Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Amanda - 14 oktober 2013 21:17

Just faboulus!

Nej men seriöst...

Apropå kommentarerna till mitt inlägg " Älsklingen då!" så fick Caitie och jag bara en extrem och akut släng av dengufeber eller nått. Ja ibland kan vi spåra ur helt och hållet... Ni ska vara glada över att slippa höra oss live.

Diskussionen om den svarta ekololjan fortsätter kontinuerligt och har gjort sen nån av oss köpte den där flaskan och testade den.

Nu gjorde vi det dock på ett av Siroccos träns.

Caities kommentar kom från en riktig rikemansf*tta:

" Äru helt lost, mitt träns kostar 4000:- spänn. Tror du seriöst att det ens får träffa nått annat än Stübbens produkter för lädervård!?"

Ja ja vi tar fram Börjes 99:- träns som tål ALLT!

Jag skojjar inte asså!

Asbilligt, skitsnyggt och praktiskt är det med. Classy style. Världens bästa "slit och släng" träns!!!!

I LOVE IT!


På med oljan och sedan dagen testade jag detta på min bruna älskade ponny under ett ridpass.

När jag tränsade av honom hade ekololjan lämnat svarta märken på Prinsens huvud!

Jag och syster spenderade x antal timmar på att få honom ren och sedan ställde vi flaskan i sadelkammaren med en stor fet Post It-lapp på: " ANVÄND INTE SKITEN!!!"

Kan säga att vi ringde bolaget som gör Ekololja och undrade hur vi skulle få hästen ren... Deras kommentar var bara att de aldrig varit med om detta innan och de föreslog ett vanligt hästschampoo.


Det funkade inte så jag ringde tillbaka och var helt förstörd!

" Nu ska min skimmel på uppvisning och fotografering och han har fullt av svarta ränder på grund av eran Ekololja! Så nu kommer vi att förlora och jag ska minsann tala om för alla på utställningen att det är ERAT fel att inte min häst kunde bli champion! Ni har förstört hans karriär!!!! Vem vill ha en häst på bild med svarta ränder när han ska vara vit??"

Svaret: Ja nu är det inte jag personligen som är ansvarig här... Jag talar bara i telefonen men om du är missnöjd med produkten kan du maila oss och sedan skicka in kvittot så får du pengarna tillbaka! "

Hmmm you don´t know me.... I AM EVIL!

" Vad spelar dem kronorna för roll när min häst värd en halv miljon är förstörd då han försörjer mig och mina barn på sitt utseende? Vinner vi inte tävlingen som börjar om en timme så är det erat företags fel att mina tre söner får svälta i en månad! "

" Sälj hästen då..." svarade den tjuriga telefonisten.

Ja, vad svarar man på det?

" Det finns ingen i det här landet med pengar nog att köpa honom. Men nu får jag väl bara slaktvärdet för honom! Såvida du inte vet hur jag får bort det utan att skada hästen? " * Gråter *

" Ja min mamma använde vitt puder och krita på sina katter... försök med det"

" Fuck this! När nästa person ringer i samma ärende kan du rekommendera ljummet vatten och Grummes Grönsåpa istället!"


Grönsåpan funkade efter en hel del gnuggande!


Där föddes vårat hat av denna produkt, kan dock rekommendera orginalet!

I med en del Ekololja ( den ljusa varianten ) en del vatten i en balja

Ner med den nya läderprodukten i ett dygn

Smörj med sadeltvål och låt sedan torka.

Sedan har du en supermjukt och lättskött träns eller grimma, eller vad som! :D


Ja ja... kände bara att en djupare förklaring var på sin plats.

Bjöd på ett supertips med :)


Nej nattbad!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS



Av Amanda - 14 oktober 2013 12:57

Vad heter du?  Amanda,

Vad är ditt bästa minne? Oj, jag har så många men det senaste är när jag fick tillbaka Felizia i mitt liv :)

Vad vill du bli när du blir stor? Svår fråga det! Jag vet faktiskt inte, men när jag var liten ville jag bli kung!

Vad kan du som ingen annan kan? Vara the awesome Amanda ;) Annars kan nog alla det jag kan!

Vad gör du på fritiden? Funderar på hur det vore att ha nån fritid ^^

Vad har du för telefon? Iphone 5... och jaaa skalet ÄR rosa! 


Vem har störst inflytande på dig? Min storasyster <3

Vem vet dina innersta hemligheter? Sirocco the one and only

Vem är nummer 5 i din telefonlista?  Bamse haha en kompis som kallas så...

Vem saknar du varje dag? Min älskade Mormor!

Vem har aldrig ljugit för dig? Hmm... den va svår! Nicke har aldrig ljugit iaf..

Vem tänker du oftast på? Mina hästar och Nicke igen.

 

Hur gammal är du? Hela 16 långa år

Hur många djur har du? Öhm som husdjur? 2 katter, 1 hund och en massa tråkiga akvariefiskar som alla heter Bernt och Frida. Men det är bara hästarna som är mina egna allså 2 st.

Hur många ser du som nära vänner? Det är inte överdrivet många nej... Men några stycken är med på listan

Hur många allergier har du? Just one, oärlighet!

Hur skulle din drömdag se ut? Every day can be that day if you make it to it!!!

Hur skulle världen se ut om du var diktator över den? Hahaha oj, oj... det skulle bli sååå bra! Rosa kaniner och fluffluff överallt, alla skulle ha lika mycket värde ( under mig då) och få äran att skämma bort alla hästarna med morötter varje dag! Ja det skulle det vara en lag på." Ni skall ge minst tre hästar eller ponnys minst 10 st morot om dagen!"  


Kan du dansa? Hahaha den dagen, den sorgen! Jag har 8 vänsterfötter!

Kan du lära ut något till andra? Kör mer på goda råd-stilen. Att de ska vara sig själva och ingen annan!

Kan du skriva en hel bok? Tålamodet är inte på min sida direkt...

Kan du stå för vad du säger i alla lägen? Absolut! Jag kör stenhårt på det!

Kan du spela ett instrument? Hahaha jag är det mest omusikaliska underbarnet som finns

Kan du komma ihåg var du lagt läxböckerna? " Min hund åt dem!" Faktiskt.... så har det hänt! Läraren sa bara att jag hade kapacitet att komma med en bättre ursäkt än så... HM, det var ju faktiskt sant.


Har du kört bil? Ja! och traktor, hästsläde, fyrhjuling och lite annat!

Har du ett par högklackade skor? flera stycken

Har du någon sak från din bebistid kvar? min dopklänning, några nallar och diggi, snuttefilten!

Har du en vävstol? Hahaha va tusan är det för nåt?

Har du någonsin gjort bort dig? Jag borde få medalj i den bedriften

Har du ångrat dig stort nån gång? Nej, om man gör nåt som inte var så smart gjort så vet man ju det till nästa gång! 


Är ditt hem fint? Jovars, det duger i ALLA lägen

Är du lång? Jag räcker ju ner till marken i alla fall ;)

Är du hemma? Nej jag är borta! Hallllååååååååå var är jag? Jag kan inte hitta mig själ! Kollar bakom bokhyllan.... Näe.. Men usch vart har jag gömt mig nånstans???!

Är din idol en kändis? Nej. Inte vad jag vet!

Är dina föräldrar lyckliga? Ja, de har ju mig i sitt liv :D

Är du en glad prick? Always men even at a sunny day the rain can fall!

Av Amanda - 14 oktober 2013 10:51

Nu kommer det ett sådant här puttinullgull-inlägg men det är ju inte mitt problem!


Allså jag är inte den som brukar fastna DIREKT  för en låt.  Nej, jag måste höra den minst 6-8 gånger innan jag ens kan säga att den är bra.

Tills igår.

Klockan 13.27 en söndag förändrades mitt liv totalt.

Jag förstår det inte.

Jag fastnade för en låt.

Inte någon modern låt utan en riktig 1960-tals låt / ballad.


Okej, Ballader och Amanda i samma mening är ganska oigenkännligt men Nicke <3 skickade en låt till mig via Skype and I LOVE IT!

Lägger en länk längst ner till er från youtube,


Men asså jag tycker den är så fin!  :)


Åh vilken söt pojkvän jag har dessutom!

Han är verkligen den bästa som finns i min värld!

Ja, ni som har killar tycker väl att eran är bäst så klart!


Längtar som fasen efter fyra saker just nu!

1. Nicke och Caitlin<3

2. Sirocco och Felizia <3

3. FLÄSKYTTERFILÉ

4. Rida


Men jag har det superduper bra faktiskt!

Varmt och gött så jag klagar inte alls... och ryggen är bättre!


Såå... ska man trotsa farbror doktorn och ta sig en mystur när man kommer hem?

Hm nej inte på Sirocco eller Felizia nu då både det ena och det andra kommer att hända men tänkte på en lugn och snäll häst bara för att bota abstinensen?

Vill rida ju! Så sjukt svårt att vara utan det...

Det kommer inte bli bättre av att man bor på en hästgård full av hästar heller när man kommer hem...


MEN Caitlin? Har vi ens nån häst som stämmer in på LUGN och ORÄDD? hahahaha

Jag behöver nog några rullar silvertejp med så att jag sitter fast!


Näe men PUSSAR och två KRAMAR på er sötnosar!

Inget jätte gullinlägg va?!



Här är låten min kära Nicke skickade:

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards