Alla inlägg den 8 november 2013

Av Amanda - 8 november 2013 20:03

I alla fall inte när man heter Amanda!


Men det återkommer vi till senare!

Ett besök till Hööks blev det och jag hittade lite småprylar till mina änglar!

De fick varsitt nytt schabrak, Sirocco fick ett blått och Felizia ett rött sen hittade jag lite nosludd att sätta på Felizias grimma då alla hennes grimmor ger skavsår.

Fattar inte varför, har testat olika material, storlekar och färger men ändå!

Hoppas att dessa stora luddiga Nosludd är lösningen...

Caitie köpte schabrak till alla sina hästar, för de har ju redan 30 stycken var så varför inte ett till? ^^

Hon tvekade lite på ett träns, velade i en timme innan hon kom fram till att just det, Sky har redan ett likadat! Hahha bra koll... Skaffa mindre grejjer och håll reda på vad du har qwinna!


Syster bjöd sedan på mat och vi åt kycklingsallad så det smakade bara bra.

När vi åt så kom Carro förbi och vi bestämde att vi skulle hitta på nått ikväll för skojs skull.


Jaha för en timme sedan ringde hon och sa att hon inte kunde för hon hade redan lovat Sofia.

I och med att jag och Sofia inte alls kommer överens just nu så kan vi inte ses.

Hepp...

Lite surt faktiskt!

Hmm jag undrar det för det var Carro som ville att vi skulle göra nått ju...


Nicke är och firar Ragge tillsammans med resten av killarna och deras vänner men jag känner inte för att festa alls ikväll.

Är gammal och trött haha.

Så blir en stor påse godis, cola och en bra film istället!

Lade om planen lite hehe.


Nej nu ska jag inte tråka ut er mera! Ha en mysig fredag!


PÖSS!


Av Amanda - 8 november 2013 15:08


W  

     hat a wonderfull world!

Typ sjungt den hela dagen... Jag borde skaffa mig ett liv.


Haha nej eller kanske inte... Jaha skola avklarad för denna vecka.

Idag talade en kille om för mig att jag borde skaffa mig en hobby utöver att leka med maten.

Jag svarade lugnt och stilla att jag tycker om mat men att hästkött inte äts så mycket i Sverige utan det är mest gris och ko som serveras. Det vet varenda en som har något som kallas allmänbildning!


Det har varit en seg dag rakt igenom!

Jag vet inte varför men jag har inte lust till nånting!

DÖÖÖH ändå är jag så uttråkad att jag skulle tycka det var roligt att se målarfärg torka.  

Och hur roligt är det på en skala på 1-2 ???


Nej men jag måste styra upp det här!

Och askallt äre ute med... Frös ihjäl när jag var i stallet innan.

Meen gaaaaaaacscchh!


Skuttiskutt!

Caitlin! Underhåll mig!

Kan vi inte dra in till stan eller nått?

JAAAA det gör vi, vi åker till Hööks!

Ringer syster direkt!

Ring, Ring, bara du slog en signal....

Haaha!


Vilket kasst inlägg!


Jippie hon svarade! Så dax att klä på sig sen drar vi en sväng!


Puss och Kram!


P.S Becca... UPPDATERA snart PLZ!!! D.S

Av Amanda - 8 november 2013 14:59

Dag 5 - min största idol


OJ!

Vem är det då?

Öhm när jag var liten så var det ju Bamse som var the one and only men nu har jag ju börjat att växa upp.

Seriöst, jag hade allt med Bamse, gardiner, affischer, alla filmer, kläder....

Jag var helt besatt!

Men det var då...

Vem är det nu?

*TÄNKER*

......

....


Nej men jag är inget fan direkt av nån kändis eller så.

De flesta är awesome på sitt egna lilla vis.


Haha fan va tråkig jag är!

Ni hade väl väntat er en hel bok om nån person...


Nä Sirocco är min största idol tror jag!

Av Amanda - 8 november 2013 00:50

Never Try to be someone else - Because You´re Great as you are!



Yes vi inleder nattens inlägg med en väldigt bra mening i mitt tycke ;)

Haha lite peptalk vad det Amanda kom på denna sena nattatimme!

Awesome hahaha....


Nej men va fan, idag är jag en stolt ägarinna till en fantastisk Connemaravalack vid namn Sirocco!

På träningen idag så klockade allt!

Hans skänkelvikningar var i klass med en OS-häst!

Han hoppade 1 m utan problem och det kändes bara så underbart att få sitta på hans rygg och känna att han ger allt!

Fantastiska häst! <3 Jag älskar dig över allt annat!

Till och med Leena var impad, vilket inte händer så ofta.

Hon frågade om jag var intresserad av att komma med i deras ryttarlag för ponny.

Hm, känns som om jag har mycket på gång redan....

Och det har inte gått så awesome för mig och Sirocco när det kommer till tävlingar, sist blev han ju halt t.e.x

Så nej, jag har inte tid faktiskt....


Men Grattis till Elin och Lady som kom med i ryttarlaget! Jag vet att ni kommer att bli bäst på banorna! :D

Superglad för deras skull! Då de verkligen förtjänar det!


Annars då?

Joho jag ska strax krypa ner i en redan uppvärmd säng och somna på Nickes arm :)

Hehe det bästa med att bo själv är att mamma inte kan säga nej om jag vill ha en nattkompis! ^^


Hihi jag är riktigt glad idag för att träningen gick så bra! :D


Näää imörrn äre skola... Slutar vid 13.oo dock så sååååååååååå hårt kan det väl inte bli? Eller? :O

Puss på er!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards