Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Super-Ordet!

Av Amanda - 7 augusti 2014 15:38

Hmm, ja systers syn på karl-uppfostran finns bland kommentarerna till förra inlägget och tyvärr Becca, hemligheten med ananasen kvarstår ;)

Idag har jag städat lägenheten, man känner att det är dax då man hittar strumpor under kylskåpet! Kanske var Nalle Phu som lade dit dem när han var här och snodde min honung inatt?! Ännu ett mysterium!
Även mina husdjur Sofia och Gunnar Dammråtta hade förökat sig nämnvärt så nu har deras avkommor fått flytta in i snabeldraken! De vet inte om det men de trivs bättre där, för det har jag bestämt!

Pappa är i England nu och ringde imorse och frågade om jag ville komma dit. Nej tack, det regnar och London är smutsigt samt så har jag fullt upp med hästarna! Men han skulle skicka en present i alla fall sa han och undrade varför det är mycket så mycket rosa på min blogg!
Ehm... Läser du den?
Tydligen jaa..
Kanske dax att bli mindre frispråkig då?

Haha och det trodde ni skulle hända?! Nä inte jag heller!

Mmm Lasagne med syster... Yummy yummy! Tjoff in i ugnen, peta navelludd i 30 minuter, utfodring och sen 2,6 timmars matkoma!
Japp det blir bra!

Har inte så jättemycket annat för mig faktiskt. Har tagit en sväng med Casanova bara.

Satt på min ädla springares rygg och filosoferade om livets mening. Nej syster jag var inte i skogen och snackade med kaninerna!

Så när jag satt där så slog det mig! Som ett blixtnedslag!
Tänk vad hemskt det måste vara att gå igenom livet lidandes en oerhörd känsla av att det kliar i rumpan konstant!
Usch och fy... :(
Men om man nu skulle söka hjälp inom vården för denna åkomma så måste man ju beskriva den. Gärna med ett ord som klatchar bra och som ingen direkt reagerar på. Jag tror att de på vårdcentralen skulle bli förvånade om jag tex kommer dit och bara " Hörru de kliar som faaen i arslet! Haru nån salva eller?"
Nä, så då måste man ju ha ett bättre ord...
Det är nu jag kom på det!
Analklåda!
Haha, jag fattar inte varför jag skriver ner detta på bloggen alls men jag tycker verkligen att jag kom på nåt bra här!
Med andra ord, så har jag varit kreativ och verkligen haft en bright moment där ute i skogen.
En stund senare, när jag tänkt på hur hemskt det måste vara att lida av analklåda så kände jag efter... Och ja! Det var nåt som kliade oerhört där bak helt plötsligt!

Min första tanke var lixom att jag aldrig mer ska se mig själv som påhittig och smart!
Hoppar av hästen för att ta reda på vad min nya självdiagnos beror på.
Att hästen är över 1,75 cm och att jag red barbacka tänkte jag inte på - än! Det är vissa problem att komma upp sen...
Ja, ja... Analklådan berodde på ett kliande hårstrå från pålle som smög sig in i byxorna så ingen fara skedd!

Hmm.. Hur kommer en person som är vig som ett kylskåp upp igen då?
" Snälla gulleponken, vill du inte lägga dig ner och vila lite! Är du inte liiiite trött i hoven?"
Funkade inte kan jag lova!

Släpper hästen, tar sats och sprintar som en galning och tar sats. Får en min av hästen som utan tvekan idiotförklarar mig...

Spanar efter en bra sten att klättra upp på. Av någon anledning så är jag i det enda småländska skogspartiet utan stenar! Jag lovar att överallt annars så finns det stenar, men självklart inte här!

Analklåda-irriterande kan jag lova!

Men så kliver min elementära springare ner i diket för han har hittat sitt favvogodis på andra sidan, nämligen blåbär!
Men problemet är att bakdelen fortfarande är kvar på vägen så jag försöker få honom att ställa sig rakt men det är tydligen hemskt att blöta ner bakhovarna helt plötsligt.

Sakta inser jag efter en stunds puttande på min allt mindre ädla och elementära springare, att det är bara att gå hem!

Knatar nån kilometer och kommer ut till asfaltsvägen som leder hem. Efter ett tag så ser jag en bil sakta in och Tess mamma vinkar.

" har du trillat av? Herreguud är du skadad?" Frågar hon.
" Nä då... Fick en släng av analklåda så hoppade ner själv men kommer inte upp igen!" Svarar jag.
" Du fick vaddå?" Stina som är sjuksköterska stirrar på mig som om jag är en marsian.
Förklarar mitt nya superord och hon bara skrattar och säger att hon ska rekommendera det till sina kollegor.
Van mamma till hästtokig tjej som hon är slänger hon upp mig på hästen igen.
" Du vet om att han är blåröd i munnen va?" Undrar Stina
" Jaa, han gillar blåbär så..."

Tack Stina för hjälpen i alla fall:) Vi kom hem till slut och utan fler anfall av Analklåda

Pussen & kramen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards