Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Bloggens namn

Av Amanda - 7 april 2013 01:57

Greatness Comes With SUCCESS


Hur kan du döpa din blogg till det? Undrade en kompis till mig alldeles nyss.

Ja du kära Carro.

Säger inte titeln dig nånting?

Storhet kommer med Succé!


Med några rader som ska få läsarna på glatt humör och tänka " Ja, så är det faktiskt "

Har man inte framgångar i livet så ser man bara motgångar.

Men när du lyckas ta dig ur motgången når du framgång.

Framgången leder till storheten, oavsett vad din situation handlar om!

Till exempel att du klarar matteprovet eller att du rent av lyckas med att göra någonting bra!

Vad som helst även om det bara är att du lyckats med att rita den perfekta streckgubben på ett papper!

Det är en stor Succé i sig självt.

Och visst blir man glad när saker och ting klaffar?


Man måste se vad man kan göra för andra och verkligen dela med sig av sin glädje, det var min huvudtanke med bloggen.

Även om den mest innehåller mitt liv just nu så tänkte jag att så länge jag skriver glada och positiva inlägg, kanske det finns någon som får sig ett skratt eller två...

Då har jag nått min SUCCESS!


Okej, ni som surfar in här får säkert känslan av att jag går på någon drog eller så...

Men det gör jag inte!

Är bara en glad och positiv tjej som försöker se det bra i saker och ting.

Därför behåller jag det tråkiga i mitt privatliv för det mesta!

Klicka in här och dela min glädje!

Jag försöker uppnå mina mål i livet.

Och låter er få en inblick i mitt liv som jag gärna delar med mig av =)


Mitt mål i livet just nu är ju såklart att kunna börja tävla med min häst.


Jag började från scratch med honom och det har kommit många blåmärken, två brutna kroppsdelar och tre hav av tårar. 

Nu är vi ganska nära vårat mål.

Men det har tagit tid, och jag är stolt över mig själv och kan känna att det är JAG som har "skapat" den här underbara hästen.

Det är ju naturligtvis med mycket hjälp, men ändå!


Mitt självförtroende har växt något enormt senaste åren.

Kan ni tänka er att jag har varit blyg, och den som alltid stod i ett hörn och skakade av rädsla för att snacka med någon?!

Nej inte jag heller...

Varför blev det så?

Ja ni, jag bestämde mig för att jag vill inte bli en olycklig person..

Sen fick jag den största uppskattningen man kan få av dem som betyder mest varje gång jag tog ett osäkert kliv ut i den stora världen.



Sen blir jag så ledsen när man läser andras bloggar eller hör dem berätta om sina deprimerande liv.

Det gör ont i mig när jag ser hur bra och enkelt mitt liv är.

Men å andra sidan, i många fall känner jag, vad hjälper det att sitta och gnälla?


Till exempel.

En av mina vänner.

Hon mår inte bra.

Varje dag hör jag att hon har så tråkigt, inga kompisar, inget umgänge, alla hatar henne, ingen pratar med henne, hon är så ful, inga kläder är fina nog och hon kommer aldrig lyckas med nånting!

ALLT är fel!


Då kommer Amanda in och försöker peppa henne till max!


1. Du har aldrig tråkigare än du behöver!

2. Nej, man skaffar sig inte kompisar genom att sitta på sitt rum eller med näsan i en bok under skoltid och fräsa åt folk att vara tysta!

3. Alla kan inte hata dig, du har mig, dina syskon och dina underbara föräldrar!

4. Hur ska man närma sig någon som inte vill bli pratad med?

5. Du är inte ful! Tvärtom du är en jättevacker tjej och jag är sjukt avis på ditt lockiga bruna hår!

6. Jag är ärlig nu, men din mormors kläder funkar inte i dagens samhälle och du har råd att unna dig ett par jeans och ett linne!

7. Du måste lägga manken till och åtminstone försöka! Klart att ingenting lyckas när du inte ger det en chans!

8. Ett leende och ett "Hejsan" är alltid en bra början!


Jag försöker varje dag att få med henne och fika med mig och Sofia till exempel.

Jag försöker locka med henne om vi ska gå på fest. Jag berömmer henne när hon stolt visar upp sina betyg ( alla av högsta grad ).

Jag försöker få med henne i våra samtal och göra henne delaktig som tex

"Vad tycker du vi ska göra * hennes namn *? "

Lyckas jag få med henne till en klädaffär så blire " Men kolla, den här tröjan skulle du verkligen passa i och den är på Rea :D"

Tog med henne till stallet, för hon sa att hon alltid drömt om att rida.

Satte henne på en häst och då såg jag ett leende.

Hon var verkligen en naturbegåvning! 

Vilket jag berättade för henne att jag var impad!

Men hon ville inte rida mer för att hon inte kunde...

Jag lär dig! Inga problem...

Men nej, ingenting duger.

Vill bara skrika att hon ska ta tag i saker och ting, för det är bara hon själv som kan göra förändringen!

Absolut, med hjälp och stöd!

Och då finns jag här!


Vet att den här personen läser bloggen, och har fått kommentaren att hon känner sig glad av att läsa den åtminstone.  Detta jag skrev nyss har jag sagt till henne många gånger så det är inget förtal eller något.

Bara sanningen.


Men blir så ledsen av att se att hon inte ens försöker ändra på saker och ting.

Men jag ger inte upp!

Även om det är HON som måste VILJA ha förändringen i sitt liv!

Hon måste vilja bygga upp sitt självförtroende utanför datorspelens värd.

Där är hon hur självsäker som helst!

Men inte mår man bättre av att sitta och beklaga sig?

Visst kan man må bättre av att få skriva av sig, absolut.

Det är bra terapi!

Men ord och handling är inte samma sak...


Så mycket med min vän och Sirocco i åtanke kom jag på


Greatness Comes With SUCCESS


Sen låter det ganska klatschight eller hur?


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards