Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Disney vs Looney Tunes?

Av Amanda - 7 augusti 2014 00:09

Storgräl med syster haha!

Är Disney ( de gamla filmerna allså klassikerna ) eller Looney Tunes ( Snurre Sprätt och gänget) bäst?!

Vem av oss har rätt?

Jag anser att Disney gjorde underverk med sina vältecknade och spännande historier. Syster påstår att det på det stora hela är samma story i olika former!

En snäll huvudkaraktär som alltid är kompis med en karaktär som är lite åt det roligare och korkade slaget, samt en besserwisser, någon som är halv elak och sedan en jätteelak skurk.

Vad grundar du det på? Frågar syster.

Vi kör tre exempel från Djungelboken, Lejonkungen & Snövit.

Huvudkaraktärerna:
Mowgli, Simba, Snövit.

Den roliga:
Björnen Baloo, Timon & Pumbaa, dvärgen Toker.

Besserwissern:
Bagheera, Zazo, dvärgen Butter

Halvelaka figurerna:
Kaa, Flin( en av hyenorna), jägaren

Superskurkarna:
Shere Khaan, Scar, Drottningen.

Ja men en bra berättelse måste ha dessa figurer och det bästa med Disney är att det inte är en bråkdel så våldsamt! Om man tänker efter är världen full av såna här karaktärer!
Snälla hjältar, folk som får oss att skratta, surisar och elaka människor!

Elmer i Looney Tunes gör allt för att skjuta Snurre med ett hagelgevär! Snurre luras hela tiden och far med osanning till alla. Daffy är även han en riktig lurendrejare som även är en stor egoist. Roadrunner ( fågeln) går antagligen på speed så som han kutar runt medan stackars Coyote gång på gång tenderar en enorm dödslängtan och självskadebeteende i sin jakt på fågeln.

Är det bra barnprogram tycker ni?

Är det inte då bättre att lära barnen att man lyckas bättre genom att vara snäll och att man får vänner då?

För ärligt talat, jag skulle inte bli så glad om mina polare ville skjuta mig med en hagelbössa, knarkar, ljuger och är så egotrippade!!

Systers kommentar: " Kanske är så men Looney Tunes är hysteriskt roliga!"


Det enda vi är överens om är i alla fall att den där Tråke Tvättbjörn i Farm Heroes Saga borde avrättas! Han dör inte trots att vi kastar grödisar på honom!!!!
Undrar om man får en hagelbössa på honom efter nivå 100?

 
 
Caitlin

Caitlin

7 augusti 2014 00:18

Haha jag har rätt för jag är äldre än dig lilla syster!
Looney Tunes äger!!!

Ja, död åt tvättbjörnen!! Gå och lägg dig förresten! Du ska orka med morgondagen oxå! 💜

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

7 augusti 2014 00:35

Tss, ålder är bara en siffra! Du får för dig så många konstigheter ibland!!

Kill him like the easterbunny ffs!!

Haha ja då, jag ska sova! Gå och lek med din pojkvän som du klagat på hela veckan att du saknat!

 
Caitlin

Caitlin

7 augusti 2014 00:40

Nu rör du till det igen! Jag är äldst och det tillhör gott uppförande att Lyssna och Respektera de äldre annars får du smisk på stjärten som de gjorde förr i tiden!!!

Haha give me a Volvo and i'll take him down mohaha!

Haha jag ska, ska bara stoppa i han lite annanas;)

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

7 augusti 2014 00:47

Jag ska berätta en sak för tant! Vi lever på 2000-talet numera, barnaga förbjöds på 1970-talet i Sverige, allså över 40 år sedan! Men tant hade väl fullt upp med att vara Hippie och rädda valarna samtidigt som tant och hennes älskade Roadrunner rökte på, så tant minns väl inte....

You can borrow Daddys Volvo;) It's fully protected...

Haha gör så :) Funkar nog bättre om du ger han det nån dag innan dock så det hinner göra nån verkan ;)

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 00:59

Ehm... Sen när fick du för dig att jag skulle ha levat på 70-talet då jag är född 1989?! Visst att du kursa i både matte och historia men IQ har du väl?!

Haha Tråke is doomed!

Jaha.... Aj då! Men då väntar jag tills imorgon och går och lägger mig! Han är ändå inte hemma... Skulle baaara fixa en " snabb grej" i garaget för fem timmar sen...

Amanda

7 augusti 2014 01:05

Jag är för smart för mitt eget bästa! Ikväll har jag ju analyserat Disney och Looney Tunes:) och vem fan har nytta av att vara siffergeni när de finns miniräknare? Och vem bryr sig om vad som hände 19:e oktober 1600-frös ihjäl borta i LångtBortiStan???

Haha den är bra... Ska bara... Tryck i han ananas och säg åt honom att en riktig man ska behaga, älska, tillfredsställa och dyrka sin kvinna!!!

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 01:10

Haha du får så gärna tro det lilla gumman! Men intelligens och insanity går hand i hand....

Haha men Manda... Tror du verkligen att en kille klarar av att göra 4 saker samtidigt?
Enda chansen är om han är en kvinna som opererat om sig till man eller så är han supergay!

Amanda

7 augusti 2014 01:17

Må så vara men ingen kan avgöra skillnaden så att... End of story!

Hahaha ja du det är sant! Men Jim är definitivt inte bög så jag hade nog begärt att få kolla hans sjukhusjournal XD
För du kan inte klaga! Snubben har ju gett dig en diamantring, blommor och till och med en Cadillac! Han protesterade inte ens när du tog hem hundarna, han försvarar dig i alla lägen och nästintill kysser marken du står på.... Han ger dig allt! Vart tusan hittar man en sån karl?

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 01:23

Haha sant när jag tänker efter fast Cadillacen ordnade jag själv :)

Eh ja du, det är som att leta efter drömhästen! Du får börja från början och skapa den så som du vill ha den. Skaffa en otämjd unghäst, ge den omvårdnad, mat och kärlek med en fast hand. Utbilda den steg för steg och till slut står den där :) men det krävs blod, svett och tårar!


Nä nu äre natten här :) pussd

Amanda

7 augusti 2014 01:27

Den vita jaa men tänkte på den svarta 60:an ;)

Ahaaa... Haha då ska jag sätta fart med mitt "objekt" :p jag hoppas att killarna inte läser detta ^^

Hur snöade vi in på karl-uppfostran från tecknad film?!

Nattinatt på dig syster

 
kärringen i lådan -.-'

kärringen i lådan -.-'

7 augusti 2014 02:17

Nöjje är att läsa era kommentarer till varandra.

Hm, nya looney Tunes får en att storkna av skratt. Snurre Sprätt är så sjukt lugn trots sitt sjuka liv och hans sylvassa pikar, dolda bakom annat, får dig att undra om det verkligen är en barn serie!
Hursomhelst, jamen klart som fan det är samma överallt caitie! Det går inte att göra att smöriga historier på så många vis och versionen där ena partnern dör är INTE okej!!! Men seriöst, deras vältecknade mjuka rörelser. Inte ett enda hack! Sluta nu och titta på den sjuka kvalitén! Min förebild var Askungen och jag var en jävel på att svepa in i klänningar och balansera böcker på skallen. Min bästa kompis är nalle Puh. Och titta på mig nu, nu är ni mina förebilder...men nalle puh har kvar sin titel!

MEN VAD FAN ÄR DET MED DEN DÄR ANNANASEN?!?! Sometin dirty, got that feeling...

Skämtar du? Ska ja gå här å uppfoster ett as?! Jag svär på att det finns nån slags gömma där ni gömmer undan dom bästa! Nä men jag tror jag kör på varianten med att bada i pengar i mitt stora hus, skrika om min PMS, gråta i timmar,komma hem och kasta ridkläderna på golvet och duscha med öppen dörr...fy FAN, med en kille går ju inte det!! NäNä, då ska han klaga. Och när han blir sjuk blir det ett jävla liv på han...stfu jag har niagra fallet i byxorna en gång i månaden...
Trött becca Deluxe...förlåt!

Kram!

http://www.beccasblogg-.bloggplatsen.se

Amanda

7 augusti 2014 13:47

Hahaha bästa kommentaren på längeXD

Jo då, Looney tunes är bra! Men det är så roligt att diskutera med Caitie ;)
Klart jag ska tjata om kvalitén!! Haha ja men Nalle Phu är nog en bra bästis, han snodde dock min honung så jag är lite sur på honom idag!

Ananasen ja... Ska jag kläcka hemligheten?! Du har rätt i att det är något Dirty iaf... Vi kan säga att ananas medför vissa förbättringar av det sötare slaget ;)

Haha, de är väl så att man får hitta ett objekt att jobba lite på för att få mr. Right. Jag vet dock inte hur man uppfostrar dem utan det får syster berätta.
Ja kör på det! Duscha med öppen dörr? Nä aldrig! Och blir de förkylda så klappa dem snällt på huvudet och fråga var manligheten tog vägen samtidigt som du hämtar en snuttefilt:)

Kram och sov på nätterna:)

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 14:17

Heja Becca!!! :)
Looney Tunes är bäst men Amanda tror verkligen att prinsen kommer ridandes på en vit häst ( varför är det alltid en skimmel) och räddar henne! På nätterna är hon Törnrosa - sover som en gris! På morgonen blir hon Rapunzel och näst intill sliter ut hårborsten. Framåt eftermiddagen förvandlas hon till Snövit - lallar runt i skogen och pratar med sina vänner kaninerna och fåglarna ( alltid söta djur, varför inte en gammal padda lixom?). Sedan på fredags kvällen blir hon Askungen som ska på bal....

Grov personlighetsstörning anar jag ;)


Hur man tämjer en karl?
Det viktigaste är att veta att killar växer bara upp till ungefär 15 års ålder. Sen är det bara priset på leksakerna som växer.
Sedan måste du, för att få din vilja igenom aldrig kommendera honom utan istället få honom att TRO att det är hans förslag.
Tex om du vill åka och bada, ge honom kommentarer som " är det inte varmt idag, hjärtat?" Och se svettig ut. Eller " du jag vet en jättefin plats ska vi åka en sväng?!" I nio fall av tio föreslår han då att ni kan åka och bada.
Låt honom alltid få sköta sitt jobb ifred men låtsas va intresserad när han klagar på idioten till chef och de andra inkompetenta medarbetarna.
Vägen till en mans hjärta går alltid genom magen, en mätt karl är en nöjd karl!
När han är på retsamt hunör så ge honom extra mycket kärlek, om det inte hjälper så ta honom i örat och tala om att nu är det bra!
Be honom om hjälp om du ska göra nåt som innefattar verktyg även om du vet att jobbet blir bättre om du gör det själv. Men då känner han sig manlig och det är viktigt för dem!
Gäller även vid tunga lyft. Och å andra sidan.. Nån nytta ska du ju ha av dem!
Och det absolut viktigaste att komma ihåg är:
Lydiga män är lyckliga män!
Låt dem få leka av sig ordentligt och låt dem absolut få vara med killkompisarna utan ditt sällskap och utan att du ringer och smsar en gång i kvarten. Det är troligtvis han som kommer göra det då de är nyfikna på vad du gör :)
Få dem att tro att de har ganska lösa tyglar, i själva verket håller de sig själva kopplade utan att de vet om det ;)

Kram på er

Amanda

7 augusti 2014 14:24

Haha om inte detta hade varit fenomenalt i slutet så hade jag raderat denna kommentaren!

Personlighetsstörning?! WTF???

Jag tror i alla fall inte att jag är Fantomen som vissa andra gjorde när hon var liten! xD
Och självklart är jag en prinsessa! Med en elak syster som skickade Nalle Phu till att äta upp min honung!!!

Haha jag ska banne mig kopiera texten och spara den :) Äre så du gör med Jim?

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 14:32

Tss.. Jag var bättre än Fantomen, dock fattade aldrig Rosie att vi skulle rädda världen utan hon bekymrade sig mest om antalet morötter i krubban....

Va? Vare Nalle Phu? Jag som skickade bud efter Bamse! Dålig service här.. Ska ringa och klaga!

Hmm... Njae Jim är en duktig pojke faktiskt! Har du hört av honom eller Ragge idag förresten? De är försvunna och jag orkar inte åka till garaget och hämta dem då jag svälter här!

Amanda

7 augusti 2014 14:38

Haha, Rosie i ett nötskal!

Oerhört dålig service du! Lura stackars, lite mindre smarta Nalle Phu till att stjäla! Detta är ett brott! Vi måste anmäla! Men du kan ju ta på dig dräkten och sadla Rosie så kan ni lösa det här avskyvärda brottet. För att återuppleva gamla minnen menar jag :)

Nä inte hört av dem. De hitta la öl ;)
Meeeh, ska vi tag i våra liv och dra och äta då? Grymt sugen på lasagne

 
Ingen bild

Caitlin

7 augusti 2014 14:45

Hemskt äre!!!
Men jag kan inte göra nåt åt det. Rosie telepaterade nyss och sa: " Jag är pensionerad och mina morötter är slut!!" Sen är dräkten för liten :(

Har en FamiljeLasagne i frysen. Vi kan göra iordning den å käka :) slipper vi åka till stan! Ska jag komma till dig?

Amanda

7 augusti 2014 14:47

Haha vad taskigt du :) ^^

Mums jag slår igång ugnen NU! Glöm gärna lerhögarna hemma är du gullig, det är nystädat här så jag har varit Askungen idag med;)

 
Ingen bild

beccaaah

7 augusti 2014 19:15

Usch, sånt tålamod har jag inte.
Och förresten finns det nog ingen som frivilligt skulle vilja vara tillsammans med mig... såå ja...

Det är det som är grejen, om man är singel KAN man duscha med öppen dörr!! BEACUSE YOUR FREE!!! Meen har man därimot en kille så kan man inte det! Jag skulle aldrig duscha med öppen dörr men jag KAN om jag VILL!

MEN JA! KLÄCK HEMLISEN!!! jag har hört det mesta!!

Och amanda...puh snor bara Herr Kanins honung....

Kram!

Amanda

7 augusti 2014 20:30

Klart att det finns det!
Herregud, de står ju ut mig så det är ingen fara! Jag lovar!
Rätt vare är så dyker han upp!

Haha men man KAN duscha med öppen dörr även om man inte är singel... Det kan faktiskt vara riktigt roligt att duscha två...

Haha ja det tror jag säkert att du har, så det är ingen fara med det! Men det är lite roligt att retas XD

Jasså? Jaaa då kanske det var Bamse i alla fall!

Kram

 
Ingen bild

becca

8 augusti 2014 13:45

Omfg nej! Du är underbar på alla sätt och vis! Seriöst amanda! Jag svär på att killarna dregglar efter dig!
Vad är jag? Jo en ultra-seriös norrlänning som är rädd för...hm, vad kallas det?...kärlek... så fort någon visar minsta lilla intresse så blir jag livrädd och ber hhonom att dra. Jag är bara så jävla ovan, så fort någon skrattar och kramar om mig så...jag vet inte, men jag är inte van att folk tycker om mig. Jag är van det kalla hårda "Hej". Om någon därmot skriker förtjust och kastar sig om halsen om mig så blir jag helt stel och undrar vad som tatt åt människan! Samma sak om någon ler och säger hej när man kommer till skolan så fnissar man och tänker:"den jjäveln måste ha tatt nått jävligt starkt!men okej, tjena!"

Herregud, den tanken skrämmer mig sjukt mycket. Jag har EXTREMA problem med att ens ha shorts och linne på mig, och jag blir illamående när jag måste visa mig i bikini...och ska jag då duscha med någon så...fy fan!! alla ärr, alla märken. Haha jag har knappt några födelsemärken men alla ärr...

KOM IGEN NU!!

Bamse-jäveln...klart det var han!! Han äter barn!!!

Kram

Amanda

8 augusti 2014 21:55

Det kommer, du är fortfarande ung. När jag va i din ålder så var det bara "killar?? Näää HÄSTAR!!!" Nåt annat existerade inte..

Men att du känner som du gör kan bero på att du inte vill låta nån komma för nära inpå. Personlig space måste man ha. Och så länge du känner att du inte vill ha nån kille så ska du inte behöva en " bara för att alla andra har"!

Det är tråkigt att du skäms över din kropp men tro mig! Ingen är perfekt och andra ser inte dina brister på samma sätt som du gör, utan de ser de bra grejerna och jämför med sig själva. Du kanske har snyggare knän än din kompis men du tycker att hennes mage är snyggare! Man är alltid självkritisk mot sig själv.
Har själv varit det men så började jag att tänka " jaa va tusan det är i alla fall JAG trots allt! Och har omvärlden problem med det så fuck them!"

Killar tänder mer på självsäkerhet än på att man har en prickfri kropp! Är man sig själv och bjuder på sig så mår man bättre inombords. Och då växte iaf min självkänsla :)

Den dagen du träffar nån kommer han inte att se dina märken eller ärr för det han ser efter ett tag är mer din insida än utsida. I hans ögon är du perfekt oavsett om du inte ser ut dom fotomodellerna ( alla bilder är retuscherade och smink kan dölja det mesta) så jämför dig inte med andra och skäms inte, för din kropp är du :)


Bamse is evil!!!


Kram på dig från systrarna knas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards