Alla inlägg den 9 september 2014

Av Amanda - 9 september 2014 14:44

Då nätet fungerar sådär så börjar vi med lite kommentarer till Becca angående syskon ;)

Haha Becca, klockrent inlägg! ( Mrs America) älskar dina ordval!
Vet inte om kommentaren kom fram, tog 14 min att komma ut på Google på datorn...
Men svar på din fråga:
Jag är definitivt den lilla jäkeln ;) minst och bortskämd! Haha.

Faktum är att det är awesome att ha ett syskon som alltid finns där och ställer upp när det behövs men även är din vän.
Jag & Caitie är ju bara halvsyskon men sjukt lika (tack mamma.. Tror jag!) men attans vilka bråk vi har och kommer att ha :) jag tror att det hör till!
Vi tjafsar jämt och ibland så tål vi inte varandra alls. Längsta uppehållet är 3 veckor haha, har för mig att bråket började med att jag vart arg för att hunden åt upp mina nya skor... Sen kom allt upp.
Men det hör till att man bråkar :)


Jahaa mina läsare, vet ni om att vädret suger?!
Strålande solsken sen ösregn omvartannat!
En annan som ofta blir deppig av dåligt väder ( ja det är nåt fel på mig) vet inte hur man ska må såna här dagar... Förvirrad haha!

Sen funderar jag på om min häst är lika klantig och olycksdrabbad som jag. Inget ovanligt att Amanda snubblar på sig själv, går in i saker eller druttar i backen rakt i en hästskit tex...
Så idag när jag skulle hämta Felizia i hagen så ser jag att hon haltar!
Panik!!
Vad äre nu?
En ny hovböld?
Senskada?
Sträckning?
Benbrott?
Ni vet hur det är...
Undersöker henne och på nåt vänster har en vass pinne fastnat i hennes ben och gjort ett stort sår, ungefär 10 cm långt och 5 cm brett.
Tack och lov så var det inte så djupt men nojjig som jag är så ringer jag veterinären.
Förklarar vad som hänt och snäll som hon är så kommer hon och tittar på Felizia. Hon var i krokarna.
Tack och lov behöver det inte sys så en omläggning och ett bandage typ.
Rekommenderad vila ett par dagar.

Det går verkligen bra för Team Cute Chestnuts, vi har ju en fux kvar haha.. Men vi får döpa om oss...
Så förslagen är " No Team Name" " Three Blondies" och " No Luck Here" haha...
Jaa.. Ole Dole Doff...
Meeeen det löser sig!

Så har tränat med Casanova idag och det går framåt. Idag var ett 40 cm högt krysshinder LIVSFARLIGT!
Det skulle absolut äta upp honom men oxern i samma färg var helt ofarligt..
Öh, jag undrar hur han tänker....
Men i alla fall..

Red ut med Tess som ville träna terräng inför lördag så fick ta mig en funderare på vilken häst jag skulle rida.
Gärna nån som håller Lillfuxs tempo.
Nervknippet T.D, Speedracern Sky, Hoppetoss Casanova eller lugna stabila Antonia.
Ont om förslag här!
Då kommer Natha " Jamen ta Rille då!"
Ehm aldrig ridit honom och vi ska ut på terrängbanan..
Dålig idé!
Men va tusan!
Rådet jag fick var att hålla mig kvar..

Upp på denna höga, kantiga varmblodsvalack och iväg. Skrittstegen är tre gånger så långa som mina hästars haha var en speciell känsla!
Trav, ja stor skillnad från mina halvblodshästar..
Sen första hindret var en gigantisk OS- mur enligt Rille så han tar ett jättesprång!
Jag asgarvar och tappar allt vad tyglar, balans och stigbyglar heter och Tess bara skakar på huvdet.
Rille travar på i rätt snabb takt och jag försöker hitta alla remmar och stigbyglar igen.
Jag ser granrishindret närma sig allt mer.
Klämmer mig fast för kung och fosterland och inser att inom 10 sek ligger jag på backen.
Jag mer eller mindre ligger på Rilles rygg med armarna om hans hals och skrattar så att jag håller på att kissa på mig trots allt.

Hindret närmar sig. Lillfux hoppar utan problem och Rille spetsar öronen. Jag gör ett sista tappert försök att få tag i stigbyglarna.

Vi kör lite frågesport!
Vad hände sen?
1. Jag trillar av rakt i hindret och vrickar foten då den fastnat i ena stigbygeln.
2. Kloka Rille stannar lugnt och beskedligt framför hindret.
3. Hästen girar direkt åt vänster då det bor ett monster i granriset så att jag hamnar i förmodligen den enda jävla vattenpölen i skogen och blir genomblöt..

Bara att gissa ;)

Men på det stora hela var det extremt kul att rida travare igen.
Natha bara skrattade när vi kom tillbaka. Schyssta klubben här!

Ja, annars har jag inte så jättemycket att berätta idag.
Ska väl ta och slappa lite..
Eller nja... Kan ju inte ge er för många ledtrådar nu ;)

Och nej Tess, skvallra inte!!!!

Pussen

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards