag vet inte vad!

Sätter mig inne i bussen och bara andas.

Mamma bara skrattar åt mig och säger att jag ska sluta larva mig!  


" Du jag spenderar hellre fem veckor tillsammans med TerroristElefanten i Thailand än går nära en sån igen!!"

Minns ni honom? Hahaha så charmig!

Men fy fan!

Jag har rört en reptil... Som levde!

Och om jag inte blivit så rädd så hade jag stämt mannen som sa att den var död!

Tur att mor fixade en lugnande drink åt mig när vi kom tillbaka.

Fy fan skakade hela bussresan tillbaka

Jag avskyr reptiler!


När jag då sökte lite tröst och medlidande av min syster fick jag bara ett asgarv tillbaka!

Nicke sa bara: " Äh sluta sjåpa dig!"

Tack då!

Nej, Amanda föredrar djur med päls och har idag träffat den ena människoätande besten efter den andra!

Till och med fåglar är läskiga ju!


Nu har jag frågat hotellpersonalen om det finns den minsta aning av nått krypande pälslöst djur i närheten eller om jag är säker här!

Jo då, förutom två stycken inburade sköldpaddor så är det reptilfritt här.

Och förutom fiskarna i havet så finns det inga  pälslösa djur.

Bra! Har ni inte nån kamel jag kan gosa med då?

Eller åsna? Häst? Katt?

Nej... alla egyptier har inte en kamel...

Hepp... va fan! Där rök den klyschan!

Inte ens en kissekatt?

Hallå, Egypten är la katternas land?

Kisse? Misse?


Jag som behöver lite love idag!


Får nöja mig med min kudde, ett glas vin och en asgarvande mor som sällskap!


Hmm första resan man inte lärt känna några nya direkt.

95% av alla som är här är pensionärer, resterande är deras barnbarn typ.

Yeeey får la gå med i Bamseklubben då! =)

Jag äger ju på sången i alla fall!

Nej men mysigt är det faktiskt.

Älskar öknen.


Nej gott folk, det var allt för idag!

Pussen och Kramen på er!


SE UPP FÖR ÖDLAN!!!!!!!!!!!!!!



 

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards