Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Hipphurra för här kommer Bumbibjörnarna!

Av Amanda - 13 november 2013 20:44

När jag blir stor ska jag oxå komma på BRA rubriker!

Det är mitt löfte till mänskligheten!


Okej, haha, i skolan idag så fick jag minsann veta att min pojkvän som går sista året på Fordon inte är någon ängel.

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ HELA MIN VÄRLD ÄR FUCKED UP NUUU!!!!!!

Eller inte haha.

Men men i vilket fall så satt vi på våran lektion och försökte lösa nått svenskt mysterium i form av en svenskauppgift när jag får ett sms av Nicke.

" Sorry älskling, du får nog ordna skjuts hem idag.... PUSS"

Öh what tänker jag och stoppar undan telefonen.

Två sekunder senare går brandlarmet i skolan.

YES NO MORE BORING SVENSKA!

Vi rusar ut på skolgården.


Snart hör vi rektorns röst genom hela högtalarsystemet.

Han lät inte jätteglad.

" Nicklas Karlsson och Anton Gren Ska Genast.... ( paus för att hämta andan ) Infinna Sig På Mitt Kontor! GENAST! "

Elin tittar på mig.

" Äre inte din kille?"

" Joo...Jag vill inte veta mera..."

Av någon anledning så tittar jag ut på parkeringen och ser Nickes bil snabbt åka därifrån.

Snart kommer även en brandbil till skolan.


Vi står där ute som några snälla fåntrattar när resterande killar på Fordon kommer ut.

De asgarvar och är hur nöjda som helst.

Jag hugger fatt i Jocke och undrar vad som hänt.


" Haha äsch inget speciellt. Men man ska inte stoppa i färgburkar i brinnande bensin, det smäller ganska bra. Så Bosse vår lärare höll på att få en hjärtattack varpå halva verkstan är ommålad i rött!"

" Och detta gjorde Nicke och Anton?" Undrar jag.

"Haha vilka annars skulle komma på den idén tror du?"

Hmm nääee...

Men hallå, rektorn lät ganska förbannad de måste gjort nått mer?

" Mja, de skulle leka brandman och offer oxå... tyvärr råkade Bosse bli offer och nersprutad av brandsläckarn..."


Haha okej... hmm ja ja..

Brandmännen reparerar skadorna i alla fall och vi får återvända till klasserna.

Jag kan inte låta bli att skratta åt det hela haha.

Men vi fick en låååååååååååååååååång föreläsning om vilken dålig idé dessa grabbar haft.


Jaha, men jag stack direkt till Ridskolan sen.

Och såg faktiskt fram emot att träffa min idol Ebba men tyvärr var hon sjuk idag.

De andra tjejerna är helt underbara de oxå så klagar inte.

Idag pratade vi om olika hästraser och när jag frågade dem vilka de kunde så svarade allihopa en och samma sak:

Vit Arab!

Haha ah jo men de finns i olika färger hörni.

" Ja men de är finast vita!"

" Jaa, tänk att få klappa en sån "

Nu tänkte jag hålla truten, men tack så mycket Leena.

" Amanda har en jättevacker hingst hemma hos sig..."

Ungarna blev helt crazy!

Så när vi lugnat kaoset så föreslog Leena att vi kanske skulle kunna åka ut till gården så de får se många olika hästraser.

Givetvis ville de göra det allihopa så nästa vecka ska vi ha modevisning med hästar.

Leena frågade mig vad vi har hemma.

" Ja du, en appaloosa, två P.R.E., engelskt och arabiskt fullblod, varmblod, halvblod, frieser, new forest, Connemara, fjording, islänning, ett russ, en trakhenare, hannoveranare med mera... "

" Oj, ja men det vore ju fantastiskt för barnen..."

Ah jo, ska höra med hästarnas ägare oxå...men det är nog lugnt!"

Jag tror de blir nöjda av att se T.D :)


Så nästa vecka blire full rulle.


Haha just ja, i föregående inlägg lovade jag att släppa the big news!

Det kommer i nästa inlägg.

Ett ganska aktuellet ämne men jag varnar er...

Sanningen kan bli hård!

Tam tam raaaam!


Nej haha om jag skulle gå och lägga mig sen?

Är asatrött idag.


Haha garvar fortfarande åt Nicke och Anton!


Puss på er!

 
 
Ingen bild

Becca

14 november 2013 17:16

Haha! Fan vilken skön kille! Jag ska osså gå Fordon om det skiter sig med ridningen! Just sayin... Hästar o bilar är livet!
Men ååååhhh! Får jag också komma o se T.D? Men du? Inget svensk halvblod,Amanda!! Du missade ju bästa rasen!
Du måste fan fixa det! Åhhh vad jag saknar Jocer...
Aja nu ska jag kolla resten av alla inlägg!
Puss!

Amanda

15 november 2013 11:37

Haha mjo då så atte... Ja grabbarna på Fordon är awesome, alltid nått bus på gång!

Häromveckan hade de trimmat två åkersgräsklippare och körde race med dem... i skolans korridorer... ^^

Klart du får!
Haha va skrev jag inte halvblod? Klart att det finns här hemma..

Naaw klart du gör! Fina Jocer!

Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards