Alla inlägg den 2 september 2014

Av Amanda - 2 september 2014 00:15

Ibland avskyr jag denna sidan! Just skrivit klart ett lååångt inlägg som tog upp fjortisar, kladdkakor, andra världskriget, Eddie Meduza låt och lite bilder hade jag till och med lagt in! Då när jag ska stoppa in den sista bilden försvinner ALLT! Jag är seriöst upprörd nu!!!!!!!!!!!


Nu är jag för trött för att återskapa det awesome inlägget jag nyss fått ihop. Vad F*******N!


I vilket fall så hittade jag lite teckningar som syster gjort ( Hon har till och med uppdaterat sin blogg ) som är jättefina men hon kallar det för kladdbilder ( därav att kladdkakan kom in i bilden ) Men jag anser ju att en kladd typ består av en streckgubbe i hatt eller liknande och att det tar kanske en halv minut att få till den. Inte flera timmar som ligger bakom dessa. Då de först är tecknade på fri hand med blyerts och sedan ifyllda.

Bedöm själva!


     

Kladd?

Nääe du syster... De är awesome... Den i mitten är min favorit!


Ja sen när vi snackade om kladd så blev jag sugen på Kladdkaka.

Men är helt sucking totally värdelös på att baka dem!

Antingen blir de för torra, eller bara en kladdhög. OM jag nån gång lyckats bra med kladdigheten så smakar de typ bara ägg! Ändå läser jag receptet!


Berättade även att jag är på tillfriskning och nu börjar rastlösheten komma in efter några stilsammare dagar.

Så vem hänger med ut på en joggingtur på en sisådär 5 km?? :D

Men ska bara göra typ 3000 mer meningsfulla saker först.

Sen hade jag typ kommit kanske 50 meter innan jag flåsat som ett ånglok då min kondition suger och blivit tvungen att stanna på en fikarast med en kanelbulle eller tre... Åh Kanelbullar! MUMS!


Borde åka till Mormor snart för hon har alltid gott hembakat fikabröd och hemmagjord saft hemma! Så får man sitta och mumsa där medan Morfar ligger på kökssoffan och berättar om  andra världskriget som han var med i.

Inte som jude nu utan som soldat för den andra sidan. Kanske inte är så mycket att skryta om egentligen men ganska intressant att lyssna på även om man hört det massor av gånger.

Morfar är ganska stolt för att han träffat en kändis vid namn Adolf i förnamn... Jaa... Nog om det!


I och med att jag väntade på att bilderna skulle laddas upp så lyssnade jag på lite Eddie Meduza. Har en ny favorit...

  Ute på logen går Malte och drömmer om för länge sen

       När han var en stor artist i landet Spanien.

       Där jagade han tjurar och r*n*ade k*k*en blå å låste in dem i burar med stora lås uppepå

       Hadderittanrej Hadderittanrej Hej vad det går i Spanien....  


Jao mer på den beten får ni lyssna på youtube eller nått haha! Men den är rolig ;)


Nej nu avslutar vi för andra gången ( sparar texten NU) med en hästabild!

Pussen och Kramen!


 


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards