Alla inlägg den 21 november 2013

Av Amanda - 21 november 2013 12:09

Dag 18 -  Min mobil


Är en Iphone 4S med Rosa skal haha! Är ni förvånade eller? Nej trodde la det.


Ringsignal: Iron Maidens Fear of the Dark

Bakgrundsbild: Sirocco

Missade meddelanden: 3

Av Amanda - 21 november 2013 11:35

.... Skoluppgift som går ut på att du ska försöka peppa en annan människa till ett bättre liv.

Eller om du redan har gjort det.

Haha vad tusan! Det är ju assvårt!


Men då tänkte jag... Att jag vet exakt vad jag ska göra!


Kommer ni ihåg Stephanié som jag träffade i Thailand.

Hennes två kusiner som mobbade henne på grund av dyselexi....

Jag mailade henne och frågade om hon kände att hon hade ett bättre liv nu än innan Thailand.

Och svaret blev såhär:

" Amanda, om jag inte träffat dig och du hade sagt ifrån till Danielle och Michelle som du gjorde så hade jag fortfarande varit den där blyga, tysta, fula tjejen. Men tack vare att en helt okänd person kommer fram och skäller ut dem så slog jag upp mina ögon.  Det finns bra människor i världen.  Jag avundas dig som är så omtänksam, livlig och fräck nog att kunna stå upp för den du är.

Idag är jag och mina kusiner bästa vänner. Jag har en underbar pojkvän ( vilket jag aldrig trodde jag skulle få) och har fått många nya vänner tack vare dig!

Så Tack för att du finns och visade mig vägen till ett bättre liv! Jag Älskar Dig! Kram! "


Min lärare fick läsa detta och hennes enda kommentar var: " Bra jobbat, men... Kan DU franska?"

Ja, till vardags kan jag det efter alla resor till Paris <3

Hennes min var obetalbar!

" Det trodde jag aldrig, för du har ju inte läst franska i skolan!"

Nej, har inget behov av det..


Men hon var nöjd med min uppgift! Jösses I Did It! I got the Bitch satisfied!!! :D


Jaha idag ligger det 2 dm snö på backen så har väl en och annan rodeotur framför mig i stallet idag. Sen kommer ju ridskolebarnen till oss i eftermiddag så blir hästuppvisning.

Tack till Natha, Marie, Nina, Caitlin, Tess, Ronja och Fanny för att ni kommer hjälpa till och visa upp era fantastiska hästar!


Barnen kommer nu att få se följande raser i action:

* Hannoveranare ( Risse och Q.R)

* Connemara ( Sirocco)

* New Forest ( Bandit, Fannys ponny och självklart Rosie)

* Engelskt Fullblod ( Sky )

* Trakhenare ( Ricci)

* Svenskt Halvblod ( Silver och Felizia)

* Shetlandsponny ( Linus, Fannys ponny)

* Svenskt Varmblod ( Lillfux och Rille)

* Frieser ( Chantelle )

* P.R.E ak.a Andalusier ( Antonia och Palace)

* Korsningsponny ak.a Svensk Ridponny ( Blixten )

* Islandshäst ( Hildur, Maries sötnos )

* Nordsvensk ( King, Ninas andra häst)

* Arabiskt Fullblod ( T.D )


Så massor att göra idag, innan de kommer. :) Men det ska bli kul. Roligt är att det är så blandade färger. Hildur är skäck tex, King är en black och sen de vanliga, tre varianter av skimmel och olika fuxar ;)


Jaa... Hann inte blogga igår alls så ber om ursäkt för det =) Men sånt är livet!

Träningen med Sirocco gick ganska bra. Vi hoppade studs haha!

Jösses vad kul det är hahaa.. Skutt, skutt, skutt, bocksprång, skutt...

Nej men prinsen skötte sig verkligen! ;)


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards