Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

We are not Insane...

Av Amanda - 14 oktober 2013 21:17

Just faboulus!

Nej men seriöst...

Apropå kommentarerna till mitt inlägg " Älsklingen då!" så fick Caitie och jag bara en extrem och akut släng av dengufeber eller nått. Ja ibland kan vi spåra ur helt och hållet... Ni ska vara glada över att slippa höra oss live.

Diskussionen om den svarta ekololjan fortsätter kontinuerligt och har gjort sen nån av oss köpte den där flaskan och testade den.

Nu gjorde vi det dock på ett av Siroccos träns.

Caities kommentar kom från en riktig rikemansf*tta:

" Äru helt lost, mitt träns kostar 4000:- spänn. Tror du seriöst att det ens får träffa nått annat än Stübbens produkter för lädervård!?"

Ja ja vi tar fram Börjes 99:- träns som tål ALLT!

Jag skojjar inte asså!

Asbilligt, skitsnyggt och praktiskt är det med. Classy style. Världens bästa "slit och släng" träns!!!!

I LOVE IT!


På med oljan och sedan dagen testade jag detta på min bruna älskade ponny under ett ridpass.

När jag tränsade av honom hade ekololjan lämnat svarta märken på Prinsens huvud!

Jag och syster spenderade x antal timmar på att få honom ren och sedan ställde vi flaskan i sadelkammaren med en stor fet Post It-lapp på: " ANVÄND INTE SKITEN!!!"

Kan säga att vi ringde bolaget som gör Ekololja och undrade hur vi skulle få hästen ren... Deras kommentar var bara att de aldrig varit med om detta innan och de föreslog ett vanligt hästschampoo.


Det funkade inte så jag ringde tillbaka och var helt förstörd!

" Nu ska min skimmel på uppvisning och fotografering och han har fullt av svarta ränder på grund av eran Ekololja! Så nu kommer vi att förlora och jag ska minsann tala om för alla på utställningen att det är ERAT fel att inte min häst kunde bli champion! Ni har förstört hans karriär!!!! Vem vill ha en häst på bild med svarta ränder när han ska vara vit??"

Svaret: Ja nu är det inte jag personligen som är ansvarig här... Jag talar bara i telefonen men om du är missnöjd med produkten kan du maila oss och sedan skicka in kvittot så får du pengarna tillbaka! "

Hmmm you don´t know me.... I AM EVIL!

" Vad spelar dem kronorna för roll när min häst värd en halv miljon är förstörd då han försörjer mig och mina barn på sitt utseende? Vinner vi inte tävlingen som börjar om en timme så är det erat företags fel att mina tre söner får svälta i en månad! "

" Sälj hästen då..." svarade den tjuriga telefonisten.

Ja, vad svarar man på det?

" Det finns ingen i det här landet med pengar nog att köpa honom. Men nu får jag väl bara slaktvärdet för honom! Såvida du inte vet hur jag får bort det utan att skada hästen? " * Gråter *

" Ja min mamma använde vitt puder och krita på sina katter... försök med det"

" Fuck this! När nästa person ringer i samma ärende kan du rekommendera ljummet vatten och Grummes Grönsåpa istället!"


Grönsåpan funkade efter en hel del gnuggande!


Där föddes vårat hat av denna produkt, kan dock rekommendera orginalet!

I med en del Ekololja ( den ljusa varianten ) en del vatten i en balja

Ner med den nya läderprodukten i ett dygn

Smörj med sadeltvål och låt sedan torka.

Sedan har du en supermjukt och lättskött träns eller grimma, eller vad som! :D


Ja ja... kände bara att en djupare förklaring var på sin plats.

Bjöd på ett supertips med :)


Nej nattbad!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS



 
 
Ingen bild

Becca

15 oktober 2013 16:11

kan man få en länk till tränset måntro?
FYRA TUSEN?! Oj satan i gatan va dyrtt..! CAITIE?!
Haha aja give mah tha länk!!

Amanda

15 oktober 2013 18:29

Jag köpte mitt när vi besökte butiken i Tingsryd och då var det på specialpris men det kostar 139:- nu så var ju inte så farlig skillnad.¨

http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Annars sök på Google på Börjes Tingsryd sen klicka dig fram till webshopen och sedan träns
Torino hette det jag har =)

Haha mm min syster är galen vad det gäller träns... Hon har hur många som helst och alla kostar över tusenlappen!
Sen massa olika pannband och tillbehör. Gud nåde den som har ett mässingsbett till silverfärgade spännen i hennes värld t.e.x ^^
Haha Caities svaghet heter träns!

 
Caitie

Caitie

15 oktober 2013 18:33

Jag gillar kvalité ;)

Nej men älskar snygga träns, i massor! Lite svårt att bestämma sig för vilket man ska använda bara ^^

Och Amanda!
DET ÄR ASFULT OM DU INTE HAR BETTET I SAMMA FÄRG SOM TRÄNSETS BESLAG!!!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2013 18:37

SNOBB DU ÄR SYSTER!

Haha nej det kan vara riktigt snyggt faktiskt och det är inte alla som har råd att köpa både nytt träns och bett till sin häst vettu. Speciellt inte om personen är lika knäpp som du som spenderar en hel förmögenhet på läderremmar!

Du är så ytlig! Hahaha! Bättre att skaffa sig något som är funktionellt istället för dyrt!

 
Caitie

Caitie

15 oktober 2013 18:40

Ja, jo jag låter faktiskt som en jäkla snobb nu ^^
Men har man valmöjligheten så har man ibland =)

Och de är funktionella... Jag slipper byta bett och krångla när jag ska rida, för de finns redan monterat! Så behöver jag pessoabettet på Sky så är det bara att ta det tränset, likadant om jag ska ha det tredelade, eller hackamooret...

;)

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2013 18:43

Wow du erkänner! SENSATION! =)

Hahaha ah jo men istället så står du och funderar på vilket bett du behöver i en timma innan du tränsar hästen. Och det tar en halv minut att byta bett ( utom kandar då!)

Haha hur många träns har du till varje häst egentligen???

 
Caitie

Caitie

15 oktober 2013 18:54

Haha jag vet ju att det faktiskt är så!

Hmm... Bra fråga!
Risse har ju minst, han har bara sitt kandar, Aachen och det med 70-tals nosgrimman s det blir 3.

Ginger har ju uppvisningsträns ( 3 st ) 2 st Aaachenträns, tre pullarträns, ett med vanlig engelsk nosgrimma, 2 westernträns och ett från Hööks som faktiskt bara kostade 649 :)

Sky har ju 2 aachenträns, tre pullar, ett hackamoore och ett uppvisningsträns

Så Ginger har flest 12 st Sky har 7 st och lilla Risse har bara 3....

Stackarn! Får bli att nätshoppa snart! Han är ju mobbad!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2013 18:56

Med andra ord har du 22 träns till tre hästar!
Herregud, du är bortom benämningen sjuk. syster!

Hahaha va fan, jag har två träns till Sirocco och han klarar sig utmärkt! Varav det ena bara används när vi tävlar ju!

Felizia har bara ett!

 
Caitie

Caitie

15 oktober 2013 19:01

Mja men nu räknade jag bara med dem som används...

Har nog kvar Rosies träns nånstans också förutom de två som hänger i sadelkammaren på hennes plats. Sen ligger det ju lite "reserv"delar överallt i sadelkammaren. Och tre träns vet jag att jag inte använder på grund av att de är extremt fula...

Skyll inte på mig att jag är skadad. Det är våran mors fel... Det går i arv!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2013 19:06

Suck!
Skyll inte på mamma! Hon är inte lika galen som du!

Haha ja du, ska jag ordna ett nummer till snälla farbröder i vita rockar åt dig tro?

Haha nu kommentarbombar du bloggen igen!
Vad ska Becca tro om oss egentligen? :O
Stackars henne...

Så Syster, gå och umgås med Jim nu så inte han blir ledsen!
För nu ska jag snart äta middag nere vid havet och det är ditt fel att jag inte hann skriva ett blogginlägg!

Puss!

 
Caitie

Caitie

15 oktober 2013 19:09

Jag har det redan men tack ändå syster! ;)

haha ja du, jag vet inte... antagligen är det hon som kommer ringa farbrödena... Näe man jag tror att hon vet att vi skojjar.

Hahhaa näääe stackars dig Manda! Men du kan ju blogga sen :D

Puss och ät inte för mycket av varanödlorna nu!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2013 19:11

SHIIIIPOOPIIIII!!!!!!!!!!!!!

Haha sant sant!

Hmm nämn aldrig ordet varanödla igen! De lurade mig! Jag lovar! De sa att den var död, uppstoppad och lite mera död!

 
Ingen bild

becca

15 oktober 2013 20:05

Okej jag skrattade så jag föll av stolen...
Urgh, Uhm.. Var inte rädd för farbröderna nu, jag har redan ringt de'
Men caitie: 22 JÄVLA TRÄNS?!
Oh shit jag vill bara falla igenom jorden nu... framför mig så tänker jag dig: Med en skitsnyg arab, Dyra märkes kläder,Bett som passar ihop med stigbyglar osv. Sen ser jag mig själv: Sitter på en häst som tuggar bettet så fragdan yr, Jag som sitter i hopkuren på hans breda rygg i jeans,Stövlar och en ylle tröja. På huvudet en mössa medtrycket: "Bad hair day" och mitt otvättade hår sticker fram under mössan. Hästen är lika tjock som en valross och vinterpälsen gör honom fluffig.. Sen kan vi Jämföra träns! Mina: Gamla slitna och har funnits i 70 år, bärts av 5 olika stolta och tappra hästar,Tre delat enkelt bett, som inte alls matchar mässingslagen på tränset. Till tränset har jag ett par långa western tyglar, Barbacka.
Dina: Nya dyra flashiga.. Behövs det mer beskrivningar? Nope...
Det enda som matchar med jag och Jocer är mina ögon och hans päls och vårat sätt att finnas som får det att sjuda: "Nörrlänning" omkring oss....
Jag känner mig efterbliven :s Visserligen har jag... En...5 boa'r med bara häst saker som ännu inte är utforskade, Jag har hittat guld i essa boar caitie, Guld.
Puss och kram på er, Fakta är ställt och ni är galna<3

Amanda

15 oktober 2013 20:38

Haha då lyckades vi göra din kväll =)
Ja, 22 träns!!! SJUKT! INSANE!!!

Men du,tänk inte så!! Det spelar ingen roll hur det ser ut på utsidan då det är insidan som räknas! Glöm aldrig det ;)

Kan berätta för dig att min syster inte ens äger märkeskläder, där tar hon bara det som hon själv tycker är bekvämt ( Jims mysbrallor typ) så Caitlin brukar se ut som ett troll med håret åt alla håll, gårdagens smink, säckiga kläder och stora stickade tröjor även på sommarn....

Allså hon kan lägga 4000 på ett träns men på kläder till sig själv tror jag inte ens hon lägger 500 kronor om året...

Så den bilden med araben kan du sudda ut... haha bästa är när hon kommer barbacka på Ginger i mysbrallorna och endast grimma och grimskaft på hästen... Kan säga att det är hillbllylooken de luxe och Ginger är tjock som en tunna!
De rullar fram bägge två!

ÅH det kan jag tänka mig! Skulle kunna spendera timtal med att utforska boarna !! En riktig guldgruva!

Hahaha Tack bruden I know that we´re crazy ;)

Puss

 
Ingen bild

Becca

16 oktober 2013 21:10

haha jo vet att det är insidan som räknas...! Ni har ju ett hjärta av guld o de vet ja redan! Oavsett vad!
Nej shit, Ska man ta o duscha måtro? Kom ju från ridskolan,Avskyr de stället.
Hälsa caitie okej? Jag vet inte vad hon skrev i inlägget Nej,nej,Nej!, De är ju liksom lösenord på skiten, Men saånt får man ju ta, Vissa saker e privata... Men hälsa henne väl okej?

Amanda

18 oktober 2013 13:58

Klart att det är det!
Haha men visst, jag verkar faktiskt som en jäkla snobb ibland. Det håller jag med om! Men man ska aldrig döma någon efter det allra första intrycket.

Haha mm det kan ju vara bra med dusch ibland! ;)

Hm, har hon inte gett dig det?!
Jag har inte läst det ännu men vet vad det handlar om...
Hon sa ju att hon skulle ge dig det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards