Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Amanda - 19 juli 2014 21:25

Mja förra inlägget var inte så roligt och det har varit cirkus här sen dess kan jag lova.


Soc är helt galna och till sig! Alla nästan skriker MISSHANDEL i ansiktet på en. Jösses, jag brukar oxå kasta saker när jag är arg, står det någon i vägen så är det inte mitt fel!

Man kan ju tro att nån slagits ihjäl så som de stirrar och aldrig får man klara besked heller!

Ena timman säger de si, och andra så.


Just nu tycker de att det BÄSTA för mig vore att flytta med pappa till England!

ALDRIG i livet!

Jim och Caitlin ligger på dem, om att jag kan få bo hos dem så slipper jag förlora mitt hem, mina vänner och allt som finns här i Sverige.  Tack syster och Jim!

OM det nu blir så, så kommer jag att bo i lägenheten =)

Ja, ja det kommer lösa sig.


Av mamma har jag inte hört ett ord. Hon och Caitlin skrek på varandra innan idag i telefonen och syrran är fly förbannad men vågade inte fråga vad det handlade om.

Skönt att mamma inte är hemma så ofta så att man slipper springa på henne på gården när man tar hand om hästarna.


Jag och Felizia tog en riktigt lång tur igår och det var så skönt att bara släppa allt och tänka på nåt annat!  :D Min Myshäst <3  Skönt att veta att man kan rida ut utan några missöden då hästen är så stabil! Inte ens en tendens till att sticka iväg eller skygga för något!


Sen fick jag ett träningspass för Nina med Casanova och hon tycker att han utvecklas sjukt snabbt.

Jag håller med.

Den föredetta rodeokungen har nu börjat tycka att dressyr är askul!

Igår lyckades vi med galoppombyten i var tredje steg samt en perfekt ökad trav och Nina bara " Wooooew Känner du schvunget i stegen?"

Att jag gjorde!

En stor pampig hingst under sig som bara flöt fram glatt tuggandes på bettet och öronen framåt!

Den känslan... Ja alla som rider vet att den är OBESKRIVLIG!

Så se upp, jag tror minsann jag har en riktig dressyrstjärna i min ägo!


Idag byggde vi upp en löshoppningsbana för att se om han gillade det. Det var lite konstigt enligt honom men när vi tog ut Q.R som verkligen hoppar över allt numera ( återkommer om henne strax) som ledhäst så gick det bra.

Casanova hoppade galant över hindren som var mellan 80-90 cm höga.  Småskutt när man är en välväxt herre på 175 men det var mest för lilla damens skull som vi valde den höjden.


Q.R då, lilla fölisen har nu hunnit bli en ett-åring och ja, lite ranglig och oproportionelig ( vilket svårt ord!!!) som de flesta pållarna i den åldern. Men när hon ser något som hon kan hoppa över så blir hon nästa Shutterfly!

Bara flyger över alla hinder och med stora marginaler. Har löshoppat henne upp till 1m och hon har även smitit in på ridbanan ett par gånger och klippt 120 hindren helt på eget intiativ. Haha inget snack om att syster har fått sig en hopphäst i alla fall!  Inte så konstigt med hennes linjer!


Jaha, hur kommer det sig att det kommer ett inlägg en lördagskväll då man brukar vara ute och festa då?

Bra fråga, vad hände egentligen?


1. Grabbarna som skulle åka en kort sväng för att hämta mera groggvirke har nu varit spårlöst försvunna sedan  kl: 19.25

2. Resterande pojkar ( Jim och Robin) står nergrävda i motorhuven på Jims Plymouth och de ska nu få bilen att gå ordentligt... De har hållt på sen tvåtiden idag... Nu är klockan snart 22... Ehm, lite mindre öl-intag så hade ni nog löst det för länge sen!

3. Caitlin och Sanna är fullt upptagna med att färga hår! Jag slapp! Tack och lov. Sanna är helt galen när det gäller idéer så de har diskuterat i två timmar om Caitlin ska bli rödhårig, brunett, svart eller blond!

Det vart blont!

4. Våran trogna chaufför Olle svarar inte i telefon så vi har ingen som kör ikväll!

5. Jag klagar inte, har både ett par xider och en grogg i magen samt musik så :)


Nu kom en genomoljig Robin in och berättar att de har fixat en chaufför och att vi skiter i de andra ^^

Ehm, gullet! TVÄTTA DIG du är alldeles svart!


Ja, bättre sent än aldrig eller vad säger man :)  Skål på er och ha en fortsatt trevlig helg!


Pussen och Kramen!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards