Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Massören!

Av Amanda - 11 oktober 2013 12:56

Hahahaha ja dagens bästa kommentar kom från en av de anställda på hotellet:

" Exuse me miss... But I just wonder if you and your Ipad are inseparable?"

Hahaha whaaat ??

Näääe men jag gillar den!

Ganska mycket faktiskt!

Fick förklara för honom att jag inte kan aktivera mig så speciellt mycket på grund av ryggen.

Han tyckte att jag som var en sådan vacker kvinna inte skulle utsätta mig för sådana stora faror som att rida på hästar!!!!!!

You don´t know who you´re talking to little boy!!!!!!!!!!!!!

Horses are MY LIFE!

I Love them, I Work with them, if only I could I would sleep with them!

Ni fattar va?


Så visade han en bild på min prins Sirocco och sa att han var rena ängeln... med glorian på sne.

Killen bara:

" We don´t have that kind of horses here.... "

Ehm näe You have THIS kind! But not in that shape... Svarade jag och visade han en bild på Tiny Dancer.

Det vackraste han hade sett sa han. Men han tyckte att T.D var i grövsta laget :O

What?

 

T.D är la inte tjock eller?

Eller aah... Vi proppar ju i T.D mängder med mat som häststackarna här bara kan drömma om iofs.


Men han erbjöd mig gratis massage så att jag kunde bli bättre då det visar sig att denna man är hotellets massör.

Tack vad snällt men nej tack!

INGEN rör min rygg!

Den botas med min vikingavilja och Ipren.

Den ursäkten hade han inte hört förr... ^^

Så det tog mig 20 minuter att förklara att jag inte ville ha massage!


Ja, det är väl det som hänt idag!

Slår vad om att denna man blivit mer impad om jag sagt att min pappa är rik och har en kamelfarm ^^

Näe vad elak jag är!

Men jag har inte fått ordtjaffsa med någon på evigheter!


Mamma sitter och jobbar och är DJUPT koncentrerad samtidigt som hon spanar på lättklädda karlar...

Jag har berättat för henne att hon är lyckligt gift med min PAPPA och jag blir väldigt arg om de skiljer sig på grund av den anledningen.

" Ja lilla sockergrynet du har rätt men man måste få titta! Man behöver inte sitta och stirra på sin man eller pojkvän dagarna i ändå! Förresten kan du väl ta en bild på Nicke när han har kammat sig och tagit av sig kepsen?!"

Lilla mamma.

Nicke kammar sig inte.

Nicke älskar sin sletna keps vars ursprungliga färg inte går att säga.

Men jag tycker om honom ändå!


Och om en vecka så kommer jag hem till mina små hjärtan!

AWWWWH vem ska få puss först?

Felizia, Nicke eller Sirocco?

Hmmm tror ni de ställer upp på att jag ger dem samtidigt?

Hästarna är nog mer lättövertalade...

^^


Fick ett mail av Ronja med.

Hon är ju supernöjd med min prins.


" Hej Amanda!

Hoppas att du har det kalasbra i Egypten!!

Här hemma går allt bra med Sirocco ska du veta.

Vi var till och med överens hela skogsturen innan idag!!

Sen igår fick jag en lektion av Nina på honom samtidigt som Caitie red sin skimmel.

Sirocco var lite strävig i början men sen gav han med sig och skötte sig exemplariskt!

Ju mer man kämpar med honom desto bättre går han och resultatet visar sig så starkt!

Sådan skillnad på honom och ridskolans tråkiga robothästar!

Förutom Tequila då :)

Du har verkligen världens finaste ponny och TACK så jättemycket för att jag får äran att rida honom åt dig när du inte kan :)

Är det okej om jag använder mitt schabrak på honom?

Fick det i födelsedagspresent och tror att han kommer passa jättebra i det!

Läser din blogg varje dag och tycker att nästa del av novellen ska komma snart!


Kram på dig och ta det lugnt i sanden nu! "


Ronja!

Det är du som ska ha TACK för all hjälp du ger mig!

Och självklart får du använda dina saker på honom!! :)

Han blir bara glad över nya grejer då min lilla häst är en riktig stekare och älskar att känna sig fin!


Pussar och Kramar!

Gaaaaaasch jag har sand mellan tårna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards