Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Amanda - 8 juli 2014 20:47

Jag har solfrossa!

Suttit ute hela eftermiddagen och solat. Jösses vad det tar snabbt!

Sönderbränd och det svider haha! Jag är som en vacker röd ros i sin stora glans! Eller som en sönderkokt tomat ungefär... Välj själva!


Lite halvdåsig i huvudet med så jag är minsann en skötsam flicka och hoppade av hemma istället för att hänga med de andra idiot... ehm de andra ut och åka på en "kvällsrunda".

Iofs så kommer Robin snart oxå... Så mycket därför. Usch alla andra har semester utom min pojke... Lite surt.. Men nästa vecka så!


Två inlägg på en dag! Det ni!


Haha mja har grillat och slappat nästan hela dagen faktiskt. Rätt gött må jag säga. Ibland njuter man stort av livet :)

Haha Jim och Ragge byggde nytt ljud i Dodgen idag. Jösses vad sladdar, högtalare och grejjer de ska ha. Så höll de på i 4 timmar. Sista timmen så fick de inte igång bilstereon och kan säga att svordomarna inte var rumsrena.

Vi töser går dit och jag bara. " Har ni vridit igång strömmen från bilbatteriet då?"

Killarna tittar på mig som om jag vore idiot med sina stora ögon.

" Lilla gumman, klart som fan vi har!" ler Ragge.

" Ehm... faktiskt inte..." Konstaterar Caitlin och slår på strömmen ( finns en huvudströmbrytare på batteriet).

Killarna hoppar till när musiken börjar dundra som fasen så det vibrerar i hela Dodgen.

Precis då kommer två äldre damer förbi cyklandes och den ena blev så rädd att hon välte omkull i diket.

Gentleman som Ragge försöker vara så rusar han dit och hjälper henne upp naturligtvis. Men damen är asarg och skäller ut honom till max!

Haha ganska roligt faktiskt.

Jag tror inte de kommer cykla förbi fler gånger ^^


Jag har egentligen ingenting att skriva om... Jag är sugen på godisnappar!  


Kramen och Pussen

Av Amanda - 8 juli 2014 15:05

Ett tips till er!

CHANSA ALDRIG NÄR DET KOMMER TILL VÄDRET OCH DU SKA UT PÅ LÅNGTUR MED HÄSTEN!


Det gjorde vi igår. Dumt Misstag! Väldigt dumt! Ofantligt Enastående Urbota dumt faktiskt...


Aja som jag sa i förra inlägget skulle jag, Tess och syrran rida ut. Vi bestämde oss för att satsa på en riktig långtur, finns en asfin ridväg som man kan ta och den tar ungefär 5-6 timmar.

Så man är seriös nog att ta med sig lite mackor och picknick ( I LOVE PICKNICKAR ) och förbereder pållen.

Vädret såg.. okej ut, lite småmulet men ändå okej så vi tänkte att vi chansar. Att vi kollade prognosen som varnade för åska hindrar oss inte utan "äh det drar nog över snabbt"


Ha ha ha ha...


Rider iväg och är supertaggade! Fan va kul det ska bli:) Att det är superkvavt ute och 50 grader varmt hindrar oss ICKE! Asså jag skojar inte, det är som att gå in i en bastu... EN VINDPUST TACK!


En timme iväg så hör vi bara hur det pangar till ordentligt! Lillfuxen hoppar till och Felizia skyggar direkt medan Risse bara frustar lite.

Jag känner på mig att min häst blir nervösare och nervösare, hon är inte sådan i vanliga fall men gillar inte förändringar så då kommer det lite fullblodsnerver efter farfar Tammerfors xx. Lillfux lugnar sig snart men Tess håller henne ganska nära Risse i tron om att den stora ståtliga hingsten ska skydda damerna. Att Risse är en stor bebis ( Ledsen Caitie men så är det) är kanske inte det ultimata.


Nu om vi hade haft mer IQ än en badboll så hade ju det logiska varit att vända hemåt. Men ingen av oss kom på den idén så vi fortsätter trots att det åskar. Hur ultimat är det att rida i skogen under åska?

Det får vi snart svar på....


Hästarna fjantar sig vidare. I alla fall de två små fuxarna. Caitlin skrittar på långtygel och håller på med telefonen ungefär.

Halvvägs på rundan kommer man till en liten skogssjö.

Åskan avtog lite så vi passade på att bada!

Så vi låter hästarna dricka och svalka sig.

Kan säga att jag slängde mig av Felizia ner i vattnet! Så skönt! KYLA!

Fyller på vattenflaskorna och fortsätter efter någon halvtimme.


Rundan fortskrider längs sjön genom skogen. Åskan kommer igen och nu ser man en blixt. Två sekunder senare världens muller! Det lät som en bilstereo med baslåda! Felizia stegrar sig och jag halkar av henne. Ser min häst sticka hemåt i fullt sken medan Caitlin och Tess gör allt för att deras hästar inte ska springa efter eller trampa på mig.

" Jahaaa....." får jag ur mig och reser mig upp utan skador. ( Jag är avfallningsmästarinnan!!!)

"Tur att inte Sky var med! Dog du förresten?" Undrar min storasyster.

" Nej, jag tror inte att jag dog..." svarar jag.

Våran vanliga reaktion när nån av oss trillar av ungefär.  Ja Sky hade fått damp sedan länge.

Jag klättrar upp bakom Caitlin på Risse för att slippa gå. Vi inser att det är lika långt att vända och ta samma väg tillbaka som att fortsätta.

Felizia springer hem. Det gör hon alltid men vi vänder i alla fall för att se om vi hittar henne längs vägen.


Innan nästa smäll kom så kommer ösregnet. Skyfallet de luxe kom och hjälp mig att dö! Så givetvis blir vi genomblöta alla tre. Åskan dånar på som galet. Lillfux är nu så uppe i varv att en kapplöpningshäst innan start kan anses som LUGN.

Jag kämpar med att hålla mig kvar på en genomblöt och såphal hästs bakdel.

I och med att Risse bär två så skrittar vi hela vägen.


Vi ser Felizias hovspår längs stigarna så vi vet att hon i alla fall är på väg hemåt.

Nästa gång det blixtrar så hör vi att ett träd bryts sönder.

Det är ungefär nu vi inser att åskan är mitt över oss och här befinner vi oss i Smålandsskogen...

BAD IDEA!


En gren faller ner två meter framför oss och Risse (för första gången i hela sitt liv) tar ett skutt åt sidan. Jajjemen, ner på backen igen för min del. Caitlin sitter kvar.

Lillfux slänger sig åt sidan med sådan kraft att Tess flyger av henne.

Vi ser nu fux nummer två galoppera iväg och av någon anledning så hoppar hon elegant över grenen som ligger på marken och försvinner.

Risse verkar fundera på vad som hände. Hans min sa det i alla fall.


Jag hjälper Tess på fötter och vi ser snart att hon skadat handleden. Den är svullen och krokig.

" Jag dog lite mer än dig...!" säger hon med ett skratt.

" Ja, gör det ont?" frågar jag.

"VAD FAN TROR DU? JAG BRÖT JUST HANDLEDEN KLART SOM FAN ATT DET GÖR ONT! IDIOT!!"

" Okej... "

" Sluta bråka nu..." Suckar syster.

Vi slänger upp Tess bakom Caitlin och jag får nu sitta ännu längre bak på den hala hästen.


Stackars Risse, tre ryttare på ryggen, ösregn, åska och 50 grader varmt. Men snäll som han är så lunkar han på hemåt. Vi stannar och låter honom vila och dricka så kan säga att det tog tid.

Tack gode gud för att han är viktbärande och så snäll.

Caitlin ringer Nina och meddelar att fuxarna är på väg och att vi är något sånär oskadda och på hemgång.


Så nio timmar senare från att vi lämnade stallet så kommer vi upp på grusvägen som leder till gården. Det ösregnar fortfarande och man känner sig genomkall.

Nina möter oss direkt och stela som pinnar kommer vi av Risse.


Då Tess måste till ett sjukhus så tar Nina hand om Risse. Felizia och Lillfuxen står i sina boxar lite uppvarvade men oskadda! Tack och lov! De hade fått varsin dusch och Nina hade lindat benen på dem. Hon och Natha hade skrittat dem en halvtimme när de kommit dessutom! Risse fick självklart samma behandling och Natha masserade honom en stund!

JÄTTETACK till er <3


Jag kutar in och hämtar torra kläder åt oss. Vi byter om snabbt och Caitlin skjutsar in Tess till sjukhuset.

Jag hängde med som (o)moraliskt stöd.

Men lite creed till Tess, jag vet att det gör sjukt ont att skada sig så. Har iofs bara stukat foten och handen men anar att detta är värre. Men hon gnällde inte ett ord om att det gjorde ont utan det vara bara " Man är la viking för fasen?!"


Jaha vi kommer in på akuten, ångesten stiger när man får sitta och vänta i väntrummet i 4 timmar på att en sköterska kom och tog hand om Tess. Det första man får höra är: Varför väntade ni så länge?!

Fuck You!


Jim och Stina (mamma till J och T) kom dit och deras mor är extra mammig av sig när det gäller Tess. Samtidigt som hon är den lite mer bossiga typen så det lät så här ungefär:

" Min stackars lilla tösabete " * Jättelen röst och klapp på huvudet*  " KAN NI TA OCH SÄTTA FART OCH GÖRA SKÄL FÖR ERA LÖNER NÅN J'VLA GÅNG ELLER?!" * Godzilla och Frankenstein är kattungar i jämförelse... Ska väl även tillägga att Stina jobbar på sjukhuset så hon känner typ alla andra anställda där.

Men fart fick de. Tess får genomgå en mindre operation där de satte i två metallskenor i handleden då den var bruten.

Men hon fick i alla fall komma hem samma kväll.


Kan säga att det blev en lång dag som vi sitter och skrattar åt just nu... Grillat hos Caitie och Jim och en kall xider medan en astjurig Tess får dricka cola på grund av att hon går på värktabletter... Hehe!


Hästarna mår bra alla tre. Risse har fått massor av äpplen och morötter för att han såg till att vi kom hem i tryggt förvar.  Så han kommer definitivt att bli månadens häst :D Haha!


Ja hoppas att ni i alla fall fick några skratt. Tess hälsar att hon mår bra men att gipset är " Sjukt äckligt jävla varmt" och kliar!  :P


Pussen & Kramen


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards