Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Bad weather...

Av Amanda - 14 juli 2014 16:14

Dumma dumma väder.

Tack vare dig sitter jag här igen. Uttråkad!

Det går inte att rida på grund av att åskan skrämmer hästarna till max idag.

Ehm i alla fall mina två alternativ som behöver motion idag.


Lovade syrran att ta hand om Sky då hon och Jim är borta över dagen men ja, den svarta damen har som vanligt nervsammanbrott så ingen idé alls då bara att ta in henne från hagen var en pärs. Stegra, skygga, hoppa, gnägga... Sedan full fart in i stallet. Enda stället hon verkar känna sig trygg på så hon får stå inne ett tag och varva ner.

Gjorde likadant med T.D då han sprätta runt som en raket i hagen ( och fick av sig täcket för 45:e gången idag) så nu står nervvraken inne och helt plötsligt har man två superlugna och coola hästar...


Sanna hade samma problem med sin häst, är det något knas med fullbloden idag eller vad? Såhär stirriga brukar de inte vara alls på grund av vädret... Alla andra hästarna är lite triggade när det åskade som värst men ändå lugna... Ja, ja man blir aldrig klok på dessa varelser.


Felizia har vilodag idag.

Och Casanova red jag innan. Han gick superduper bra. Lätt och mjuk i munnen och väldigt uppmärksam på mina hjälper. Så han fick massor av beröm. Vi tränade lite skänkelvikning och öppna och sluta ute i skogen. Helt klart bästa platsen att träna sånt tycker jag. Faller sig mer naturligt och både jag och hästen slappnar av på ett annat sätt.

Sen att vi överraskades av en störtskur sänkte bådas humör en aning. ISKALLT var det och genomblöta blev vi!

Usch, vem sa att det var mysigt med sommarregn?! Har för mig att jag läste det i " Min Häst" för många år sen... Damn you!

Aja så det var väl det jag gjort sen förra inlägget.


Robin är i garaget så honom lär man inte se än på en stund! Så jag ska stoppa i mig en macka och fundera ut vad jag ska hitta på.

Tess var hos sin mormor idag så henne kan man inte ringa heller... dessutom så har jag sjukt ont i magen så vågar nog inte göra något speciellt heller. Springa på toa stup i kvarten... Måste ätit nåt dåligt igen.

Men ingen kyckling i alla fall! Aldrig mer sommartid.


Ingen annan är hemma heller så det är jag och hundarna... Det enda jag kommer på som jag kan göra är typ att putsa seldon... Haha hur tråkigt har jag egentligen? Tog faktiskt mina saker igår!

Funderar på att köpa lite nya grejer till Casanova.

Siroccos saker passar ju inget vidare på " Besten " :(

Kan man lägga ut bytesannonser?

Träns, grimmor stl Cob, täcken 135 cm och div annan utrustning passande större D-ponny bytes till Fullsize...

Schabraken och sadeln passar dock, så det är skönt =) Men vore skoj med egna saker till Casanova.  Får kolla runt lite...


Puss

 
 
Caitlin

Caitlin

14 juli 2014 22:58

Haha fullblodsnerver var det ja... =)
Skönt att du fick in dem i alla fall!

Har du också ont i magen? Jag har mått dåligt sen i eftermiddags... :/

Du & Casanova kommer att bli ett superteam... Han var ju inte så farlig hehe...

Om vi mår bättre imorgon kan vi åka på hästloppis så kanske du kan fynda lite utrustning till honom! Jag kom på det nu! Var riktigt fina grejjer där förra året :D

PoK

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 juli 2014 23:34

Mmja jo ja... Nerver... Suck! Ja ja nu är även Sky rastad :D

Ja som fan, och får inte behålla maten eller nått :/

Tackar :D

Yeey det låter skoj! Vi struntar i att äta så kan vi åka haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards