Alla inlägg den 29 september 2014

Av Amanda - 29 september 2014 10:43

Min far:
" Manda vad fan heter hyrbil på engelska??"
Jag:
" varför flyttar du till ett land om du inte ens kan språket?! Ganska dåligt!"
Pappa:
" suck hjälp mig nu att förklara att min Merca är försvunnen på deras ansvar och att jag behöver en bil NU!"
Ja pappa, sen ska vi nog låta dig gå i en språkkurs!

Kvinnan bakom disken tror nog att vi är sinnessjuka då min pappa är fly förbannad och skriker ( på svengelska) " expensive car låst. Need a new rajt nu!"

Ehm ja detta börjar bra... Kommer till parkeringen och ska hämta hans bil, letar i en timme.. Ingen svart Merca på hela stället! Snacka om panik...

" Pappa.. Jag tror din bil är stulen.. Kan du ha varit så smart att du glömt nycklarna vid bilen för 200:e gången?"
" hur korkad tror du jag är!? Nycklen är här... Nånstans... * Letar förbrilt i alla väskor och fickor*
" Faaaan!! Vad är numret till polisen? Öh Sorry I wanna ringa the police do ju have a nummer?"

Jag tänker aldrig mer besöka den här delen av flygplatsen i London.
Och fattar inte hur kass en resvan man (som bott stora delar utomlands) är så dålig på engelska.

Så förklarade för kvinnan vad som hänt och nu väntar vi på en polis som ska kolla övervakningskameror från parkeringen medan far försöker komma ihåg sitt regnummer ^^

Bra start va?!
Oj han hittade bilnycklarna iaf :)

Puss

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards