Alla inlägg den 4 november 2013

Av Amanda - 4 november 2013 18:57

Dag 1 - 10 Faktapunkter om mig ( antar jag?!)


1. Jag är en ganska framåt person ( Det visste ni la redan iofs...)


2. Jag är helt värdelös på matematik. ( Oki, 1+1 = 2 kan jag ju...)


3. Jag tycker inte om att sticka tröjor!!!!!!!


4. Ibland tror jag att jag lever i en fantasivärld ^^


5. Mitt mellannamn är Nicolina  ( Var nu mina föräldrar fick det ifrån?!)


6. Jag har faktiskt varit med i ett band och spelade gitarr. ( Det ni!! Sen att det lät förjävligt behöver jag inte ta upp)


7. Jag har varit i/på ALLA världsdelar.


8.  Just nu har jag rött nagellack!


9. Jag är en riktig j*vel på att dansa bugg!


10. Jag blir deppig när det regnar jättemycket.


Haha okej, första dagen gick helt okej! :D

Av Amanda - 4 november 2013 18:50

Jag hamnade här igen!

Haha men det vara BARA för att jag hittade en sånhäringa 30-dagars grej som jag snodde direkt!

Så nu kör vi en helt ny kategori, lägge korten på bordet och LET`S GO!


Haha det kommer gå straight to hell... Näe men jag ska göra mitt bästaste.


Okej. och bara för att göra det mer varierat så kommer alla inlägg skrivas i GRÖNT


Dag 1 - 10 fakta punkter . 
Dag 2 - Min familj.
Dag 3 - Min bästa vän.
Dag 4 - Något som jag brinner för. 
Dag 5 - Min största idol. 
Dag 6 - Typ av killar jag faller för.
Dag 7 - En ovana jag önskar att jag inte hade. 
Dag 8 - Någon jag skulle vilja byta liv med för en dag och varför.
Dag 9 - Vad jag skulle göra om jag fick en miljon. 
Dag 10 - Innehållet i min väska. 
Dag 11 - Vad jag hade på mig idag. 
Dag 12 - Mina smeknamn och hur jag fick dem. 
Dag 13 - Mitt liv i fem ord. 
Dag 14 - Ett fint minne. 
Dag 15 - Den största förändringen i mitt liv. 
Dag 16 - Det bästa som har hänt mig. 
Dag 17 - Min profilbild på facebook.
Dag 18 - Min mobil.
Dag 19 - Vad kärlek är för mig. 
Dag 20 - Min första kärlek. 
Dag 21 - Tre bra saker med mig. 
Dag 22 - Tre dåliga saker med mig. 
Dag 23 - Mina rädslor. 
Dag 24 - Vad som gör mig annorlunda ifrån alla andra. 
Dag 25 - Min favorit tid på året. 
Dag 26 - Något jag saknar.
Dag 27 - Meningen med livet. 
Dag 28 - Min favoritlåt. 
Dag 29 - . Har jag förändrats från den jag var för tre år sen? 
Dag 30 - Mina framtidsplaner.



Av Amanda - 4 november 2013 17:49

I´TS ALIVE!!!!

MOHAHAHAHHA


Haha vilken dampdag jag har då! YEEEY Back in School!

Jag kommer dit och är på ett strålande humör!

" Tjena Bitches, Saknat mig eller vad?"

" Snarare eller vad... du anar inte hur lugnt och skönt vi haft det! Och hur kan du vara så glad på en MÅNDAG????"

"Haha jag är awesome bara! Everything is just SUNSHINE AND RAINBOWS!"

Mja det sista är från Smurfarna 1...

" Amanda, du måste sluta knarka!"

" Nej nu tycker jag att det är dålig stämning här så nu sätter vi oss i en ring och sjunger Bamse-sången!"


Den idén var det INGEN som nappade på...

Jag förstår inte varför?

Vad tusan äre för fel på Bamse sången nu då?

" Heja Bamse starkast häri världen men han tycker inte om att slåss"... La la la...

TRÅKISAR!


Haha varför är jag så glad idag?

Det har ju varit en assorglig helg.


1. Jag har flyttat från min mamma och min katt!

2. Vi fick avliva en häst.

3. Nicke har jobbat exakt hela tiden.

4. Jag råkade trampa snett och halkade rakt i en hästskit.

Okej det sista var kanske inte så sorgligt... Mest skrattretande för jag hade mina NYA SNYGGA ridbyxor på mig...


Mja, det är nog nått fel på mig.

Men va fasen, man kan vara lika glad ändå.


Haha jaa... med lilla Felizia går det toppen!

Jag babblade ju om att flytta henne till ridskolan men jag tror hon har det bäst hemma.

Min lilla tjej har nämligen skaffat sig en pojkvän.

De är så gulliga!

Haha Felizia står och gnäggar och så kommer Blixten som han heter i full ponnygalopp.

Blixten är en liten Shetland/Welsh/Island/New Forest blandning och vit med stora bruna fläckar på. Haha hans man är enorm och jag fattar inte hur han ens kan se då han ser ut som ett fläckigt troll men så söt!


Så står de och gnäggar och pratar med varandra på varsin sida staketet! Hahah CUTE!

Annars så tror jag att hennes vila satte verkligen fart för nu har vi bara gjort framsteg hela tiden!  :D


Hm idag sa våran mentor att nästa termin så ska vi få utbilda en egen häst. Antingen en vi äger själva eller så får vi låna en unghäst av ridskolan.

Hm, äre inte det jag håller på med mina små trollisar?

Sirocco har jag ridit in helt själv... OOOPS där kom svaret varför han är helt outstanding knäpp ^^

" Jo men det ska ni göra under utbildningen är tanken..."

Jahopp... Aja...

PAPPA!!!! ^^

Men farsan sa att det ska vi kunna ordna, för han tycker inte att jag ska lägga ner så mycket arbete på en häst som inte är min eller som jag kommer att "tjäna" nånting på!!

Öh va?

Jag får ju en utbildning!

Jo det får du, därför ska du lära dig från början att aldrig jobba gratis!

Hm, är min far skadad eller?

Men men han sa åt mig att börja redan nu att kolla efter en unghäst som blir redo att ridas in till nästa höst.

Jaha, men jag är ju supernöjd med dem två jag har!

Har inte en aning vad som skulle komplettera dem två fina hästarna till fullo!


Caitie var ju ingen hjälp heller...

" Ta dig an Q.R då!"

Hhaha nej tack, den donnan är DIN häst och DITT problem!


Scch! ska berätta en hemlis... SCCH!

Oki, ingen kollar va?

okej...

Jag tror att min syrra kommer få kämpa sig grön med Q.R då hon aldrig haft en normal häst förutom Rosie då...

Men det är en hemlis!

Eller näe egentligen inte haha.

Men kolla,

Rosie - Normal läromästare <3 Lite tjurig ibland men det är trots allt ett ponnysto!

Sky -  Gasen i Botten all the time. Snabbast vinner!

Ginger - Argbiggan nr 1

Risse - Hmm... ja han är ju ganska normal dock... Lite damp ibland bara

Quiet Riot - Haha Sattygens mästarinna upplärd av Professorn Sirocco.


Ja...


Nej, hahaha!

Jag borde kolla hur dammsugarn funkar... Spännande det här... I med kontakten och trycka på "ON" :P


PÖSS PÅ ER DÅ!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards