Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Älsklingen då!

Av Amanda - 14 oktober 2013 10:51

Nu kommer det ett sådant här puttinullgull-inlägg men det är ju inte mitt problem!


Allså jag är inte den som brukar fastna DIREKT  för en låt.  Nej, jag måste höra den minst 6-8 gånger innan jag ens kan säga att den är bra.

Tills igår.

Klockan 13.27 en söndag förändrades mitt liv totalt.

Jag förstår det inte.

Jag fastnade för en låt.

Inte någon modern låt utan en riktig 1960-tals låt / ballad.


Okej, Ballader och Amanda i samma mening är ganska oigenkännligt men Nicke <3 skickade en låt till mig via Skype and I LOVE IT!

Lägger en länk längst ner till er från youtube,


Men asså jag tycker den är så fin!  :)


Åh vilken söt pojkvän jag har dessutom!

Han är verkligen den bästa som finns i min värld!

Ja, ni som har killar tycker väl att eran är bäst så klart!


Längtar som fasen efter fyra saker just nu!

1. Nicke och Caitlin<3

2. Sirocco och Felizia <3

3. FLÄSKYTTERFILÉ

4. Rida


Men jag har det superduper bra faktiskt!

Varmt och gött så jag klagar inte alls... och ryggen är bättre!


Såå... ska man trotsa farbror doktorn och ta sig en mystur när man kommer hem?

Hm nej inte på Sirocco eller Felizia nu då både det ena och det andra kommer att hända men tänkte på en lugn och snäll häst bara för att bota abstinensen?

Vill rida ju! Så sjukt svårt att vara utan det...

Det kommer inte bli bättre av att man bor på en hästgård full av hästar heller när man kommer hem...


MEN Caitlin? Har vi ens nån häst som stämmer in på LUGN och ORÄDD? hahahaha

Jag behöver nog några rullar silvertejp med så att jag sitter fast!


Näe men PUSSAR och två KRAMAR på er sötnosar!

Inget jätte gullinlägg va?!



Här är låten min kära Nicke skickade:

 
 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 13:28

Du och ditt puttigull... Haha men jag är förvånad över att du gillade den låten faktiskt ;)

Och som svar på din fråga!
Jag rekommenderar att du såna fall tar en sväng på Antonia eller Ricci ;)

Kram

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 13:39

Bra!
Jag gillar att förvåna folk mohahhahahha!

Hm, att jag inte tänkte på det! Står Antonia sadlad när jag kommer hem då? XD

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 13:41

HA HA det kan du glömma lilla gumman! Vilken diva du är!
Lite får man göra själv... ^^

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 13:43

Sicken dålig service! Vad är det här för ställe? ^^ Hahahaha!
Förresten kan jag lika gärna rida barbacka:D

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 13:46

Ja va tusan, stalldrängen åkte av en häst och skadade sig, sen drog hon utomlands så det är inte konstigt att servicen är dålig då! ^^
Men jag sparar mockningen och putsning av seldon till dig så du behöver inte vara orolig!

Hahaha du rida barbacka? Hur ska du ens komma upp på skyhöga Antonia utan sadel ? Jag menar, du är faktiskt lika vig som en blåval i en container

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 13:56

Nej, erkänn som det är! Ni klarar er inte utan fantastiska mig! Det är så det ligger till.

Ja men vad snällt av dig din gamle tant! Jag ÄLSKAR att skyffla skiten, för då tänker jag att varje klutt är en del av dig när du är taskig och råkar du komma förbi så kan jag slänga dem på dig :D

Vad det gäller putsning så råkar jag vara awesome även på det! Den svarta ekololjan är fenomenal på att färga din skimmels träns så att han blir svart efter ränderna och jag kan ta mig ett glas saft och njuta av att jag slipper äga en skimmel som ska tvättas ren... Skokräm funkar också!

1. Antonia är inte så hög till skillnad från din gråa älg ( som förresten är med på bild på min blogg om du läser novellen)

2. Jag är barbackadrottningen! Hur gick det för dig senast?

3. Du som är tillsammans med en f.d chaufför av containers borde kunna räkna ut att en blåval icke ryms i en sådan över huvudtaget! Inte ens om man packar ner den och styckar den!

Sist men inte minst!
SLUTA TRACKA MIN BLOGG!
Folk kan ju få för sig att vi menar allvar XD

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 14:07

Om sanningen ska fram så går det alldeles utmärkt att sköta stallet här hemma utan dig ;)

Den ekololjan ska jag genast göra mig av med och slänga! Häller ut den i din garderob för att du kallade mig tant lilla snorunge!!

Förresten är inte min vackra skimmel någon älg utan en mycket ädel rashäst med fin stam!

Jo det gick superbra! Men du behöver inte skrämma Sky fler gånger... Jag tror inte att mina byxor är torra än efter att du såg till att jag åkte av i en vattenpöl!

Det är lite skillnad på en P.R.E och dina ponnier förstår du. Den där decimetern har stor betydelse ;)

Hahaha jaha är du inne på att man ska döda valstackarna nu också? Det är förbjudet Amanda Nicolina! De är fridlysta vilket man får reda på om man faktiskt befinner sig på skolans lektioner istället för att smyghångla med sin pojkvän på toaletten!

Och du, de behöver bara läsa två inlägg för att inse att du inte menar allvar ofta ;)

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 14:18

Får jag gå en kurs i dryghet hos dig??

OM DU HÄLLER DEN DÄR F*RBANNADE EKOLOLJAN I MIN GARDEROB SÅ SKA JAG LÅNGSAMT OCH PLÅGSLAMT BINDA FAST DIG PÅ EN STOL OCH TEJPA UPP DINA ÖGON SÅ ATT DU TVINGAS TITTA PÅ NÄR JAG SAKTA MEN SÄKERT KLIPPER SÖNDER DINA TRÄNS!
Som antagligen är så insmörjda med den svarta ekololjan att de bara blir glada och skriker LUFT och Befrielse i en hallelujah-kör!

Du är bara avis för att du ditt långa stolpskott inte kan rida ponny längre medan jag fortfarande kan utan problem rida en C-ponny ;)
Så visst, mobba mina urgulliga ponnys du bara, de har ju personlighet i alla fall!

Vaddå döda valar? Nej de får la simma runt i havet om de vill... Jag menade teoretiskt sätt... Men det kanske var lite för invecklat för dig att tänka så långt min älskade blonda syster.
Och där kom mitt mellannamn in också! Haha va fan...
Och vi brukar inte smyga in på toan och göra det. Det finns något som kallas Bibliotek och så har min fina pojkvän bil så vi kan "gömma" oss i den om det skulle vara så!

Och nu kommer du leverera en kommentar om att Nicke inte har en bil för att det är en Chevrolet, men då kan jag påminna fröken om en sommarnatt i Värmland och vad som hände i en betydligt sunkigare Cheva än Nickes!

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 14:25

*ASG*
Haha mina träns är inlåsta så varken du eller den där attans ekololjan kommer åt dem!
Tji fick du!
Och du har inte en chans med att få fast mig för jag är, har alltid varit och kommer alltid att vara starkare än dig din lilla räka!

Jo men grattis till att du kan rida ponny. Ni har ju en sak gemensamt och det är att ni är lika envisa, grälsjuka och tjurskalliga ;) Så varsågod! Jag avgudar mina stora snälla hästar!

Hahaha du vet inte ens hälften av vad som hände i den där Chevyn lilla gumman, du kommer aldrig få veta det heller... Men den bilen borde hamna på Riksmuséet efter allt som hänt i den..

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 14:32

Jag vet var du gömmer nycklen, den ligger i Gingers box ;)

I Dina drömmar syster är du starkare än mig och det finns ingen svart ekololja!
Men nu ska jag berätta en sak för tant innan jag hjälper tant över gatan...

Du förstår att när man blir äldre blir kroppen svagare efter en viss gräns.
Den gränsen passerade du ungefär samtidigt som dinosaurierna vandrade här på jorden...

Ja resten förstår du säkert eller ska jag be nån förklara?

Tack :D Härligt att rida ponny ju, jag vet ju vad deras hemlighet är så det är inga problem!

Men då kan ju du och den där hemska bilen stå i samma monter på muséumet :D Jag menar, ni passar ju tillsammans som ler och lång halm!
Och jag anar både det ena och det andra. Lillasystern din är inte så dum som du tror!

Hahahhahaha

Fan jag kissar på mig av asgarv snart!

DÖD ÅT SVART EKOLOLJA!

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 14:40

NAAAAAAAW
ska jag hämta en blöja åt bebisen?
Eller en potta kanske?

Ja men jag behöver inte drömma, för jag vet att det är så! Hahaha vem av oss vare som köpte den där ekololjan egentligen?
Nått mer värdelöst än den finns inte... förutom en sak, den duger till att färga dina vita kläder då förstås!

Du önskar bara att du varit med om den tiden i Chevan, det vet jag!
Och nej syster, det vet jag att du inte är... det är mycket värre!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 14:46

Skicka det med posten till Hotellet tack ;)

Hm, ja du jag vet inte men ett BIG MISTAKE kan vi konstatera att det var haha!

Ha ha ha vad rolig du är! Nu är du bara avis för att jag är tillräckligt oskuldsfull och så vacker att jag kan bära vitt.
Till skillnad från dig!

Ha näe du ett gäng dretfulla värmlänningar utan gränser klarar jag mig utan.
Men det är lite så att psykopater söker sig till liknande folk så jag förstår varför du umgicks med dem.
Och trots detta lyckades du hitta ännu värre i Småland ^^

Suck.... Jag tror jag tar mig ett dopp i havet istället för att sitta här.
Massören är numera övertygad om att jag och min Ipad sitter fast i varandra ^^

 
Caitie

Caitie

14 oktober 2013 22:08

Du, förresten så kollade jag din novell och om du menar att den vita hästen skulle vara Risse så tycker jag absolut att damen borde skaffa sig ett par stora glasögon med flaskbottnar för hästen på bilden är inte ens i närheten av honom!

För det första är hästen en avblekbar skimmel!
För det andra är hästen på bilden en P.R.E
För det tredje är hästen på bilden ett sto!
För det fjärde är hästen på bilden Antonia Graza!!!

BLINDSTYRE!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 oktober 2013 22:10

Jag känner hela vägen hit hur du kokar av ilska hahahahahahaha ^^

Klart jag vet att det inte är Risse... Det sa jag bara för att retas!

Puss puss jag älskar dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards