Alla inlägg den 12 september 2014

Av Amanda - 12 september 2014 11:06

Nämen hur i allsin dar lyckades jag att radera hela inlägget via telefonen?!

Vi får väl börja om igen då... Grrr!!!

Sunny weather, helt fantastisk höstdag! Ändå är jag helt slut, trött och har ont. Känns ungefär som att jag blivit överkörd av bussen.

Hur nu i hela friden jag skulle ha lyckats med det? Men med min otur så vore det inte omöjligt!
Jag har ju fyra chanser varje dygn utom på helgerna.

Japp, bussen går endast 4 ggr på 24 timmar här. Den åker hit och vänder tillbaka till stan. Detta samhället är med andra ord the End of the Line!
En buss går vid 02.55 härifrån på vardagar.
Hur tänkte ni där lixom?
Vem tar nattbussen till ingenstans en sketen tisdag tex?
Det hade ju varit smartare att lägga turen på fredagar och lördagar då det faktiskt hade funnits passagerare som vart på krogen...
Bussbolaget har nog avtal med taxin:)

Sen går det en buss på morgonen och två på eftermiddagen med 45 min mellanrum..
Japp, jag vill ha körkort nu! Det är rätt kört om man blir akut godissugen och bara MÅSTE ha choklad!
( ni vet vad choklad är bra för flickor)

Eller ja, fram till kl 18.00 OM du har tur så kan man knata ner till Sveriges dyraste lanthandel som tar 30:- kr för en 200 g Marabou. Om ägaren till butiken inte får för sig att stänga tidigare på grund av att han blev sugen på att fiska tex..
Det finns ett alternativ till.
Då får du gå igenom hela telefonboken och höra med folk om de är inne i stan och kan köpa med sig kakan som ligger runt 17:- där..

Så ja... Då har jag tjatat klart om bussar här ;)

Just ja! Grattis till Sanna som svarade rätt på frågan i förra inlägget! Du vinner en sockerkaka OCH äran att baka den själv;)
Rille stannade innan hindret och jag kunde därmed kravla mig upp efter en snabb kissepaus. Så jag slapp flyga denna gången ;)

Nä, om man skulle ta och ta tag i sitt liv och göra lite nytta?!

Pussen och Kramen!

( nu har jag koncentrerat mig på att skriva "och" istället för "&" hela tiden)

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards