Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Amanda - 20 juli 2014 10:37

Hej världen, idag känner jag mig en aning trött!


Tack så jättemycket moster för att du ringde och väckte mig! Jag tycker lite mindre om dig idag ärligt talat.

Min moster är en underbar kvinna, en riktig lantmora och boss i sitt eget hem. Enda felet med henne är att hon har en tendens att förstora upp problemen så att de blir i samma nivå som svälten i Afrika.

Så när man svarar i telefonen lite slirig från igår och i brist på sömn så hör man hennes röst i hysteriskt läge!

" Herregud Amanda! Vad är det som har hänt? VARFÖR HÖRDE DU INTE AV DIG? Du borde komma hit på momangen! Inget snack! Var är mor din? Har du gjort en anmälan? Var är du nu? Vad säger din far?" I ett andetag typ.

Ja, då har hon fått reda på vad som hänt, jag vet inte hur men hon är bättre på research än F.B.I emellanåt.

Fortfarande hysterisk och utan att vänta på att jag hinner svara så ska hon åka och hämta mig!

" Jag ska bara hitta min man... KALLE!!!!!!!!!! *Vrålskrik i telefonen* Är du hemma eller var är du?"

Berättar att jag är hos Caitlin och då vill moster prata med henne. Jag förklarar lugnt och stilla att min syster sover och är väldigt grinig om jag väcker henne.

" Va? Klockan är ju nio!!!" får man till svar.

Jaa vi kom hem vid 06.00 så...


I vilket fall så sa jag att hon kan komma och fika i eftermiddag om hon vill. Så hon skulle tvinga sin man att stanna hemma från fisket.. Stackars Kalle. ^^


Igår då... Jösses. Ja, det ordet passar nog bra haha.

Robin ordnade ju en chaufför och vi plockade upp Tess på vägen in till stan.

Vi åkte i Bonnevillen som vanligt ( jag fattar inte varför Jim har 3 bilar till igång + 3 som Caitlin har) så det var jag, Tess, Sanna, Caitlin, Jim och Robin samt en Jocke som fick köra.

De andra var ju som jag sa försvunna så skit i dem! Vi kan själva!

Kommer in till stan och åker några varv.

Efter en stund blir det dags att lätta på trycken så jag och Tess passar på att smita in på McDonalds då de faktiskt är Sveriges största offentliga toalett!

Jaha vilka sitter därinne tro?

Sofia och Carro tillsammans med några till.

Jag ser dem, men asså det var ett år sen typ vi umgicks så styr stegen mot toan och man gör vad man ska.

När vi ska tillbaka så ropar Carro.

Shit.. Ja ja trevlig och väluppfostrad som jag är så hälsar jag och stannar vid deras bord.

" Guuud Manda dig har vi inte sett på lääänge!!" skriker Carro och Sofia tillgjort.

" Har du äntligen slutat hänga med de där raggarna? Fast han Jim är ju snygg har han och din syster gjort slut förresten?"

"Kan inte vi få åka med nån gång?!"

Ehm... Nej, nej, NEJ ABSOLUT INTE lixom!

Ja och sen börjar de tjafsa om att jag måste må jättedåligt för att det är slut med Nicke och de beklagade sorgen.

Varken jag eller Tess fick en syl i vädret.  Det enda jag tänkte var att de fortfarande är lika falska.

" Näe men vi ska dra nu! Ha det!" säger jag och går.

" Du menar inte att du umgåtts med dem där?" undrar Tess.

Man gör misstag i livet... ^^


Aja vi kommer ut och åker iväg. Trots att vi nu snurrat nån timma har vi inte sett röken av de andra. Faktum är att det inte är en enda bil ute.

Anton och Kevin som ALLTID är ute ser vi inte röken av, Ragge och de andra är oxå borta.

Det är faktiskt lite ensamt!

Det är vi, 5-6 Volvo och några lite mer gatbilar som är ute. Ehm gatbilarna ja... Ni vet stylade japanare som dunkar hip-hop & techno och kör runt med bikinibrudar.


Vi stannar på en parkering och roar oss på det vanliga viset när en polisbil kommer farandes in.

Poliserna stannar och säger att de vill tala med ägaren till Bonnevillen.

Så Jim träder fram och undrar vad han har gjort nu lite sarkastiskt.

Ja då berättar de två snutarna att de har fått in klagomål på våran musik och börjar förklara att det vi spelar är anstöttande och tendens till hets mot folkgrupp.

Det vi har spelat hittills är Rockabilly och Eddie Meduza samt lite Joddla med Siv...

Jim skrattar bara åt dem och undrar om det inte är kafferast!

Hur kan Eddie anses som hets mot folkgrupp då vi faktiskt inte har spelat det värsta han gjort utan mer de snälla låtarna.

Jim talar om för polisen att de kan hälsa småpojkarna i sina Toyotas att om någon spelar kränkande musik så är det dem själva. Hiphoptexterna som säger hur de ska dra över varje kvinna som de kallar hora och att de ska ta droger m.m

Poliserna har inte under samtalet sagt vem som kommit med klagomålen men av deras miner att döma så hade Jim rätt.

Det är nåt pågående krig mellan dessa och oss häromkring. Gatbilarnas folk är väl avis på att en bil som är från 60-talet kostar mer än deras och kan spela bättre musik.

Poliserna mumlar bara att vi ska tänka på vad vi spelar men att vi kan åka.

Jim ler fint åt dem " Mjaaa vill de ha kränkande musik de små hobby-negrerna så ska de få det!" säger han och drar på Johnny Rebel* för fullt medan Bonnevillen åker iväg.

Vi bara garvar och ser till att spela de värsta bitarna för de andra bilburna när vi ser dem resterande timma vi var kvar inne i stan.


Strax efter klockan ett så ringer Ragge. Efter ett väldans skrikande och fruntimmersaktigt sätt får Caitlin telefonen av Jim och slutför samtalet.

De hade hamnat i den andra staden i närheten av anledningen att ICA hade slut på Päronsoda så då hade de åkt vidare och sen träffat på lite andra bilar.

J*kla dyr Päronsoda om man åker 4 mil till för den tänker jag. Dessutom med en bil som glatt sörplar i sig 2 liter milen... Om man räknar bensinen 15 kr litern, dvs 8 mil extra = 120 kr och sedan Päronsodan i sig Ca: 20:- så blir det nästan 150 kr.. En platta öl som killarna räknar... ^^ Gissa vilket ramaskri det blev när jag sa det till Ragge Hehe I´m EVIL!


Vi styr kosan ut på landet och mot nästa stad. Där hittar vi dem! Och Anton och Kevin. Killarna nästan gråter när de ser varandra och Jim berättar om Polisen.

" Haha då blire Johnny Rebel för jämnan i fortsättningen!" Kommenterar Ragge glatt.

Träffar lite nytt trevligt och folk och jaa... det hände faktiskt inte så mycket mer under natten mer än att vi hade jättekul!


Nu sitter man och väntar på att Caitlin och Sanna kommer med MAT! :D


Pussen och Kramen... Jag är sleten idag..... :(


* Johnny Rebel för er som inte känner till honom är en musiker från 60-talet som inte var vidare förtjust i de färgade människorna i amerikanska södern. Titlar som " Nigger, Nigger" " I´m a good old Rebel" " Kajun Ku Klux Klan" och " Send them all back to africa" berättar väl i det stora hela vad låtarna handlar om, kan jämföras med invandringen i Sverige idag.  En av de första i Amerikas historia som sjöng s.k underground musik. Hans riktiga identitet kunde aldrig fastställas då den aldrig tillkännagavs =)


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards