Direktlänk till inlägg 6 april 2013

" Jag kör OldSchool "

Av Amanda - 6 april 2013 23:07

God kväll mina söta små läsare.


Jag är nog lite disträ ikväll... Har just kommit hem från min första date i hela mitt liv. :D

Men vi kan ju börja från att jag vaknade idag!


Typ vid 09.12 slog jag upp mina blå och konstaterade att idag ska det mysas i stallet hela dagen, rida ut i det fina vädret och bara njuta!

Äter frukost och klär på mig typ och går ut.

Lite nyvaken så ser jag att min kära lilla prins står vid grinden till sin hage och gnäggar!

Puss puss på dig med Älskling!

Eller tills han tar tag i plasthållarna på eltråden och öppnar grinden och smiter ut i alla fall...

Sen hette han inte Älskling längre...

Tänk er alla fula skällsord gånger 25 ungefär.


Sirocco är jätteglad och bara: Hahah du kan inte ta mig! Nänänänänänänää!

Men jag är smartare än honom!

Havrehinken funkar alltid!

Haha busted!

I och för sig fick jag kuta som en greyhound i 40 minuter...

Men men sen är han fast!

I got you!

Blir ingen mystur i skogen för din del inte utan som straff blire Dressyr!


Så rider honom och han var nog lite ledsen över att jag kallade honom diverse saker Riksmongoidiotpucko bland annat, så han går strålande!

Värsta OS-hästen jag har!

Sitter ungefär och gör ingenting utan bara flyter med när han travar och passagear sig i sin vackra stolta stil.

Efter 30 minuter märker jag att vi har publik.

Natha, Nelly, Tess och Caitlin sitter och kollar på mig.

Jag bara:

Ha vad säger ni nu då om min awesome lilla ponny?

De tre förstnämda, ja till och med Snobb-Nelly är impade.

Men min storasyster rycker på axlarna och yttrar kommentaren:

Ja, men den som sitter på borde trampa ner hälarna, länga stiglädren och korta tyglarna en aning!


Va fan!

Erkänn att du är impad istället!

Sluta klaga!


Ja, ja... i och med att Prinsen sköter sig så fortsatte jag inte så mycket längre.

Man ska alltid sluta när det går bra...

Så skrittar av honom och de andra går till sitt.


Okej kommer tillbaka till stallet där min telefon ligger och lurar.

Ett sms!

OMG!

Jag veeet ju från vem hehe...

Läsa, läsa, läsa, skratta lite generat och svara!

Nicke skrev:

Jag har planerat att bjuda ut dig idag! Men vill köra det OldSchool style så jag tänkte såhär: Pick you up at eight, så tar vi en sväng med bilen, jag bjuder på bio och du är hemma till elva! Okej?


Haha go for it! Svarar jag.

Han svarar direkt.

Men jag hämtar dig nog redan vid 18.oo för har abstinens som fasen efter ditt leende!


Haha sluta jag smälter ju direkt här lägg av!

GAAAAAAASCCCCCCCH!


Aja det går ju lika bra det...

Tar ut T.D på en mysig skogstur... Eller ja, Arab ni vet... han såg en fladdrande plastpåse och ni kan räkna ut resten...

Men men det gick bra haha... vi kom dit vi skulle och utan skador... T.D fick en smärre hjärtattack bara...

Kan nämna att denna hästen är NH tränad, vi har skramlat med burkar, folk har hoppat fram ur buskar, lagt pressenningar över honom, tjutande billarm och allt sånt där.

T,D:s reaktion:

Jag är så awesome att jag inte bryr mig! TÖNTAR!

Men en flygande Ica-påse... oj oj oj...


Hm kommer hem igen och berättar om Nicke för syster.

Bra Manda! Äntligen en vettig kille åt dig!

Okej...

Men...

Vad ska man ha på sig då? Jag är ingen raggare!

Caitlin:

Han bryr sig inte om det... men skulle föreslå att du lämnar OnePiecen hemma och väl gömd!


Vad äre för fel på min sexiga gröna OnePiece nu då?

Aja, tar la ett par jeans och nån tröja bara... Tack för hjälpen... eller vad man ska kalla det...


Hm kollade telefonen... 17.59 kommer det en raggarbil jag aldrig sett innan och vänder runt på gårdsplanen.

Caitlin talade om att den heter Chevrolet Impala och är från 1965, att den var röd kunde jag ju se i alla fall. Lite sliten men ganska snygg.

Lite nervös så går jag ut och Nicke ger mig en kram och säger hej innan han öppnar bildörren för mig.

OldSchool vare ja... :D

Åker in till stan, och jag får välja vilken restaurang vi ska äta på!

Mums!

Vart den italienska... Inte så dyr heller... Smålänningar ni vet.


Nicke pratar glatt och är hur trevlig som helst, sjukt rolig humor med kan jag säga!

Dreggel, dreggel.... Känner mig som en bulldogg haha...

Sen gick vi till bion och såg en film.

Eller haha... näe... kanske första kvarten tittade vi på bioduken... sen tog han min hand lite försiktigt.

Naaw så cute då!

I Like!

Jag tittar på honom, han tittar tillbaka...

Så höll vi på... Inget mer alls...

Jo, han matade mig med godis med ^^

Men jag gav honom med...


Manda! Herregud skärp dig nu!

Han är trots allt äldre än dig, vad skulle han se i en omogen 15-åring ( snaaaart 16 ) ???

Inte en aning...


Aja, efter bion så går vi tillbaka till bilen, han bjuder på en runda på stan och det är hur mysigt som helst.

Caitlin, jag förstår dig!

Idag klarnade det... Inte efter alla timmar du förklarat för mig vad grejjen med en snygg kille och en raggarbil är... Utan det måste upplevas!

Sen kollar han på klockan.

Hm lovade att du skulle vara hemma vid 23.... sa Nicke.

Jo, men tror inte att min pappa tar fram bössan om vi kommer senare, svarar jag.

Åhfan, har han en sån? Aj då... skämtar han tillbaka.

Men men han kör hem mig och följer mig till dörren.

Ger mig en stor kram och sedan en puss på kinden.

Vi bestämmer att vi ska ses imorgon igen! :D

Fick till och med skivan han spelade i bilen då jag tyckte den var bra... TopCats senaste, dem som var med i Mellon förra året eller nått... :D


Och nu sitter jag här med bubblor i magen och bara längtar!

Smsar som attan oxå =)

Anledningen till att han inte kunde stanna var att han skulle hjälpa sin morbror ikväll men han hade velat vara med mig istället... Naaaw <3

Haha sockersött va?

Lovar att nästa inlägg inte blir så puttinuttigt!


Puss och godnatt på er <3


 
 
Ingen bild

Caitlin

7 april 2013 01:33

HAHA Never! Jag erkänner aldrig! Eller okej, han gick verkligen super men var tvungen att klaga på nått..

Bra att du är nöjd med kvällen med Nicke. Då slipper jag skälla ut honom ^^

Puss

Amanda

7 april 2013 01:50

I KNEW IT!!!! BUSTED!!!! Hahaha!

haha nee de får du inte göra!

Pussiluss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards