Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Amanda - 21 juli 2014 00:23

Nu fick jag dagens största asgarv här.

Har tjatat i dagar på syster att uppdatera sin blogg!

" Okeeeej då..." stönar hon ikväll och börjar skriva....

Då dör hennes dator och allting försvinner så det enda som kommer ur syster är ett stort RAMASKRII av ilska.

Hon smäller ihop laptopen och går ut och röker.

Haha sorry sis... Men det är verkligen inte din dag idag!  ( eller igår snarare )


Allting har strulat kan jag säga.


För att börja från början ( eller vill ni ha den korta varianten?!)  så hade vi ju bokat in moster på besök idag.

Ehm tillstymmelse till nåt att bjuda på finns inte hemma hos Caitlin och Jim. Det enda de har i kylen är Ketchup. Öl, Cider och Coca-Cola. I skafferiet hittar man i bästa fall ett paket med makaroner.

Så då är det bara att vackert köra in till staden och handla.

Vi tog Cadillacen och njöt av V8 och fint väder.

Halvvägs in så dör bilen helt plötsligt.

Syster som har lite bättre kunskaper om en motor än jag kollar tänddelar och batteriet med mera. Det enda jag kom på var ungefär att fråga om det fanns bensin i den ^^

Men vi hittar inget fel alls.

Då återstår en sak.

Ringa på hjälp!

Jim svarar inte då han och Ragge leker i garaget. Jag är övertygad om att det är det de gör där i timtal för de verkar aldrig få ordning på nån av bilarna som står där.

Robin jobbar.

Micke ligger hemma med magsjuka. Nej tack du behöver inte komma.

Rickard är upptagen hos sina föräldrar.

Sanna är i stallet och ute och rider.

Anton och Kevin har av någon anledning åkt iväg för dagen.

Tess har inget körkort och tre pers på en cykel är ganska outhärdligt.

Ja, med andra ord så går vi igenom hela telefonlistan ett par gånger.

Till slut får vi tag i Olle som faktiskt är på väg in till stan.

Så fem minuter senare så blir vi upplockade av honom och får skjuts hem.

Cadillacen får stå och skämmas!


Kommer hem igen och börjar förbereda kafferepet.

Viktigaste ingrediensen är då kaffe vilket vi glömt att köpa.

Det finns ingen tid alls till att åka en vända till och handla men efter lite forskning så får vi lite kaffebönor av Jims mamma.

Så Caitlin tar Chevan in till byn och jag dukar fram ute i trädgården.

Så mysigt så =)

15 minuter senare kommer syster arg som ett bi!

" Gissa vad?" stönar hon.

" Du krockade med en rosa elefant?" svarar jag.

" Nej, punktering på bilfan och inget reservhjul!"

Haha två bilar inom loppet av två timmar... Det går bra nu =)

Men kaffe är ordnat.


Moster och Kalle kommer och vi sitter och försöker lugna hennes nerver. Att stoppa i henne koffein och socker kanske inte var den ultimata lösningen. Men men... av nån anledning har hon fått för sig att jag är död - allra minst!

Men vi säger vad vi vet hittills efter vad Soc sagt så det kommer att lösa sig!

Får erbjudande om att bo hos dem. Vilket jag tycker är jättesnällt men vart ska jag göra av hästarna?

Felizia har koskräck nämligen.  Oxå en rolig historia om hur jag fick reda på det...

Men det får vi ta en annan dag!


Vi sitter och käkar bullar när Jim och Ragge kommer. Ragge hälsar glatt och tar för sig medan Jim försvinner direkt.

De ska ut och fiska. Helt okej tycker vi =) Lugnare utan er... men jag älskar er ändå!

Så de försvinner snart och någon timme senare lyckas vi få moster att åka hemåt.

En bedrift kan jag säga då hon var uppe i högvarv och snackade om att hennes syster (mamma) borde malas ner i en köttkvarn med mera...


Efteråt så tänker jag och syster att vi ska bege oss ut till stallet.

Vi minns dock att vi inte har något att åka med.

Plyman är inte körbar - var visst nödvändigt att ha växellåda på en bil ?!

Chevan har punka - och inget reservhjul.

Cadillacen står längs vägen och SKÄMS!

Buicken och systers Pontiac står i garaget som ligger 2 mil från huset.

Den andra Chevan har tändningslåset gått sönder på så den startar inte ens med tjuvkoppling märkte vi efter några tappra försök.

Bonnevillen har grabbarna.

Så av sju bilar i Caitlin och Jims ägo finns det ändå ingen att åka med... Lite irriterande.

Det enda körbara fordonet är Ragges Dodge.

Vilken enligt syster är en hel vetenskap att förflytta sig i då den bilen är full av mindre specialare till allt.

Trycka på en dold knapp medan du startar, sen ska den glödas då det sitter en diesel i den, växlarna hoppar ur titt som tätt och jaa... ingenting är normalt.

MEN vi försöker få fatt i Jim och Ragge för att fråga i alla fall. För vi tar inte bilen utan lov.

Men de svarar inte.


" Äh pålle kan vila idag!" konstaterar vi och öppnar varsin Smirre istället.

Lite go-dricka  sol och tjejsnack =)

Underbart!


En timme senare ringer Jim, de har fått soppatorsk med Bonnevillen och så hittade de lite öl i bilen och undrar om vi kan komma och hämta dem!

Hahaha... Caitlin skämdes lite...

" Jo, Älskling... Jag glömde nämna lite saker för dig innan...." säger hon.

" Vaddå?"

" Cadillacen är död...."

" Va? Men ta Chevan då!"

" Sak nummer två är att Chevan har punka och det finns inga reservhjul..."

" Aj faaan... Men ni kan ta Dodgen ju!"

" Sak nummer tre... alkohol smakade gott även idag!"

Haha...

Så Jims mamma fick åka och hämta dem kan jag lova.

Caitlin och Jim busade lite och åkte sedan ut till garaget för att hämta ett däck och hennes Pontiac. Så att de i alla fall har varsin bil hemma.

Cadillacen står kvar längs vägen men de skulle fixa det imorgonbitti =)


Haha stackars Caitlin. Inte nog med detta så upptäcker de att Pontiacen går som en påse nötter och syster skriker bara att hon ska sälja fanskapet fortare än kvickt!  Medan Jim klappar henne på huvudet medlidande och säger bara " Jag ordnar det hjärtat, ta dig en cider till istället."


Tre strulbilar på en och samma dag och sen lägger datorn av... Jaa... Alltid händer det nåt!

Men nu ska jag sova lite tänkte jag.


Nattinatt på er små gullisar!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards