Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Kycklingsbesvär!

Av Amanda - 14 november 2013 11:19

Jag intalar mig själv att det INTE ÄR synd om mig idag.

Eller försöker!


Imorse när jag vaknade så mådde jag så illa att det blev att rusa till toaletten och må lite mer illa. Jag ska inte berätta i detalj men när man är helt nyvaken och mår som så, så hänger inte hjärnan med lite.

Så sitter där ynklig och vill bara att mamma ska komma och göra det bra igen en stund.

( Haha ja jag är fortfarande världens mammagris när jag är sjuk om ni minns Thailandsresan?)


Men sen tänker jag!

Skärp dig för helvete! Du har inte tid med detta idag!

Okej, reser mig och tar en dusch.

Känner mig ganska så pigg men skippar frukosten så byter om och ska bege mig till skolan.

Kommer ut på verandan och får världens yrselanfall.

Allt bara snurrar så jag håller mig i räcket och väntar tills det går över.


Nicke som väntar i bilen ser detta och kommer till undsättning direkt.

Han frågar självklart vad som är fel.

Bara lite yr, svarar jag till min ganska oroliga pojkvän.

" Manda för fan, du är likblek och dina ögon går i kors!" svarar han. " Glöm att du ska till skolan"

Meeeh det blir bra snart!!!

" Nej, jag kör dig till Vårdcentralen istället..." säger han och leder in mig i bilen.


Jag försöker verka pigg och prata men han går inte på det alls.

Så han kör mig in mot stan.

Plötsligt kommer illamåendet och jag bara skriker att han ska stanna.

Tvärnit och jag öppnar dörren och kräks igen.

Nicke ger mig lite papper efteråt och undrar om jag fortfarande mår bra...

" Du är inte gravid va?" frågar han.

" Va fan... säg inte så du skrämmer skiten ur mig! Jag ska ha barn när jag är 25 och inte en dag innan dess!"

" Bara frågar... Lugna dig hjärtat!" säger han och lägger armen om mig.


Fy fan vilka tankar han ger mig! Tänk om det är en mini-manda i min mage? Kan man rida när man är på tjocken? Hjälper inte p-pillren mot sånt här? Vad ska mamma säga?

Ja ni vet...


Aja vi kommer till vårdcentralen och han leder in mig.

Damen i receptionen säger att vi måste boka tid annars kan de inte ta emot mig.

Nicke berättar vad som hänt och säger att det är akut medan han drar fram en stol åt mig så att jag får sitta ner.

Men tanten hävdar i alla fall att vi måste boka en tid, de har telefontid mellan 8-9 på morgonen.

Nicke blir förbannad och tar med mig ut igen.

Jag bara hänger med honom.

Han har gett sig fan på att jag är sjuk.

Så han kör mig till närmsta sjukhus med ett akutintag.


Tack och lov är det ingen lång kö alls.

Så jag får träffa en sköterska som heter Malin och hon är jättesnäll.

Tar lite prover och ber mig sitta ner och vänta.

Nicke är med hela tiden och håller mig i handen.

Malin kommer tillbaka och frågar om jag nyligen varit utomlands.

Jo i Egypten.


Malin säger då att jag har tydliga tecken på Salmonella..

Men jag svär, jag åt ingen kyckling alls!

Hon säger då att det kan bero på vilken maträtt som helst men oftast har de inte samma bakterier utomlands som i Sverige.

Men det var ju veckor sen jag kom hem!

Och vi bodde på ett av landets bästa och dyraste hotell ffs! Inte en kotte har blivit sjuk på det stället.

TRO MIG mamma kollade innan vi åkte!

Mina tankar går till kycklingkebaben....

Malin säger att bakterien uppstår vid dålig mathantering och jag är ganska övertygad om att det är kycklingen!

Jag måste kolla med Elin hur hon mår FFS!


Aja blir hemskickad och rådd till att dricka mycket.

Nicke är en ängel och köper massa Cola till mig innan han skjutsar hem mig igen.


Jag kollar med Elin hur hon mår och hon säger att hon inte vågar lämna toaletten mer än på tre meters avstånd!


Kul va?

Nej, ringer skolan och berättar varför jag inte kommit medan underbaraste Nicke bäddar ner mig i soffan.

Han åkte sedan och hämtade sin hårddisk med massa filmer på så jag har nått att göra!

Hur gullig är han inte lixom? <3

Han skulle även fundera ut nån bra mat till mig!

Hallå, du kommer bli smittad gubben!

Nej, då... Jag har ett imunförsvar bättre än Stålmannen säger han bara!


Såhär med lovar jag, Amanda på hedersord att ALDRIG MER äta kyckling i hela mitt liv!


Aja smsade Ronja och frågade om hon ville ta träningen med Sirocco ikväll för jag är sjuk.

Det ville hon jättegärna göra och Caitlin lovade att köra in henne.

Ni är ju bara underbara!


Nej nu ska jag kolla på hela trilogin Jurassic Park och dricka massa cola!


Pussar och Kramar och se upp för kycklingen!

He´s Bad.... Like the f*cking Bunny!

 
 
caitlin

caitlin

14 november 2013 12:33

Krya på dig syster!
Och jag lovar att kolla till Felizia åt dig!

Puss och Kram

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

14 november 2013 12:34

Tack! =)
Du är min ängel!

Haha blir många uppdateringar på bloggen!

PUSS

 
Ingen bild

Becca

14 november 2013 17:41

"Du är inte gravid va?" Fan vilken panik man skulle fått... Men faster fick ju barn när hon var 17 år...
Typ alla i min vilda släkt har bärts hem,Dyng fulla och nerspydda,Nästa dag gravid! Humm...
Ajaa..Stackar dig Manda! Tycker synd om dig! Men du har ju Nicke! Tänk att ligga hemma uppe i Norrland med inte en biljävel på tre mil och ingen snygg uppvaktare... Suck..
Så på så sätt har du ju tur!

Amanda

15 november 2013 11:31

Jag skojjar inte lixom! Jösses, en mini-manda just nu passar sig inte riktigt så tur att de va nå annat!

Haha ingen bil på 3 mil?? JÖSSES!!!

Naaw tack för medlidandet :D
Jo jag har ju det =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards