Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Amanda - 14 juli 2014 23:44

Här är jag världens snällaste lillasyster och fixar en present till storasysters häst och så vill hon inte ta emot den! 

Jag tycker faktiskt att Risse är värd 69:- så den är på g!

Å massa gosig teddy så att han inte får skav heller :D

No matter what u say sis!


 


Kollade efter träns och sånt men hittade INGENTING som föll mig i smaken faktiskt.

Så vi ska kanske åka på hästloppis imorgon, lite beroende på hur vi mår.

Magsjuka bägge två är ju faktiskt ingen höjdare.

Lyckades i alla fall rida både Ginger och Sky ( 5 miljarder knott ute så är helt sönderbiten) och dessuotom pysslade jag om Q.R - resulterade i tre olika bitmärken i baken... Tack!

Men nu tänkte jag sova lite... Godnatt!


P.S Kolla in nya länken till en fantastiskt bra och fin hästblogg jag hittade innan idag!!!! D.S

Av Amanda - 14 juli 2014 16:14

Dumma dumma väder.

Tack vare dig sitter jag här igen. Uttråkad!

Det går inte att rida på grund av att åskan skrämmer hästarna till max idag.

Ehm i alla fall mina två alternativ som behöver motion idag.


Lovade syrran att ta hand om Sky då hon och Jim är borta över dagen men ja, den svarta damen har som vanligt nervsammanbrott så ingen idé alls då bara att ta in henne från hagen var en pärs. Stegra, skygga, hoppa, gnägga... Sedan full fart in i stallet. Enda stället hon verkar känna sig trygg på så hon får stå inne ett tag och varva ner.

Gjorde likadant med T.D då han sprätta runt som en raket i hagen ( och fick av sig täcket för 45:e gången idag) så nu står nervvraken inne och helt plötsligt har man två superlugna och coola hästar...


Sanna hade samma problem med sin häst, är det något knas med fullbloden idag eller vad? Såhär stirriga brukar de inte vara alls på grund av vädret... Alla andra hästarna är lite triggade när det åskade som värst men ändå lugna... Ja, ja man blir aldrig klok på dessa varelser.


Felizia har vilodag idag.

Och Casanova red jag innan. Han gick superduper bra. Lätt och mjuk i munnen och väldigt uppmärksam på mina hjälper. Så han fick massor av beröm. Vi tränade lite skänkelvikning och öppna och sluta ute i skogen. Helt klart bästa platsen att träna sånt tycker jag. Faller sig mer naturligt och både jag och hästen slappnar av på ett annat sätt.

Sen att vi överraskades av en störtskur sänkte bådas humör en aning. ISKALLT var det och genomblöta blev vi!

Usch, vem sa att det var mysigt med sommarregn?! Har för mig att jag läste det i " Min Häst" för många år sen... Damn you!

Aja så det var väl det jag gjort sen förra inlägget.


Robin är i garaget så honom lär man inte se än på en stund! Så jag ska stoppa i mig en macka och fundera ut vad jag ska hitta på.

Tess var hos sin mormor idag så henne kan man inte ringa heller... dessutom så har jag sjukt ont i magen så vågar nog inte göra något speciellt heller. Springa på toa stup i kvarten... Måste ätit nåt dåligt igen.

Men ingen kyckling i alla fall! Aldrig mer sommartid.


Ingen annan är hemma heller så det är jag och hundarna... Det enda jag kommer på som jag kan göra är typ att putsa seldon... Haha hur tråkigt har jag egentligen? Tog faktiskt mina saker igår!

Funderar på att köpa lite nya grejer till Casanova.

Siroccos saker passar ju inget vidare på " Besten " :(

Kan man lägga ut bytesannonser?

Träns, grimmor stl Cob, täcken 135 cm och div annan utrustning passande större D-ponny bytes till Fullsize...

Schabraken och sadeln passar dock, så det är skönt =) Men vore skoj med egna saker till Casanova.  Får kolla runt lite...


Puss

Av Amanda - 14 juli 2014 11:14

Ragge: " Har du sålt smöret och tappat pengarna?"

Jag: " Nej jag är deppig!"

Ragge: " Jamen, det är det ingen mening med att vara! Du är ju mitt solsken så klart att du ska vara glad! Vad har hänt?"

Jag berättar.  Väntar mig ingen förståelse direkt så snacka om att jag blev chockad. Han berättade om sina föräldrars skilsmässa och sa att det var jättejobbigt att gå igenom då de bråkade en hel del och inte ens kunde vistas i samma rum eller byggnad. Vi satt och pratade i tre timmar och det kändes bra att kunna snacka med någon som förstår och ändå är neutral. Så tack vännen :D


Jag har ju alltid bott med mamma och pappa ( även om de inte varit hemma jämt) och trott att allt är guld och gröna skogar. Nu kommer min far att flytta till ett helt annat land. Jag har ju ändå viss förståelse att han vill satsa på företaget, men varför utomlands? Det ÄR långt bort. Visserligen inte ett helt världshav emellan som Caitlin har det, men jag gnäller i alla fall.


Men klart att det kommer att lösa sig. Att de skiljer sig är inte det värsta, utan att gården, vårat fina hem ska säljas. Allså den har allt en hästtjej önskar sig och lite till. Jag är väldigt glad att ha fått bo här och det är faktiskt den enda platsen jag räknar som hemma.

Men jag är lite gladare idag, dels efter samtalet med Ragge och dels har det i alla fall hänt en positiv sak.


Robin nämnde ju att de behövde en städerska på hans jobb, så jag ringde hans chef imorse faktiskt. Sjukt nervös men jag pratade på och sade att det var en ren chansning.

Han (chefen) sa att han gillade folk som vågade ta risker och som visste vad de ville så han ville träffa mig direkt.  Jag bara... Joo ska bara ordna skjuts in så kommer jag!

Robin körde in mig och jag fick träffa chefen. Kul kille med humor faktiskt. Han visade mig runt och frågade om jag hade tidigare erfarenheter av lagerarbete.

" Näe, jag tänkte ju höra om ni behövde en städare..." säger jag.

" Äh, det är så jäkla tråkigt jobb!" säger han. " Vi behöver någon som kan packa det avgående godset om du är intresserad. Bättre betalt oxå..."

Coolt! :)

Så från och med nästnästa vecka har jag "sommarjobb" där :D  Sjukt glad. Och han hade inga problem med att jag bara var 17 år så han sa det att om allt går bra så förlänger han mitt sommarvikariat tills jag blir 18.

Härligt!

Lite räkmacka-åkning eller vaddå? :D  Men ibland behöver man lite flyt.


Sen när vi kom hem så ville mamma att jag ska följa med och titta på ett hus nere i byn. Jag tror helt enkelt inte att hon vill bo själv. Jag sa ju lixom att jag vill behålla lägenheten och då blev hon jättearg och talade om att hon minsann inte tänkte betala för den.

Nej, det behöver du inte... För det första är det pappa som betalar hyran, vilken jag jobbar av med hans hästar. För det andra har jag fått ett riktigt jobb! Så att jag kan betala den själv!

Jättearg körde hon iväg efter att ha talat om att jag inte är myndig än och att hon bestämmer.

Både ja och nej.... Pappa har oxå en del att säga till om angående mig!

Och jag är och förblir Daddys Girl

Och han blev jätteglad över jobbet. Så pass glad att han tänker bjuda mig på restaurang ikväll för att fira :D


Hästarna då, det har jag verkligen funderat på. Suck så svårt. Caitlin kommer att ta Rosie. För hon vill inte att Rosie byter ägare. Hästen har snart funnits hos oss i 20 år om inte mer så känns taskigt. Skönt det.

Men själv så är jag ju oerhört kär i Casanova så det blir han och Felizia för mig.  Mycket för att jag gillar honom så skarpt och för att han kommer att bli svårsåld.


Var en tjej och provred honom igår till exempel. Det var då jag bestämde mig.

Jösses vad fel hon gjorde.

Jag förklarade att han är extremt känslig, så hon kunde lika gärna ta av sig sporrarna direkt. Samt att man måste vara nogrann med hjälperna på honom så att han verkligen förstår vad man begär. Annars så ballar han ur totalt.

Fick till svar att hon minsann kunde rida alla hästar och inte bangade för en utmaning.

Nej, men du känner inte den här hästen, han är lite speciell.

Då fick man en känga om att en häst i hans ålder borde vara mycket mer utbildad!

Snacka om att jag ville nita henne.

Men det skötte Casanova.

När hon gjorde iordning honom var hon ganska hårdhänt, snabba tag med borsten, upp med sadeln, åt med gjorden, på med tränset. Så han blev missnöjd redan där.

När hon kommit upp i sadeln så kör hon in sporrarna i sidan på honom och han blir helt galen. Naturligtvis.

Så hennes tur på Casanova slutade i en vild rodeo, till slut tog hon tyglarna och slog till honom.

Då kom Caitlin arg som en geting.

" Detta är inte rätt häst för dig! Bättre du sitter av! Jag har ett halvblod här istället..."

Tjejen muttrar något om vildhäst och bara lämnar honom.

Jag fick lugna ner honom i en timme efteråt. Han svettades och var helt uppskärrad :(  Men skrittade ut i skogen med honom och till slut lugnade han sig.

Likadant var det förra gången det kom folk och tittade på honom. Han ville inte alls lyda även om ryttaren var jätteduktig och mjuk.

Nina sa att han är en enmanshäst och har blivit "min" häst i och med att det är jag som hållt på med honom mest. Sista tiden är det bara jag som ridit på honom förutom spekulanterna.


Så sa det till pappa, att jag ville behålla honom. Det tyckte han lät bra så slapp han krångel med en svårsåld häst. ^^ Så nu har jag två hästar igen, även om jag saknar min ponnyprins oerhört mycket. Ingen kommer att ta hans plats. <3


Nej, nu ska jag och Robin laga lite lunch och sedan vet jag inte vad som sker. Halvtråkigt väder idag!


Pussen.

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards