Alla inlägg den 10 november 2013

Av Amanda - 10 november 2013 22:09

No one is perfect - But I´m pretty fucking close!




Tjenare på er där ute i landet.

I´m Back!

Ordningen återställd!

Haha eller kaoset snarare.


Nej men manda varför har du inte bloggat sen i fredags?

Jaa, inte en aning.

Lat kanske?

Bjuder på ett låångt inlägg idag istället!

Ok?


Jag kan berätta att sen i fredags har jag snöat in på två saker.

1. Knäppa citat ( se översta raden på inlägget och även ett föregående se även bloggnamnet)

2. GUMMIANKOR!  There are everywhere and I want them soo bad!


Och nu tänker ni, att det bara går utför för den där saken bakom skärmen som knappar på tangenterna.

Och ni har så rätt så.

Men jag kan leva med det!


Nu ska jag berätta om igår.

Vet att syrran bara skrev lite kort om det men här kommer en större uppdatering!

Och jaa... Jag har ingen kommentar faktiskt.


Haha gjorde stan igår med några av tjejerna från stallen.

Ja både hemma och  från ridskolan.

Vi skulle ju ha firat Ragge men den festen blev inställd på grund av fredagens bravader...

Läs Caitlins blogg.

Vi kom överrens om att skriva om en dag var så slipper vi skriva en hel bok.

Så bestämde med tjejerna istället.


Hmm, dröjde en halvtimme innan Tess blev indragen i Jims bil och försvann.

Sen kommer min lilla Nicke och den stora Ragge sittandes/ståendes på taket på Ragges Dodge och åker förbi.

Min första tanke var: De är ju Lille Skutt och Bamse!!!!

Jag gömmer mig snabbt bakom Elin och Lina.

Hoppas de inte ser mig!!!

Jag känner absolut inte dem...

Bilen stannar.

Sen hör jag Caitlins röst:

" Era förbannade puckon kom ner från taket nån jävla gång!"

Syster är arg!

Väldigt arg.

Elin:

" Manda, är inte det där din syrra som sliter ner den lilla killen från biltaket??"

Jag tittar fram och ser Caitlin dra ner Nicke och sedan Ragge varpå hon tar dem båda i örat.

" Ehm jo..."

" Är den lilla killen hennes kille? Jag hörde att han var tillsammans med nån..." säger Anna.

" Näe det är inte hon... Kom så går vi!" Jag vill härifrån.

" Vem är hans tjej då? Han är ju assnygg!"

" På håll kanske men nu sticker vi..."

Jag försöker få med dem därifrån.


Självklart misslyckas jag och Nicke får syn på mig.

Han sliter sig från Caitlin som skäller ut honom och Ragge och springer mot oss.

" Amanda mitt hjärtegull!" säger han och ger mig en stor kram och kyss.  " Din syrra är asarg!"

Tjejerna bara stirrar på oss.

" Varför är hon arg då" Undrar jag snällt.

" För att hon inte är lika söt som du! Men häng med oss... Jag tror vi firar Ragge idag med...!"

" Njaaa du vet, jag är med brudarna här... och de har alldeles för mycket vett för att vilja åka raggarbil!"

" Nej då klart vi vill det" säger alla tre i kör.

Nicke ler stort och tar mig under sin arm.

Vi går till bilen.

Jag tvekar på att de vill ha med småbrudar men men...

Det ville dem visst så vi knökar in oss i bilen i knäna på killarna.

Caitlin sitter fram bredvid Kevin som kör.

" Caitie! Var är Jim?" Undrar jag.

" Åker sin bil... orkar inte hålla reda på ännu en galning..." Suckade hon.

" Vaddårå?"

" det räcker väl med de där två idioterna?" hon ser på Ragge och Nicke.

" Haha... vi är oskyldiga!" sa Nicke.

HMMM NEJ!

Med i bilen var även Lynn och hennes kille..


Ja, ja vi åker runt lite och donar innan Jims Cheva dyker upp.

Jim och Rickard hänger ut genom bilen, Rickard mår sådär och Jim klappar honom på huvudet som en sann vän.

En konstig rök från bilens inre befinner sig allt mer sedan hör vi Olles skrik och en brinnande högtalare kommer farandes medan Chevan svängs in på en parkering.

Olle flyger ut ur bilen och skriker på dem att de kan fara åt helvete medan han kastar ut killarna ur bilen.


Jim ser lite nöjd ut medan han, Rickard, Anton och Micke  kommer till oss.

Olle kör iväg med Chevan argt.

" Säg ingenting! Jag vill inte veta!" suckar Caitlin medan vi kliver ur Dodgen.

" Äh han lugnar sig snart..." säger Jim innan han omfamnar Caitlin stort.


Jag står med tjejerna och bara skäms.

De måste tro att jag bara umgås med idioter även om de intygar att de har askul!

Då kommer Nicke fram till mig efter att jag inte sett till han på en stund.

" Darling! Jag har en present till dig!" ler han.

Sluta le jag trillar snart ffs!

" Vaddå?" skiner jag upp.

" Här, den är nästan lika söt som du!" säger han och ger mig en gummianka med hatt och slips på!

NAAAAAAAAAAAW Hatten är rosa oxå!

Tack Älskling! :D

Han ska heta Sigward!


Hm sedan vet jag inte hur det gick till, men vi fick plats 14 pers i en Dodge reggad för 6 passagerare.

Ragge lovar tjejerna skjuts hem och håller sitt ord.

De är jätteglada över sin kväll.

Vi åkte runt en bra stund efter att vi lämnat av dem hemma hos sig och jaa...


En av de roligaste kvällarna i mitt liv, men jag blev lite rädd när Ragge och Jim började att slåss inne i bilen för att Jim tyckte att Ragge limmade på Caitie.

Syster fräste åt dem att lägga av och gav dem varsin öl istället  och då blev de bästisar igen..


De tjafsade även med några yngre killar i Volvobilar då en av dem skrek hora efter oss tjejer.

Jäklar, Jim och Ragge bara flög ut ur bilen och skulle ge dem stryk tätt följda av de andra grabbarna.

Tack och lov så varade det inte så länge och snart kunde vi bege oss hemåt.


Haha jag undrar hur jag och Nicke kom upp för trappan till lägenheten men jag har blåmärken överallt och asont!

Men vi somnade ganska gott.

Med kläderna på till och med...

Men frukta ej!

Ingen panik, gott folk!

Gummiankan Sigward är med hem!



Så idag har det blivit en riktig slappardag, har pysslat om Sirocco och Felizia lite grann sedan blev det film och pizza hos Jim och Caitlin.

Kan erkänna att jag aldrig varit såhär bakis nån gång!

Ändå brukar jag dricka ganska lite...


Vad ger jag mig in på?

Haha!


Nej men det var min helg

Och Becca, jag kommenterar din blogg imörrn!

För nu är jag asträtt och gammal!


Gonatt från Amanda och Sigward!

Av Amanda - 10 november 2013 18:30

Dag 7 - En ovana jag önskar att jag INTE hade


Haha, ehm spontaniteten i den stora grad som är Amanda ut i tånaglarna!

Jag kan få för mig att göra vad som helst för att jag är uttråkad.


Jag har tråkigt Stackars mig... Neeej men kolla en gummianka och en stor ballong... Undrar om Ankan vill flyga?

OH där flög den... Oj stackars bebisen som gråter efter sin anka... Neej men mamma, vars är bullarna tro?


Sen öppnar jag käften liiiiiite för mycket ibland. Det är en ganska dålig ovana som hängt i sen jag var liten och jag tänker inte alltid på att folk kan ta illa upp.


Exempel.

Tjejkompisen visar upp sin nya tröja som hon köpt för 500 :- och undrar vad jag tycker.

Råkar jag då tycka att den är asful så säger jag det och lägger till att det hade gjort mer nytta i lingonskogen om hon tagit dessa 500:- och använt som toapapper istället för det kan klia så dant av tyget i tröjan....


Sen när jag var en liten skit så kunde jag gå fram och skälla ut okända människor om de tex slängde skräp på marken.

Då kommer en blond, blåögd flicka i sin fina klänning  och söta sandaler och är så arg att hon gråter medan hon skriker:

HAR INTE DIN MAMMA LÄRT DIG ATT SLÄNGA SKRÄP I PAPPERSKORGEN VA?!!!!!!!!!!!!


Kan säga att min mamma skämdes...


Så ja, jag är nog lite för glappkäftad och spontan!


  

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards