Alla inlägg den 17 april 2013

Av Amanda - 17 april 2013 22:03

Hell Yeah!

I´m the greatest one!!!


Näe men asså, min syster nervknippe till häst... Het så in i norden och det finns bara en hastighet, gasen i botten.


Egentligen skulle jag ju ridit Sirocco på hoppträningen idag. Men tyvärr är han halt och har fått ta över Gingers sjukhage.

Var ute och red i skogen igår, tänkte ha det lite lugnt och mysigt med prinsen... Allt gick kanoners tills han snubblade över en ganska högt uppstickande trädrot. Hästen far ikull och jag fick mig en flygtur. Fick komma upp på fötter och ser att han fastnat i roten precis ovanför hoven.

Lyckas bända loss honom och ser att han inte stödjer alls på frambenet. :( 

Så med en trebent häst så tar jag mig hem.

Stackarn!

Aja, ringer veterinären och säger vad som har hänt. Som tur var så var hon i närheten och kollade på honom.

Troligtvis en sträckning, men hon trodde att han skulle bli helt återställd inom ett par veckor. Så nu är det vila som gäller för honom... :( 

Verkar som att våran debuttävling får vänta ytterligare ett tag...

Snubbelpelle!

Jahopp vad kul! Eller inte!


Aja, berättar allt detta för syster och hon kommer med förslaget att jag idag ska rida hennes häst på hoppträningen, så får hästen motion och jag kommer dit.

Hm, visst... du menar att JAG ska rida DIN heta fullblodsdam?

Ehm, hjälp! Men okej... här bangar vi inte...

Men hur fasen tar jag mig dit när Caitlin är sjuk och föräldrarna i Paris?

Nicke jobbar kvällen och sen är det ganska slut på folk med bil och körkort i min bekantskapskrets... Eller i alla fall sånna som vill dra hästsläpet...

Tar mig en funderare och går ner till stallet och snackar lite med Tess.

Hon säger att hon kan följa med, så kan Jim köra säkert!

Hm, vi ringer och frågar!

Eller aaa... vi frågar Caitlin om hennes pojkvän har tid att hjälpa hennes älskade rara söta lillasyster!

JÄTTETACK för hjälpen Jim :D


Aja kommer till ridhuset med Sky, sadlar och rider in där de andra redan väntar.

Asså Sky är då ett svart fullblod och vacker som en dag så jag ser att de tappar hakan.

" ÅÅÅÅHHHHHH!!!!!!!!!!" hörs det!

Anna bara : Meeen Manda! Har du skaffat dig en normal häst??

Hahaha vänta bara...

Jag befarar 569 skenvarv och minst 1063 krossade bommar ungefär.

Sky är extremt svårriden och man får kämpa sig blå, gul och grediskärrosalila med henne för att få henne att gå superbra.

Men jag bestämmer mig för att ge gärnet. Inte varje dag man får låna syrrans häst heller kan jag säga...

Nu jäklar ska vi visa dem!

Även om det gick undan i svängarna och svetten rann så har jag ALDRIG fått så mycket beröm av Leena, min tränare.

Hon är förvånad över hur bra det går för mig och Sky, till och med såpass förvånad att hon ringer sin man som oxå är hopptränare!!! Leena beordrar honom att komma bums och se den här hästen!


Öhh... Jaha!

Allså mina armar är som gelé, benen känner jag inte och i mitt huvud snurrar det bara " PTROO Halvhalt, Ptrrrooo Luuuuuugn, halvhalt, galopp, KORT galopp halvhalt ... "

Micke kommer och ställer sig vid Leena precis när Sky seglar över en oxer och vi tar en trippelbarr.

Bägge två bara gapar och undrar såklart vems hästen är!

Jag berättar att det är Caitlins hetsporre...

De undrar varför hon inte tävlas...

Ja, det finns en ganska bra anledning till det men det säger jag inte till dem. Har ju med att göra att Caitlin inte alls är sugen efter det som hände Shetan. :(

Men Leena tycker att jag borde fjäska för Caitie och låna Sky den 27:e....


Fjäsk fjäsk Syster! :)  Ich Liebe Dich! <3 Blink blink!


Aja vi får se hur det blir... Men är så sjukt glad att det gick superbra idag! :D


Haha mm, det är väl det som skett nu i alla fall... Kan klockan slå 23.00 så Nicke slutar jobbet och kommer till mig nu ?!

Jag saknar han faktiskt! Ganska mycket... :)


Näe man kanske ska ta en titt på Beccas bloggis och sen duscha!


PÖSS OCH HALVHALTER på er!




Av Amanda - 17 april 2013 13:04

Snabblogging på mobilen. Uppdaterar bättre ikväll:) Caitlin hälsar till Becca att hon lever men orkar inte blogga på grund av 40 graders feberr:(Ehm, jag ska rida Sky på träning idag... wish me luck!!!! Sirocco är halt min stackars prins.Aja vi hörs ikväll

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards