Alla inlägg den 6 april 2013

Av Amanda - 6 april 2013 23:07

God kväll mina söta små läsare.


Jag är nog lite disträ ikväll... Har just kommit hem från min första date i hela mitt liv. :D

Men vi kan ju börja från att jag vaknade idag!


Typ vid 09.12 slog jag upp mina blå och konstaterade att idag ska det mysas i stallet hela dagen, rida ut i det fina vädret och bara njuta!

Äter frukost och klär på mig typ och går ut.

Lite nyvaken så ser jag att min kära lilla prins står vid grinden till sin hage och gnäggar!

Puss puss på dig med Älskling!

Eller tills han tar tag i plasthållarna på eltråden och öppnar grinden och smiter ut i alla fall...

Sen hette han inte Älskling längre...

Tänk er alla fula skällsord gånger 25 ungefär.


Sirocco är jätteglad och bara: Hahah du kan inte ta mig! Nänänänänänänää!

Men jag är smartare än honom!

Havrehinken funkar alltid!

Haha busted!

I och för sig fick jag kuta som en greyhound i 40 minuter...

Men men sen är han fast!

I got you!

Blir ingen mystur i skogen för din del inte utan som straff blire Dressyr!


Så rider honom och han var nog lite ledsen över att jag kallade honom diverse saker Riksmongoidiotpucko bland annat, så han går strålande!

Värsta OS-hästen jag har!

Sitter ungefär och gör ingenting utan bara flyter med när han travar och passagear sig i sin vackra stolta stil.

Efter 30 minuter märker jag att vi har publik.

Natha, Nelly, Tess och Caitlin sitter och kollar på mig.

Jag bara:

Ha vad säger ni nu då om min awesome lilla ponny?

De tre förstnämda, ja till och med Snobb-Nelly är impade.

Men min storasyster rycker på axlarna och yttrar kommentaren:

Ja, men den som sitter på borde trampa ner hälarna, länga stiglädren och korta tyglarna en aning!


Va fan!

Erkänn att du är impad istället!

Sluta klaga!


Ja, ja... i och med att Prinsen sköter sig så fortsatte jag inte så mycket längre.

Man ska alltid sluta när det går bra...

Så skrittar av honom och de andra går till sitt.


Okej kommer tillbaka till stallet där min telefon ligger och lurar.

Ett sms!

OMG!

Jag veeet ju från vem hehe...

Läsa, läsa, läsa, skratta lite generat och svara!

Nicke skrev:

Jag har planerat att bjuda ut dig idag! Men vill köra det OldSchool style så jag tänkte såhär: Pick you up at eight, så tar vi en sväng med bilen, jag bjuder på bio och du är hemma till elva! Okej?


Haha go for it! Svarar jag.

Han svarar direkt.

Men jag hämtar dig nog redan vid 18.oo för har abstinens som fasen efter ditt leende!


Haha sluta jag smälter ju direkt här lägg av!

GAAAAAAASCCCCCCCH!


Aja det går ju lika bra det...

Tar ut T.D på en mysig skogstur... Eller ja, Arab ni vet... han såg en fladdrande plastpåse och ni kan räkna ut resten...

Men men det gick bra haha... vi kom dit vi skulle och utan skador... T.D fick en smärre hjärtattack bara...

Kan nämna att denna hästen är NH tränad, vi har skramlat med burkar, folk har hoppat fram ur buskar, lagt pressenningar över honom, tjutande billarm och allt sånt där.

T,D:s reaktion:

Jag är så awesome att jag inte bryr mig! TÖNTAR!

Men en flygande Ica-påse... oj oj oj...


Hm kommer hem igen och berättar om Nicke för syster.

Bra Manda! Äntligen en vettig kille åt dig!

Okej...

Men...

Vad ska man ha på sig då? Jag är ingen raggare!

Caitlin:

Han bryr sig inte om det... men skulle föreslå att du lämnar OnePiecen hemma och väl gömd!


Vad äre för fel på min sexiga gröna OnePiece nu då?

Aja, tar la ett par jeans och nån tröja bara... Tack för hjälpen... eller vad man ska kalla det...


Hm kollade telefonen... 17.59 kommer det en raggarbil jag aldrig sett innan och vänder runt på gårdsplanen.

Caitlin talade om att den heter Chevrolet Impala och är från 1965, att den var röd kunde jag ju se i alla fall. Lite sliten men ganska snygg.

Lite nervös så går jag ut och Nicke ger mig en kram och säger hej innan han öppnar bildörren för mig.

OldSchool vare ja... :D

Åker in till stan, och jag får välja vilken restaurang vi ska äta på!

Mums!

Vart den italienska... Inte så dyr heller... Smålänningar ni vet.


Nicke pratar glatt och är hur trevlig som helst, sjukt rolig humor med kan jag säga!

Dreggel, dreggel.... Känner mig som en bulldogg haha...

Sen gick vi till bion och såg en film.

Eller haha... näe... kanske första kvarten tittade vi på bioduken... sen tog han min hand lite försiktigt.

Naaw så cute då!

I Like!

Jag tittar på honom, han tittar tillbaka...

Så höll vi på... Inget mer alls...

Jo, han matade mig med godis med ^^

Men jag gav honom med...


Manda! Herregud skärp dig nu!

Han är trots allt äldre än dig, vad skulle han se i en omogen 15-åring ( snaaaart 16 ) ???

Inte en aning...


Aja, efter bion så går vi tillbaka till bilen, han bjuder på en runda på stan och det är hur mysigt som helst.

Caitlin, jag förstår dig!

Idag klarnade det... Inte efter alla timmar du förklarat för mig vad grejjen med en snygg kille och en raggarbil är... Utan det måste upplevas!

Sen kollar han på klockan.

Hm lovade att du skulle vara hemma vid 23.... sa Nicke.

Jo, men tror inte att min pappa tar fram bössan om vi kommer senare, svarar jag.

Åhfan, har han en sån? Aj då... skämtar han tillbaka.

Men men han kör hem mig och följer mig till dörren.

Ger mig en stor kram och sedan en puss på kinden.

Vi bestämmer att vi ska ses imorgon igen! :D

Fick till och med skivan han spelade i bilen då jag tyckte den var bra... TopCats senaste, dem som var med i Mellon förra året eller nått... :D


Och nu sitter jag här med bubblor i magen och bara längtar!

Smsar som attan oxå =)

Anledningen till att han inte kunde stanna var att han skulle hjälpa sin morbror ikväll men han hade velat vara med mig istället... Naaaw <3

Haha sockersött va?

Lovar att nästa inlägg inte blir så puttinuttigt!


Puss och godnatt på er <3


Av Amanda - 6 april 2013 01:30

Hör du det nu syster?

Tur att EN av oss är skötsamma såhär på fredagskvällen i alla fall!


Jag förlorade mot Carros dator...

Jag bara:

Men kom igen nu vi drar ut eller nått!

Carro:

Vänta jag ska bara...... ..... Bla bla bla!


Fuck this!

Jag ringde då Sofia så gick till henne istället... de bor typ 200 meter ifrån varandra.

Höll på att dö nästan men helt klart värt det.

Sofia möter mig i dörren och vi går ut på stan, kollar läget lite och bara visar hur awesome vi är.

Tar ganska exakt 4,7 minuter innan Epa-ligan kommer och frågar om vi vill åka med...

Javisst... vi slipper ju gå i alla fall so what!

Mja, lyssna på musik, en och annan Smirre sjönk ner.

Så stannar vi på en parkering runt midnatt och snackar lite.

Hmm killar är ju killar!

Men jag hade ingen lust att bli raggad på ikväll kan jag säga...

Aja vi står där och drönar lite sen kommer ju syster och hennes polare i Jims bil.


Vad fan, skulle inte han jobba? tänker ni som läser hennes blogg.

Näej, det vart inte så kan jag säga... :)

De stannar och min kära storasyster kommer fram till mig och talar om för mig att jag inte ska skämma ut henne.

Vaddå?

Epa-traktor!!!! Väx upp!

Hallå jag är snart 16, vad är coolare än en kille med egen Epa lixom??  Och vad är alternativet tycker du? Moppeligan??

Caitlin:

Men herregud! Såhär kan du inte ha det! Åk med oss istället!

Jag:

Haha vill ni ha med snorungar då?

Caitlin:

Vi gör ett undantag!


Sen drar hon in mig i bilen.  Okej, älskar att åka såna bilar så protesterade inte så mycket. Hon sätter sig i mitten fram och jag sätter mig bredvid henne. Man kan ju sitta tre fram.

Bak sitter Danny och Ragge sen en snubbe jag inte sett innan. Allså om Rasmus är "Jag kvävs av mitt dreggel-snygg" så är den här killen " Kom och ge mig HLR-Snygg!" Jag skojjar inte... sjukt fina ögon med.

Men plötsligt slår det mig!

Var är Jim?

" Hmm... jaaa du... " säger min syster fundersamt och kollar på killen som kör.

"Där!" säger chauffören och pekar på en röd jänkare som står stilla vid en busshållsplats.

Nånting hade gått sönder så står ett gäng och lagar bilen...

Vi stannar och jag håller mig till syrran som bjuder på en öl...

Sen kommer snyggingen fram..

HJÄLP!

Caitlin försvinner och bara: Lycka till!

Din jävel du hade planerat detta!

Aja snyggingen heter Nicke, är 19 år och går Fordon på gymnasiet.

Coolt...

Trevlig med.

Lite äldre än mig tyvärr men men...

Efter fem sekunder typ så känner jag att den här killen är ju helt ok!

Ras-mus..... vem? Vare så dreggelsnyggingen hette?! ^^

Aja, vi bytte telefonnummer så nu har vi sms terror de luxe här hahaha!


Men sen så fick de igång den röda bilen och börjar åka hemåt.

Jim tränger in sig i baksätet på bilen och förklarar felet...

Men snart snackar de om efterfest men då kommer jag ju inte hem...

Haha Nicke erbjöd sig att skjutsa mig från byn på cykel... Naaaw...

Tackade nej till det så blir hemskjutsad och får en kram och hej då...


Haha Caitlin... Jag kräver en bra förklaring till Nicke imorgon! :)


Kanske ska sova lite nu... Lite sms till bara ;)


God Nattis !




Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards