Alla inlägg den 22 april 2013

Av Amanda - 22 april 2013 17:09

Failed då!


Jag tänkte ju roa mig med att dra ut Sofia på aktivitet men orkade inte tjata och sen fick jag asbråttom till bussen hem, annars får man sitta inne i stan i två timmar och typ kasta kottar på förbipasserande...

Lagom skoj!

Nej!


Så då tänkte jag att jag drar hem och rider... Mm hur kul är det när ridhuset är upptaget och det ösregnar ute..

Överkänslig jag vet men har man ridhus så blir man sån!


Plan c:

Jag kan ju alltid umgås med Nicke! YES!

Eller inte... han jobbar... :(  Är hemma typ 23.00 ikväll..


Vi fick inget skolarbete att göra heller idag.. Haha...


Så där rök mina alternativ på att hitta på nått att göra...

Får väl sluta gnälla över lite regn och ta på mig en jacka och rida ut i alla fall då...


Plask och Kvack!

Av Amanda - 22 april 2013 13:48

Som jag kan åka till!!!

Haha minns ni?

Gammal klassiker som våran musiklärare fått för oss att vi ska lära oss att spela..


Nu är det ju så att jag går nog i den mest omusikaliska klassen ever. Finns inte någon av 23 personer som ens kan hålla en gitarr på rätt håll... ^^

Good Luck Magistern! Det enda vi spelar här är CD-skivor och redan färdiggjord musik.

Tror inte ens vi klarar beatet på We Will Rock You genom att stampa takten i golvet XD


Men nu när jag tänker efter... undrar om denna klassen äger på något?

Hmm... typ 20 av oss blir magsjuka vid varje gympapass...

Vi har inte ens en teknik-nörd...

Vi suger ganska bra på svenska, enligt läraren i alla fall!

Så några rättstavningstävlingar blir det inte...

Men vi är ganska bra på att hänga gubbe!

Senaste ordet:

ÄrDetRastNU????????????????????????


Öhm... Vi är ganska duktiga på att ställa till bus dock.

En brinnande papperskorg och ett matkrig är dagens bravader.

Vi tänkte ju bara ha en liten första maj brasa !!

Vi har dessutom ryktet om oss att vara skolans sämsta klass ever... typ på 70 år!

STATUS!!!

Haha och givetvis kommer rektorn in till oss om något litet barn ramlar och får ett skrubbsår...


Men vi har det ganska roligt...


Jaha om en dryg timme är man fri!

Jag vill vara friii som en fååågeel!!!!!!!!!!!

Haha näe men jag har inget att skriva alls.. Förutom om min Psycho-klass...


Faktiskt har vi ganska bra sammanhållning... det är inte nördar, coolingar, sportfånar.. Ja ni vet utan alla snackar med alla och idag på lunchrasten så satt jag, Carro, Henke, Rasmus, Andrea och Sebbe och tjafsade medan vi rörde runt i köttfärsen som serverades. Så vi tänkte planera in en klassfest!

Det gick sådär.... .....


" Vi borde ordna en klassfest!" säger partypinglan Andrea!

Rasmus:

" För det gick så bra sist menar du? Alla låg och kräktes på golvet typ..."

Andrea:

" Meeeeh vad du överdriver! Jag spydde inte!"

Henke:

" Nej för du var den enda som inte åt av maten!"

Sebbe:

" Vare maten som gjorde det? Jag trodde alla fått flunsan!!"

Jag:

" Idiot! Klart man blir dålig av rosa kyckling!!!"

Sebbe:

"Men Manda... du gillar ju rosa!"

jag:

" Ja, det är en vacker färg! "

Sebbe och Henke:

" Fjolla!"

jag:

" Jag erkänner det i alla fall men du kanske ska berätta att du kissar i sängen varje natt och att du inte kan sova utan din teddybjörn Gottfrid!"

En tystnad uppstår och Sebbe bara stirrar på mig med arg blick.

Got you! Knock Out! I´m Awesome! HighFive!


Nu kommer grabben inte på något att säga direkt utan tar en spaghetti och kastar på mig.

Såklart så får han mitt vattenglas över sig och med det är matkriget i full gång.

De andra ger sig in i leken och 10 minuter med flygande köttfärs överallt fortskrider innan en hop av lärare skriker att vi ska sluta.

Haha never!

Maten flyger runt överallt och de här uppsminkande tjejerna skriker och springer därifrån.


Toppen av det hela är att hela Högstadiet nu har matkrig och de mindre barnen bara gråter samtidigt som de tittar på...


Men så tar Sebbe mig och drar undan mig.

Han har hittat brandlarmet....

He he he...

I våran matsal har vi sprinklers i taket så matkriget slutar med att alla får sig en rejäl dusch.


Det var inte min idé.... Faktiskt!


Men nu har vi lyssnat på rektorn som talat om för oss att vi inte är välkomna i matsalen under hela veckan och hur omogna vi är och att man inte ska starta brandlarmet... Samt att vi borde städa...


Jag tror att resten av eleverna städar nu, men vi coolingar gömde oss på det stället där INGEN letar efter oss....

BIBLIOTEKET! Haha...

Smart-Asses!


Hur har ni haft det i skolan idag då?


Själv har man köttfärssås överallt och fryser som fan! Så ska sno en filt och värma mig hos Elin och Carro nu....



KöttfärssåsKramar och SpaghettiPussar!




Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards