Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Jag är mobbad!

Av Amanda - 2 april 2013 20:42

Inte på något jättedumt vis nu men det är faktiskt orättvist!!!

Jäkligt orättvist!

Det handlar om 8 ynka centimeter!

ÅTTA!

Eller egentligen 4,1!

Åtta cm skiljer det mellan Sirocco och Lillfux, Sirocco har 4,1 cm för att komma över ponnystandarden!


Hallå?!

Bara för att ni är sju meter över havet och har stora hästar så betyder inte det att man ska mobba dem som rider ponny!

Jag vet ju att ni bara är avundsjuka!

För jag tillhör ju Eliten ^^


Men det är faktiskt lite ensamt att vara den enda ponnyryttaren i stallet.

Eller aah, Nelly med men hon är lixom den odrägligaste och bortskämdaste ungen jag har träffat!

Sen rider hon BARA och ENDAST Dressyr på sin häst.

Ingenting annat mer än att skritta ner till asfaltsvägen ibland... Stackars häst!

Men den är lka bortskämd och odräglig som sin ryttare.

Allså jag är inte den som snackar skit men hon kan komma fram till en och säga " Vaddå har du inte råd med riktiga märkesgrejer? Fan va fult det där tränset är, du borde skämmas att rida runt med det!"

Men jag gillar mitt billiga skitträns köpt på Börjes för 99 kr på rean!!!!

Och, visst har jag råd med märkesgrejjerna!

Meeen jag tycker att man ska gå efter funktion, snygghet och vad man själv gillar än att köpa ett asfult träns för 4000:- !!!


Men nu ska jag inte reta upp mig på Nelly!

Utan idag när vi var ute och red så skulle vi ju galoppera.

Allså Sirocco är ingen racerhäst även om han håller ganska bra steg med stora hästar i övrigt så har min Connemara inte så stor chans mot ett Engelskt Fullblod och två Varmblod som är framavlade för att kuta så hovarna glöder!


Vi har en perfekt slinga genom skogen man kan låta hästarna galoppera för fullt. Så givetvis red vi dit.

TJOFF så försvann Caitie och Sky och sen älgade Rille och Natha efter. Tess kom ikapp dem så småningom men jag på min darling hade ju inte en suck.

Tror ni att de ens f¨rågade om jag ville leka räcerhäst?

NÄE!

Rider man ponny så bestämmer de större!

Men jag tog en genväg hahahaha!

Så kom ju först i alla fall men ändå!

Hahhaa den va ni inte med på va?

Sen skrattar de bara åt mig och frågade om jag hittade många kottar på vägen!

TSSSSSS!!!!!

Bara för att era långbeningar inte kan annat än att kuta!


NI ÄR SÅ AVUNDSJUKA PÅ MIG OCH MIN SÖTA PONNY!!!!!

Nänänännäääännänäää!


Haha men så är det, bara det att dom inte vet om det faktiskt!

Och som jag sa... det skiljer åtta cm på våra hästar...

Typ fyra meter mellan Rille och Sirocco då men ni fattar va?

Nästa gång rider jag T.D så ska ni få smaka på sand i näsan hahaha!

Sen är ju Sirocco kun på terrängbanan då han är sjukt smidig i svängarna och stadig på fötterna.

Haha Eat my dust med era snubblisar där ni! :D


Haha totalt värdelöst inlägg jag vet!

Nehej imörrn äre skola och skit... Blä hatar det!

Men man kan ju alltid trakassera nötterna där =)


Sen blire hoppträning!

Ska köra stenhårt nu ett tag så ska vi göra våran debut iår om nån månad eller nått...

YEEEEY!!!!!


ByTheWay!

Tack Becca för hjälpen med jakten på Påskaharen :D <3


 
 
Caitlin

Caitlin

2 april 2013 22:06

Hahaha jösses vad upprörd du är då!

Men Sirocco är superfin - på sitt sätt!
Han måtte ha saknat dig då han inte hittat på nått bus på 2 dar ;)

Och du, T.D har inte en suck mot Sky! ;)

http://NotFadeAway

Amanda

3 april 2013 23:29

Tro fan att man blir upprörd! Hahahhaa neee då... Jag är ju bäst i alla fall!

Hahah tror du?

Tsss... Klart han har!

 
Ingen bild

Becca

3 april 2013 13:44

As¨å har du lust så får du gärna lära mig hur man fixa sånna där roser/hjärtan/andra små saker som faller!? Men bara om du vill!
Hursooom så ge den där Nelly på käften okej? Annars gör jag det.. Ta tag i hennes förbannade tröja,lyft upp henne och bär ut henne i skogen och skrik/skäll ut henne! Gör det bara inte så att hästarna blir skraj okej?
Och hur fixar man ¨på bilderna så det står "beccasblogg-" längst ner? Asså på MINA bilder tänkte jag..
GUD vad jag känner mig Noobig men seriösst har du tid ork och lust så lär mig gärna! Tack ^^
Och du din ponny är säkert SKIT söt! Jag lovar! Du har ¨nått som de inte har,Right? T.D är fin men rid din häst och rid så de tappar hakan! sen kan du köra upp och nosa dem i bak arslet med ett arabisktfullblod lite då och då!

Kramizz becca

Amanda

3 april 2013 23:27

Klart jag har lust =)
Jag gick in på www.blogswitch.com ( allt står på japanska dock) men sen kommer det upp rutor med de olika animeringarna på. Klicka på den du vill ha. Finns en grå rad. Sen kommer det upp och sedan ser du HTML-kod i en turkos ruta. Står massa vanliga men konstiga bokstäver. Kopiera det och gå in på bloggen.
Där går du in på Inställningar, sedan Menyavdelningar där kommer du till Skapa avdelning. Då väljer du HTML-kod och sedan klistrar du in koden där så ska det fungera=)
Förstår du? ;)

Jo du många gånger jag bara vill skrika åt na att hon är knäpp!

Med bilderna så gör du som så att du går in under Blogga sedan går du in i ditt bildarkiv och bara trycker på bilden du vill redigera. Sen kan man välja vilken text man vill och lite färgtoningar :) Man kan även skriva bildinformation =)

Haha klart han är! Finns bilder på han under inlägget DreamPonys ;) Men de är ju avis för att han är så söt XD Haha att jag gör du! Hehe det är dem som får smaka sand när jag och T.D sätter fart :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards