Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Amanda - 22 juli 2014 22:59

Jag:

" Hörrni kan vi inte göra nåt skoj nån kväll nu när alla är lediga?"

Ragge:

" Det gör vi ju! Skål!"

Jag:

" Jag menar nått normalt typ gå på bio eller åka ut och fiska! Utan öl!"

* Grabbarna sätter alla i halsen och stirrar på mig*

Jim:

" Lilla gumman, vi är alla hårt arbet... arbetande små pojkar som måste få unna sig något under semestern förstår du väl?!"

Jag:

" Är snudden på alkoholismen att unna sig något?!"

Alla grabbarna i kör:

" JA!"

 Tråkisar!

Jag är inte bitter...


I och för sig gick de med på en fisketur, men den planeringen sprack när de nästan började att slåss i disskussionen om VEM som skulle avstå ölen och köra...

Ibland undrar jag vad det är för fel på dem...

I vilket fall så tycker jag om dem ändå, man har aldrig tråkigt i deras sällskap!

Sen att hela bunten hör hemma på ett mentalsjukhus är väl en annan sak.

Det värsta är att Robin ( som var en förståndig ung man) börjar sjunka till deras nivå.

Ska väl inte klaga heller kanske.

Men emellanåt är det mer mognad i dagisbarnen i sandlådan ^^


Jahopp!

Vi tjejjer tog oss en rejäl ridtur idag.

Haha var riktigt trevligt!

Men såg att Felizia haltade lite när jag tog in henne så hon fick vila idag så red T.D istället.

Sanna red sitt fullblodssto Cordelia, Caitlin på Sky och Tess på Lillfux.

Ja tro inte att vi hade en lugn och beskedlig tur på våra kapplöpningshästar ( 2 fbl, 1 vbl och 1 arab) haha!

Sky satte av som en raket och då skulle ju alla de andra sätta av efter henne.

Jösses!

Vi red runt en av sjöarna och tänkte att låter vi hästarna galoppera i vattnet så blir de la trötta!

HA HA HA HA!

Fyra tokar som älskar att springa och vinna varav två av dem gått riktiga löp.

Jo tjenare kungen!

Sanna föreslog att vi skulle ta dem till en riktig bana nångång och se vem som är snabbast egentligen.

Jag håller på Cordelia eller Sky, då Lillfuxen är äldst och T.D en gentleman mot damerna.

Men inga större incidenter med tokarna =)


Har även konstaterat att jag ska lära mig att rida som Nina!

Satt och tittade på när hon tränade Chantelle.

Denna svarta magnifika häst bara dansar fram och man bara.. " WOOOOWWW"

* dreggel dreggel Snygg-Rasmus släng dig i väggen-DREGGEL*

det ser så himla lätt ut...

Jag är AVIS!

Lixom, hon ger såna minimala hjälper att det inte ens syns, tyglarna glappar hästen går i perfekt form med öronen framåt och frustar nöjt.

TOPPKLASS!

Och så denna vackra frieser!

Tyvärr vill inte Nina att jag lägger ut bild på Chantelle här och det måste respekteras naturligtvis så ni får föreställa er det hela.

Jag kan ta en frieser från google istället!


 


Jaa... Vad har mer hänt idag?

Nja inget speciellt faktiskt!


Men ni fick ju två inlägg ;)


Pussen & Kramen!






Av Amanda - 22 juli 2014 09:38

Systers kommentar igår:

" Äh vi låter hästarna gå ute inatt så tar vi sovmorgon!"

Jag:

" Hmm hur vare nu? Fullblod, extra känsliga... täcken?"

Syster:

" De är la för faen inte gjorda av porslin heller?!"

Haha, snacka om att ändra sig!


På sommarn så går alla hästarna ute dygnet runt i princip, utom fullbloden men inatt fick de va riktiga hästar och vara ute. Fick sms av Caitlin vid 4  " Ehm... vi kanske skulle haft dem inne?!" Nej då, de klarar sig alldeles utmärkt :)


Så idag hade man kunnat ta världens sovmorgon, ligga och dra sig och ha sig. Men nej då! klockan 7 imorse vare bara DING! NY DAG NYA MÖJLIGHETER!

Så har hunnit med ett pass med Casanova.

Idag gick det sådär... Han ville inte alls komma i rätt form och var oerhört stel och konstig. Så jag red mest volter i skritt och trav för lösgöra honom. Han tragglade mest med munnen och hade sig så kollade typ 56 gånger om han kanske får ont av bettet eller om något sitter fel. Men Sen mot slutet så började han söka sig neråt och tog emot bettet jättefint. Så det fick räcka för idag, jag var nöjd och han kändes bra och glad. Han är faktiskt den enda hästen som rids på ett helt vanligt tränsbett.

Felizia har ett tredelat ;)


Har även bråkat mer med mamma. Nu när hon ska flytta har hon kommit på att hon äger två hundar och inte har nån tid för dem. Gissa vems hundarna helt plötsligt är?

Argumentet var att jag ville ha en Lassie när jag var 5 år... Ehm Samantha är 4 år gammal och Trixie ett.  Jag var 5 år för 12 år sen...

Så blev lite diskussioner ute på stallplanen.

Caitlin kom körandes och talade om för oss hur patetiska vi var och ansvarslösa!

Då skriker mor på henne att hon kan ta hundarna!

Syster svarar att det gör hon mer än gärna.

Sen stack dem åt två olika håll.

Med våld och skrik löser man problem här .... Suck!


Men nu är jag inne och stoppar i mig en macka. Kommer spekulanter på ett av halvbloden idag med. De verkar så pass intresserade att de till och med tog med transport direkt. Sen hade de 40 mil att åka oxå så.  Så håll tummarna. Mest för min skull för det är jag som ridit till halvblodet så =)


På lördag ska jag visa upp halvblod nummer två på en hopptävling. Sen har vi faktiskt inga mer till salu hästar förutom en d-ponny.  Det känns lite tomt att ena månaden har man 35 hästar på gården och det är full rulle sen nästa är det bara våra privata och inackorderingarna.. Men men.

Är faktiskt inte ett dugg nervös inför helgen, denna hästen är hur duktig som helst och man åker i princip bara med och styr lite granna sen sköter han resten själv. Så kallad Robothäst.


Ska rida ut med Tess, Sanna och Caitlin i eftermiddag med =) Så sparar Felizia tills dess.

Och fint väder har vi med så man borde rida och bada med pållarna!


Näehe äta och sen ut igen!

Pussen & Kramen


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards