Alla inlägg den 25 april 2013

Av Amanda - 25 april 2013 13:04

NERVÖS!


Redan på lördag ska jag tävla med Sky, vart tog tiden vägen??? Hallåå det var ju evigheter kvar! Nu är det 2 dagar!

Träning hardcore superstar här kan jag säga.


Tränade på ridklubben igår och ja... de slipper harva ridbanan nu i alla fall.

Jäklar vad fart det var i Sky.

Mina armar och ben är som gelésnoddar!

Kämpade så jag blev illröd i ansiktet och svetten bara rann med att få Sky i kort galopp mellan hindrena.

Systers kommentar:

" Skärp dig Manda! Din hudfärg matchar inte schabraket!"

TACK FÖR DEN!

verkligen... Du kunde inte ge mig nått tips direkt utan nej då... Poängtera att rosenrött ansikte inte matchar ett beigeaktigt schabrak som antagligen är det fulaste jag sett förresten! 

Syskonkärlek?


Men summan av kardemumman.... MMM Kardemummabullar... Nam nam nam nam...  är att det gick ganska bra.

Leena, min ridlärare var nöjd och undrade om jag inte skulle övergå till storhäst på heltid!

Vi hoppade faktiskt 110 cm!

Tur att jag bara trodde att hindret var 90 cm, annars hade jag aldrig vågat! ^^

Sky bara,

" Full fräs framåt min tappra ryttarinna!

Vi grejjar det!

Eller så håller du i dig för kung och fosterland så fixar jag jobbet din lathög! "


Men nja... ska bli hur kul som helst att tävla henne, går det bra så kan det bli repriser.

Caitlin är bara glad att Sky får komma ut på banan igen.

Men jag är fast besluten om att jag och Sirocco ska debutera iår!

Han är faktiskt inte så halt längre så det går på rätt väg. Men fick ge honom en antibiotika-kur till. :(

Usch hatar att se min darling ha så ont och vara lessen.

Typ 10 kg äpplen om dagen får han i alla fall och massa kel och gos.


Haha imorse när jag kom ut så hittade jag våran ena katt liggandes på Siroccos rygg medan hästen betade av gräset! Komiskt kan jag säga så jag tog fram Greyhounden i mig och rusade för att hämta en kamera.

Givetvis trodde då Ludde att han skulle få mat och hoppade ner... FAAAN!


Ja, ja... man kan inte lyckas jämt!


Nu sitter jag hos Carro... OMG IT`S SO FLUFFY!!!!!! Hahha vi har inte släppt det än!

Barnsligt kanske men va fasen, man ska vara sig själv och ingen annan!


Idag tänkte vi att vi skulle ta och lära oss hur en tvättmaskin fungerar.

Det är nästa stora grej i våra liv.

Men det är Nickes fel, eller rättare sagt hans musiksmaks fel.

Kommer bjuda på den legendariska, inte 100% rumsrena men sjukt roliga ( efter vad jag fattat det som ) Sketchen med Eddie Meduza angående en Tvättmaskin.

Haha faen vad vi garvat åt den hela dagen!

Klockren är ordet!


Apropå på klockan!  Klockan 16.oo blir jag hämtad av Nicke som ska köra mig hem, sen blire stallet och efter det så skulle vi lyxa till det med att äta hemlagad pizza!


AWESOME!


Nej tvättmaskinen vare! Lyssna, skratta och nej ni behöver inte tycka om den eller ringa snälla farbröder med vita rockar och Krama-mig-själv-tröjor, jag har deras nummer på snabbvalet!

Språket är Västgötska om ni undrar!

Fluffy och rena kramar till er alla!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards