Alla inlägg den 14 november 2013

Av Amanda - 14 november 2013 16:13


Att man aldrig har tråkigare än vad man gör sig är ett som är säkert!

Så idag har jag och Elin smsat en hel del.

Hur man snöar in från Kyckling, till E.T och Bamse kan man ju undra...


Elin:

" Jävla kycklingkebab! Jag hatar att va sjuk! Ändå sitter jag här i soffan och tänker på hur gött det vore med en fet och flötig tallrik med kyckling, pommes och SÅS!"

Jag:

" Haha va illa! Jag ska aldrig mer käka kyckling i hela mitt liv..."

Elin:

" Kan man göra denna rätten på Kalkon tro? "

Jag:

" Fågel som fågel... Korv kanske man ska testa?"

Elin:

" Haha du tänker på korv och jag på sås!"

Jag:

" Skaffa pojkvän!!!"

Elin:

" Funderar på det... men vart hittar man en sån då? Har du några på lager?"

Jag:

" Ska kolla i byrålådan :D Näääeee där va dem inte..."

Elin:

"TUSAN!!!! Nätdejting kanske?"

Jag:

"Ah jo, om du vill ha en överkåt gubbe som är äldre än din pappa såvisst! "

Elin:

" Haha då blir pappa arg! Nej tänkte om Nicke hade nån polare... ^^"

Jag:

" Han har många... John kanske?"

Elin:

" Nej, fult namn juu^^"

Jag:

" Meeh kalla honom Berra eller vad du vill! Jag tycker han verkar snäll!"

Elin:

" Berra???!! Vart fick du det ifrån?"

Jag:

" Nä kollar på Jurassic Park och den där ena dinon ser ut lite som John men även som en Berra! Du vet den där hemska saken som bara ryter och är allmänt trött på livet..."

Elin:

" T.rexen??"

Jag:

" Ahh visst fasen ser den ut som en Berra?! Äter upp söta getter och fula gubbar, Springer runt och vrålar lite

Jag undrar vilken drog Berra tar.. :D  Skulle vilja smaka!"

Elin:

" Hahaha ah jo, han ser ut som en Berra fast var inte alla honor? Hahah va sjuk du är! Jag tror bara att Berra är hungrig"

Jag:

" Men Berra kanske är en tjej... Inte konstigt att h*n är så arg då när den har ett så fult namn!!!"

Elin:

" Ge Berra en kyckling!!"

Jag:

" Ja varför gjorde dem inte det i filmen?? Utan låter stackars Berra springa runt och svälta i två filmer till!

Djurplågeri på HÖG nivå!!!"

Elin:

" Så smarta var de nog inte... förresten så är det inga riktiga dinosar i filmerna, utan robotar så djurplågeri vet jag inte..."

Jag:

" Klart att det är riktiga dinosar! Det är ju han spielberg som gjort filmen! Hävdar du oxå att E.T inte finns eller?! "

Elin:

" Amanda, vi måste prata... Nej det är inga riktiga dinosar, E.T är oxå en robot och när vi håller på så kan jag även berätta att varken Påskharen eller Jultomten finns heller..."

Jag:

" Nu är hela min värld förstörd! Jag som trodde att E.T var riktig!!! Hela min barndom är bortkastad! Speciellt eftersom jag genomsökt alla uthus jag hittat efter den där E.T snubben! Men Jultomten visste jag :D

Och Påskaharen körde syrran över i påskas! Det var en stor jakt på det aset för han hade snott alla barnens godis!!!! "

Elin:

" Hahaha vaaa???  Men du, E.T var ju i USA så inte konstigt att du inte hittade honom här..."

Jag:

" Jo du vi hade fullt sjå här, från norr till söder i jakten och änna bort från Thailand jagade vi han den saten... Men till slut så fick vi han!

Jo men jag letade i USA oxå... Ingen E.T alls..."

Elin:

" Jag beklagar din barndom Manda! Faktiskt!"

Jag:

" Tack! NU kan jag gå vidare i livet.. Men Bamse är riktig i alla fall! För jag har träffat han massa gånger utomlands på hotellen, Och Vargen, Lille Skutt och Skalman :D Så dem finns! På Fritidsresors hotell!

Var la inte så kul att sitta i kalla sverige och dröna nu när de inte gör mer filmer så varför inte dra utomlands lixom?"

Elin:

" Haha mm... Ingen kommentar. Det går nog bra för dig oxå i framtiden lilla gumman! ^^ Man ska acceptera dem som är "speciella"och det är inget fel med att vara det =) "

Jag:

" NU låter du som mina psykologer!"

Elin:

" Hahaha jag vet! Jag borde bli en sån där... Fast min slutsats är nog att du är ett hopplöst fall.."

Jag:

" Men om sanningen ska fram så är jag ganska awesome på att hoppa... Både utan och med häst :P"

Av Amanda - 14 november 2013 11:45

Dag 11 - vad jag hade på mig idag!


Mina sexiga gröna mysbyxor som är hur hemska och fula som helst. Sen en stor varm tröja, en sån här svart med dragkedja och luva... Den är asmysig,


Hm är man sjuk så är man!

Haha Nicke sa att det där var det snyggaste han sett på länge...

Jag svarade honom att jag är fullt medveten om vad ironi är för något....

Av Amanda - 14 november 2013 11:19

Jag intalar mig själv att det INTE ÄR synd om mig idag.

Eller försöker!


Imorse när jag vaknade så mådde jag så illa att det blev att rusa till toaletten och må lite mer illa. Jag ska inte berätta i detalj men när man är helt nyvaken och mår som så, så hänger inte hjärnan med lite.

Så sitter där ynklig och vill bara att mamma ska komma och göra det bra igen en stund.

( Haha ja jag är fortfarande världens mammagris när jag är sjuk om ni minns Thailandsresan?)


Men sen tänker jag!

Skärp dig för helvete! Du har inte tid med detta idag!

Okej, reser mig och tar en dusch.

Känner mig ganska så pigg men skippar frukosten så byter om och ska bege mig till skolan.

Kommer ut på verandan och får världens yrselanfall.

Allt bara snurrar så jag håller mig i räcket och väntar tills det går över.


Nicke som väntar i bilen ser detta och kommer till undsättning direkt.

Han frågar självklart vad som är fel.

Bara lite yr, svarar jag till min ganska oroliga pojkvän.

" Manda för fan, du är likblek och dina ögon går i kors!" svarar han. " Glöm att du ska till skolan"

Meeeh det blir bra snart!!!

" Nej, jag kör dig till Vårdcentralen istället..." säger han och leder in mig i bilen.


Jag försöker verka pigg och prata men han går inte på det alls.

Så han kör mig in mot stan.

Plötsligt kommer illamåendet och jag bara skriker att han ska stanna.

Tvärnit och jag öppnar dörren och kräks igen.

Nicke ger mig lite papper efteråt och undrar om jag fortfarande mår bra...

" Du är inte gravid va?" frågar han.

" Va fan... säg inte så du skrämmer skiten ur mig! Jag ska ha barn när jag är 25 och inte en dag innan dess!"

" Bara frågar... Lugna dig hjärtat!" säger han och lägger armen om mig.


Fy fan vilka tankar han ger mig! Tänk om det är en mini-manda i min mage? Kan man rida när man är på tjocken? Hjälper inte p-pillren mot sånt här? Vad ska mamma säga?

Ja ni vet...


Aja vi kommer till vårdcentralen och han leder in mig.

Damen i receptionen säger att vi måste boka tid annars kan de inte ta emot mig.

Nicke berättar vad som hänt och säger att det är akut medan han drar fram en stol åt mig så att jag får sitta ner.

Men tanten hävdar i alla fall att vi måste boka en tid, de har telefontid mellan 8-9 på morgonen.

Nicke blir förbannad och tar med mig ut igen.

Jag bara hänger med honom.

Han har gett sig fan på att jag är sjuk.

Så han kör mig till närmsta sjukhus med ett akutintag.


Tack och lov är det ingen lång kö alls.

Så jag får träffa en sköterska som heter Malin och hon är jättesnäll.

Tar lite prover och ber mig sitta ner och vänta.

Nicke är med hela tiden och håller mig i handen.

Malin kommer tillbaka och frågar om jag nyligen varit utomlands.

Jo i Egypten.


Malin säger då att jag har tydliga tecken på Salmonella..

Men jag svär, jag åt ingen kyckling alls!

Hon säger då att det kan bero på vilken maträtt som helst men oftast har de inte samma bakterier utomlands som i Sverige.

Men det var ju veckor sen jag kom hem!

Och vi bodde på ett av landets bästa och dyraste hotell ffs! Inte en kotte har blivit sjuk på det stället.

TRO MIG mamma kollade innan vi åkte!

Mina tankar går till kycklingkebaben....

Malin säger att bakterien uppstår vid dålig mathantering och jag är ganska övertygad om att det är kycklingen!

Jag måste kolla med Elin hur hon mår FFS!


Aja blir hemskickad och rådd till att dricka mycket.

Nicke är en ängel och köper massa Cola till mig innan han skjutsar hem mig igen.


Jag kollar med Elin hur hon mår och hon säger att hon inte vågar lämna toaletten mer än på tre meters avstånd!


Kul va?

Nej, ringer skolan och berättar varför jag inte kommit medan underbaraste Nicke bäddar ner mig i soffan.

Han åkte sedan och hämtade sin hårddisk med massa filmer på så jag har nått att göra!

Hur gullig är han inte lixom? <3

Han skulle även fundera ut nån bra mat till mig!

Hallå, du kommer bli smittad gubben!

Nej, då... Jag har ett imunförsvar bättre än Stålmannen säger han bara!


Såhär med lovar jag, Amanda på hedersord att ALDRIG MER äta kyckling i hela mitt liv!


Aja smsade Ronja och frågade om hon ville ta träningen med Sirocco ikväll för jag är sjuk.

Det ville hon jättegärna göra och Caitlin lovade att köra in henne.

Ni är ju bara underbara!


Nej nu ska jag kolla på hela trilogin Jurassic Park och dricka massa cola!


Pussar och Kramar och se upp för kycklingen!

He´s Bad.... Like the f*cking Bunny!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards