Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Amanda - 11 juli 2014 14:26


Jaha, det var ju inga roliga nyheter mina föräldrar hade att komma med direkt!

Båda två kommer hem. Ingen av dem spiknykter.

Mamma säger att vi måste prata allihopa och sätter sig med ett glas vin vid köksbordet.

Pappa hämtar en öl och jag och Caitlin slår oss ner.

Som i en tråkig film börjar de med att tala om att de älskar oss precis lika mycket som innan men att de inte älskar varandra längre! Så de ska skiljas.

Samt att de har bråkat en hel del sista tiden.

Vilken klyscha!


Ja, träffar man varandra kanske 4-5 dar i månaden så undrar jag HUR man får tid till att bråka?!

Men men som sagt...

Jag ska bli ett skilsmässobarn.

Tror att Caitlin tar det bättre.

Hon ryckte på axlarna och bara " Jamen det visste jag redan!" innan hon gick ut till stallet som om ingenting hänt.

Självklart blev jag jätteledsen, men vad ska jag göra åt det lixom?


Så kommer nästa smäll.

Pappa vill flytta till England av alla ställen och ta med sitt företag dit.

Mamma vill stanna i Sverige men ensam har hon inte råd att ha kvar gården, som pappa äger halva av.

Hon har inte pengar till att köpa ut honom och han behöver det för att skaffa något i England. 

Så med andra ord måste de sälja.

Så de har redan kontaktat en mäklare.

Snabba svängar minsann.

För att ge mig "plåster på såren" (pappas uttryck) så får jag välja två hästar att behålla.

Även välja om jag vill flytta med honom till England eller stanna i Sverige.

Ibland undrar jag vad det är för fel på min mamma då Caitlins pappa oxå valde att bo utomlands! ^^


Hallå, England?

Det regnar året om! Maten är KASS, London är fint visserligen men man är lika glad över att få åka hem som att komma dit efter några dar.

Nej jag har ju mitt liv här.

Välja två hästar att behålla dessutom?

Så sjukt, ska jag bli glad nu eller?

Fattar inte hur de tänker.

Så jag frågade om de menade av till salu hästarna eller våra mer privata.

Ja, de privata naturligtvis.


Mamma vill behålla T.D så klart i och med att han ägs av henne och Caitlin så han blir kvar.

Men de andra då?!

I och med att jag inte är 18 så ägs ju Felizia av mina föräldrar.

Självklart kommer jag att välja henne!

Det finns inga tveksamheter alls.

Men sen då?

Rosie är för gammal för att säljas... vem vill ha en ponny på över 30 lixom?

Underbara Antonia som dessutom är dräktig?

Magnifika Palle?

Casanova som blivit min lilla älskling?

Hur ska det gå med dem som hyr in sina hästar här då?

Vart ska vi stalla upp våra?

Vart tänker mamma hitta någonstans att bo?

En sunkig lägenhet inne i byn eller?


Suck inte nog med att de berättar det en fredag och förstör hela helgen utan dessutom vill de ha svar så snabbt som möjligt!


Tur att jag har en Robin som tröstar mig!

Han är jättegullig efter att jag berättade.

Nu är han till och med iväg och handlar lite godis så att jag skulle bli glad. Aaaaaawwww :D

Näe, har en hel del att fundera på nu lixom...


Caitlin ringde och undrade hur jag mådde.

Hon sade att hon känt det på sig men ville inte säga något för att hon inte visste.

Men hon lovade att det skulle bli bra.

Hon tyckte jag kunde komma och bo hos henne och Jim om jag ville, så kunde vi slänga ut skrotet ur garaget och ställa hästarna där!

Haha tror inte varken hästarna eller Jim är så nöjda med den idén.


Trots allt har jag ju hennes lägenhet att bo i.

Trivs ganska bra där faktiskt men lät ju på mamma som att hon ville att jag skulle flytta med henne eller pappa...

Så vet inte hur det blir där.

Har ju inte direkt pengar till att kunna betala en hyra själv när jag inte ens har ett riktigt jobb.

Visst tjänar jag lite granna på att hjälpa till på ridskolan men det är inga större summor direkt och det gör jag mest för att det är kul.

Hm, jag tror att jag ska kolla upp vad ett CV är och skriva ett så att man kan söka jobb ;) 

Men vem anställer en 17-åring utan utbildning?

Som levt på räkmacka hela livet... Aja det löser sig nog.

Robin sa att de söker städare på hans jobb, inte det roligaste att göra men jag ska ringa dit på måndag och höra i alla fall.


Aja, världen går inte under för att ens föräldrar går isär tänker jag.

"Bä bä vita lamm har du någon ull....."

De är ju i alla fall inte direkt osams... Tror jag.

"Söndagskjol åt mor..."


Näe ska tänka lite medan jag vräker i mig godis.


" Chocolate is the answer who cares what the question is! "

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards