Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Burritofläskotletter..

Av Amanda - 4 januari 2015 19:44

Dagens konstanterande:

Min kondition SUGER!

Haha helt slut idag, planeringen låg på att hinna med sju hästar idag, det blev 13.

Jag känner av varenda muskel i min kropp och det gör ONT, tack Nina!

Men... värt det!

För idag... Har jag bubblat av lycka och bara seeeglat fram på en underbar fantastisk häst.

Kan bara säga WOW!

Fick rida Chantelle ( Ninas Frieser ) idag... OMG vilken häst, vilken styrka, vilken känsla!

Jag finner inte ens orden... mer än WOOW!

Nina gav oss ett rejält pass oxå...  Ingen nåd här inte... Nej det var skänkelvikningar, galoppombyten, öppna, sluta, framdelsvändningar, passage, piaff och hela faderullan.

Att få göra detta på en häst som kan det är fantastiskt... Hur lär jag mina? ;) Passage och Piaff i alla fall, resten kan dem.

Och Nina fick se hur Chantelle rörde sig så hon var nöjd. Det var därför jag fick rida henne haha.


Nu har jag parkerat mitt ömma arsle i soffan och här tänker jag stanna tills jag tycker att det är dax för sängen... ! INGENTING kan få mig härifrån! Absolut ingenting.

DAMN!

Jag är kissnödig....

BRB!

* Argt mummel och mycket kämpande *

.....

....

...

..

.

SÅ där ja. Ich been färdig! NU kan ingenting få mig att lämna soffan...

Öh... vart fasen tog telefonen vägen?

DubbelDamn!

Glömde den nog inne på toa... Jag hatar mitt liv just nu!

Men jag bara MÅSTE spela Farm Heroes när jag är på dass... Konstig ovana jag har.. En av dem i alla fall.

Ja, ja den får ligga där tills Nicke kommer hem. PUNKT!


Försöker lira SSO - det går sådär men köpt rosa/lila utrustning till min ponny DreamDiamond och vi har tävlat i ponnyloppet.

Dåligt att du måste köpa en ponny för det uppdraget! Faktiskt! Tänk om jag inte vill ha nån liten ponny då? VA?

Jag har ju min arab, som idag har fått vara timmerhäst igen... Stackarn!


Problemet är att datorn blir så varm av spelet så nu låter jag den kylas ner och klottrar ner nåra rader här och nu. Ändå har jag en sån här kylplatta till den!

Rekommenderar starkt den uppfinningen till er med laptop!


Näe men va fasen, nu äre nån tomte som ringer hör jag!

Vänta...

* Hämtar telefonen*

...

..

.

Hahahaahaha, irritationen som uppstår när man svarar och nån ursäktar sig och säger att de har kommit fel... När du gjort årets ansträngning för att svara!

*Dunkar huvudet i soffbordet*

( Det gör ont )

Får jag ge upp nu?

Men nu är i alla fall telen här bredvid mig! Så nu SKA allt vara i sin ordning.


Apropå nåt annat!

Vad tycker ni om räkor och andra skaldjur?

Jag är (lyckligtvis) allergisk mot det... Men har smakat och nää... Ingenting som är nåt för mig! Ärligt talat så fattar jag inte hur folk kan äta det..

Till och med min katt ratar det... DÅ är det illa!

Lukten, konsistensen  BLÄÄÄH!  Döda djur som kokas levande ( djurplågeri??) och sedan ska skalas och ätas som de är.

Är det en kvarlevnads tradition sen medeltiden eller stenåldern då vi jagade, flådde och rensade maten?

I don´t know...

Men jag vet att när det tex gäller kräftor så spenderar folk ungefär dubbelt så lång tid på att skala dem som att äta dem. och inte äre mycket mat på en sån?

Ge mig en förklaring!

Enda användningen jag har haft av räkor är som fiskbete när man fiskat! Jag gillar inte att sätta på maskarna så tar hellre nåt som redan är dött...


Iofs.. Fisk...

Uschaen vad dem stinker illa! Lukten går aldrig bort ens!

Och jaa.. rökt abborre eller torsk går la ner, sen ger jag resten till katten

"Kissen gillar fisken!" haha! Citat från Madagaskar Pingvinerna.

Mina idoler... Awh måste ragga rätt på filmen om dem!


Okeeej, nu började vi med Dressyr och hamnade på pingviner... Jag borde kolla över min fantasi lite ^^

Men det vore coolt att ha en pingvin! :D

Jag skulle döpa min till Gottfrid så kunde vi gå promenader och bygga snögubbar... Fast vi har ingen snö här nu, knappt is på bilrutorna..

En flytt till Sydpolen!

Ehm, inte så värst lockande...

Nej nu ska jag sluta pladdra nonsens och slå på tvn!


Pussen & Kramen på er...


PS. jag kom inte på nån rubrik så tänkte på lite konstiga ord så hoppas att ni inte väntat er nåt konstigt recept eller en kokbok! ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards