Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

SSO - Hästarna

Av Amanda - 14 januari 2015 22:17

Som jag nämnt tidigare så är jag en succer för spelet Starstable Online ( SSO) även om jag är lite sur för att det kostar pengar att spela efter level 4. Men ilskan lägger sig mer och mer...  Gillar ni inte dessa inlägg så - tråkigt för er! De kommer att finnas och existera och valet är ert om huruvida ni vill läsa dem eller inte ;)


I vilket fall, så har jag lovat att presentera hästarna jag har. För tillfället är de sex stycken. Ponnyn köpte jag bara för ett uppdrags skull och har dessvärre mobbat henne lite genom att ge henne träns och sadel med rosa hjärtan på... ASCUTE! :D


Här är en bild på de ädla springarna! Jag har gjort den själv i Paint :D


 


Människan är då jag.  Som för tillfället är lila...

Sen har vi.

1. Dreamdiamond - en söt liten Jorvikisk Ponny med färgen vindottir ( vet inte vad den heter i spelet) ett sto som är på level 2... Och jag använder henne typ aldrig. Rosa och lila utrustning för att höja cute-faktorn.

2. Dreamfire ox - min vackra arab och min favorit, en het palomino med 4 vita strumpor och bläs och nu har mitt duktiga och trogna sto nått level 11. Har även lila utrustning nu så det är henne jag försöker matcha bäst.

3. Dreamdancer - min läromästare och första häst. En trogen fux med bläs och strumpor som nu är mer eller mindre pensionär då han nått level 15. Han bär den stolta färgen blått och har fått flätad man.  Rasen är Jorvikiskt Varmblod.

4. Dreamrebel - En fuxfärgad Morganhingst som var den första hästen jag köpte för SC. Jag tycker att han är hemskt vacker och passar väldigt bra i vitt. Han nådde level 4 innan intresset hamnade på annat håll.

5. Dreamhunter - Nyast i gänget, och hårigast! En linfuxfärgad Nordsvensk som bär mig över bergen stadig som en klippa.  Men han passar inte alls i sadel - men vem säger nej till barbackamys? Level 4 på två dagar.

6. Dreampearl - min ståtligaste lustiano. Nummer 2 på favoritlistan. Ett mörkbrunt sto med vita tecken. Brunt och svart är hennes färger nu, men brukar ha gult oxå. Level 8 ligger hon på och mer ska det bli. Högsta hästen i stallet lilla söta" Pärlan"


Där har ni hela gänget... Ingen av dem är någon direkt fotomodell... ^^ Och det var ett sjå att få dem att ställa upp sig någorlunda!


********************************************


Idag, så har jag och Fire ( jag kallar dem mest för det som de heter efter Dream..) fiskat! Jajjemensan! Mörtar och Gösar nere i Fiskebyn. Det gick ganska bra.

Vi har även träffat på förhäxade fågelskrämmor som jagade ut oss ur dalen, sicken stil va? Jaga mig och min vackra häst! Nej smått dåligt! Fire bar både mig och Linda fram och tillbaka mellan Vingården och Västra Järngrinden.

Har även träffat på spöket på den Övergivna Bondgården, så sorgligt att han omkom i en olycka och nu väntar på sin fru... Jag undrar vem frugan är... Baronessan?  I WANNA KNOW NOW!


Så fick jag vara barnvakt åt tvillingarna oxå... Phu... trött i benen blev man av att härja runt efter dem i 150 km...

Ja just ja... en snabbvisit hos idolen James oxå haha... Så skön han är! Men ganska oduglig!

Nu känns det som att jag pyntat hela Silverglade. Hjälpt Rådsmannen med ALLT! Och ändå är det uppdrag kvar... Jisses...

Håller på med nya hästskor till Fire som man smider själv.. Dag 3 i morgon och det är ganska jobbigt att smida, värma och kyla omvartannat men jag diggar Conrad (smeden) han är ju hängiven sitt jobb...


Har även blitt polare med Ferdinand och Edvina på hästmarknaden i Silverglade... Fick jaga rätt på 4 hästar som smet och det var minsann inte lätt alls!

Påtat en hel del i Vingårdens trädgård men slapp de där dumma ekorrarna idag!


Så man hinner med en hel del! Tur att det går transporter nästan överallt!


En bild på Pärlan, i skymningens Moorland hann jag med oxå.... Var tvungen att logga in igen för att kolla alla hästarnas levlar och sånt... ^^  Aint She Lovely?? Men gissa om den manen kräver omvårdnad om det vart en riktig häst.. Huja vågar inte ens tänka på det.  Till och med syrran gillade schabraket! Det ni!


 


Nästa gång får ni bild på min håriga mys, Dreamhunter! ( tror jag ) Ska ta bättre på dem allihopa. Jag lovar!

 

 
 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 22:54

OH MY GOD I WANT THAT PONY! Så jäkla söt att det gör ont i mig!
Kan jag hoppa in i spelet för att ha den? Bara sådär?
Jag vill ha en ponny!

Kram på dig och jag läser faktiskt din blogg! För din syrra skriver bara massa dret om mig ^^ Haha!

Amanda

14 januari 2015 22:56

Haha, hon är din! Jag lovar!

Hehe, hmm äre dret om det är sant, Lynn? Jag tvivlar.. Hur äre med rumpan? ^^

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:01

Great! Jag hämtar hem henne direkt haha! Näe jag skulle fastna totalt i spelet men det är kul att se bilder från det! Så mer av den varan...

Vi ska inte tala om det... BTW!

Arabkorsning till salu.
F. 2013 e. Tiny Dancer ox ue. Marathon påbörjad inridning, snäll men busig. ca 156 cm för tillfället,Skimmel avblekbar, van vid hundar barn och annat som ränner runt. Hingst. Fin stam. Lovande som terränghäst.
Priside: Jävligt billig!

Amanda

14 januari 2015 23:06

Do It! Haha risken är stor... Jag trodde jag skulle tröttna efter en vecka.. Men nej...
Okej, ska jobba på det... Får ta nordisen till Silverglade imorrn!

Haha Lynn... Chagall hälsar tillbaka:

Knasig matte bortskänkes!
Behöver lite uppfostran då hon kan vara snål med godiset. Annars snäll och drar en inte i munnen. Gillar att rida fort så det är en fördel om hon kommer till en häst med liknande intresse.
Självgående och bra på att mocka, slåss inte och använder inte piskan men har temperament så erfarenhet krävs!
Mvh Chagall.

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:09

Fint!

Haha va faaan! BORTSKÄNKES? Näe en femma är jag väl i alla fall värd? Eller? :(

Amanda

14 januari 2015 23:11

Haha jag kan höra med Ragge vad han vill ge... Dock är han ju ingen häst men han brukar beskriva sig själv som värsta hingsten... och visst påminner hans skratt lite om ett gnäggande?

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:12

Du och din syrra har gett er fan på att jag ska ha ihop det med han eller hur?

Jag ska fundera på saken ;) Han är rätt charmig... :)

Amanda

14 januari 2015 23:15

Ajjemen! Du kommer inte undan!

Så om ett år är ni sambos, om 2,5 år gifter ni er i Västerås i Dodgen och sen skaffar ni en söt liten cocker spaniel som heter Fluff!

Vaddå? Vi har inte planerat nåt ^^

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:18

Sambo kan jag gå med på... Giftermålet är ytterst tveksamt och en Cocker Spaniel är det ett tvärNEJ ALDRIG I LIVET- ÖVER MIN DÖDA KROPP- MÅ HIMMELN FALLA NER FÖRST på... Ska man ha hund så skaffar man sig en riktig hund!
Och FLUFF? Kom du inte på nåt bättre? Som typ Sötnos, Gulleplutten, Simon eller vad fan som helst?! Fluff... Låter som ett dåligt barnprogram på finska...

Amanda

14 januari 2015 23:20

Hahahahaha!
Vem vet.. Himlen kanske trillar ner! Med klimatförändringar och skit...
Nu ska du inte vara elak mot Fluff här... Han har inte gjort dig nåt!( Ännu) Och man ska inte ändra planeringen!
Var glad att han inte är en bajsbrun pudel!

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:23

Jag skiter väl i klimatförändringar! Mer sommar - ja tack! =)

Fluff kommer aldrig att existera lilla Amanda. I såna fall kan jag döpa min Rottweiler till det, i värsta fall men det kommer varken vara namnet på en CockerSpaniel eller en bajsbrun pudel...

Däremot hörde jag ett rykte... Så har du gjort ordning plats för Gunnar?

Amanda

14 januari 2015 23:27

Agree on that one! =) Fuck snö!

Nej,nej! Rottweilern ska ju heta Per-Weine! Nu kan du inte ändra detta alls! Per-Weine och Fluff - mästarteamet! Jag kan skriva en berättelse om dem åt dig! Har allt i huvudet nu!

Gunnar? Har jag missat något?

 
Ingen bild

Lynn

14 januari 2015 23:50

Gunnar ja! Han anländer snart!
Du kommer behöva att offra din soffa då han behöver mycket plats.

Info, urdrag från Wikipedia...

Matning!
" Gunnars diet består till största del av små däggdjur, tex gnagare och små fåglar. När Gunnar jagar, ligger han stilla och väntar på att något djur ska komma i närheten. Då håller han fast i en gren med svansen och kastar sig sedan ut i en s-formad position och formar bytet med munnen. Gunnar drar sedan in kroppen och slingrar den runt bytet och kväver det. I fångenskap kan du mata Gunnar var 10-14;e dag med en stor mus. Man måste vara mycket noga med att inte övermata Gunnar för då blir han lätt tjock"

Miljö:
Gunnar behöver ha det ca: 25-32 grader varmt hos sig så att han inte fryser. Han behöver även en optimal solplats och samt träd att gömma sig i. Han behöver även tillgång till en svalare del där han kan svalka sig. Du ska duscha Gunnar varannan dag, och då får luftfuktigheten inte överstiga 100%, Gunnar kommer att dricka "regnvatten" från sin kropp så vattenskål är onödigt.

Annat:
Vid bra skötsel kan Gunnar bli runt 20 år i fångenskap ( i det vilda runt 12 år)
Gunnar når en storlek på ca: 120-200 cm, som bebis är Gunnar mellan 15-25 cm.
Färgmönster kan variera beroende på varifrån Gunnar kommer ifrån.
På ena stället är han lysande grön med vita eller gula vertikala streck längs kroppen.
På andra stället är Gunnar djupgrön med spridda fläckar i gult, vitt och blått

Amanda

15 januari 2015 00:01

Öh, om jag ska offra min soffa vill jag veta VAD Gunnar är för nåt!
Och kommer han att komma överens med mitt andra husdjur, dvs Nicke? =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards